Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


ŠKODA OCTAVIA RS: Najsilnejšia OCTAVIA všetkých čias

Špičkové technológie Škody Octavia RS v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčných systémov definujú nové meradlá v triede kompaktných vozidiel.

Niekoľko týždňov pred predstavením výrazne modernizovaného modelu ŠKODA OCTAVIA odhaľuje česká automobilka nové špičkofé vyhotovenie tohto modelového radu, model ŠKODA OCTAVIA RS. Jeho dynamický charakter zvýrazňuje nové čelo, modifikovaná zadná časť a športovo ladený interiér s Ambientním osvetlením. Modernizovaná ŠKODA OCTAVIA RS je v ponuke v prevedení liftback a kombi. Pre obe karosárske verzie sú k dispozícii dva štvorvalcové agregáty. Kým vznetový motor 2,0 TDI má rovnako ako doteraz výkon 135 kW (184 k), výkon zážihového motora 2,0 TSI vzrástol o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Tým sa ŠKODA OCTAVIA RS stáva najsilnejším a najrýchlejším sériovým modelom v histórii radu OCTAVIA. Nové špičkové technológia infotainmentu, konektivity a asistenčných systémov zvýrazňujú výnimočnosť tohto kompaktného, ​​športovo ladeného vozidla vo svojom segmente.

0ctavia-RS-2

Dynamický dizajn

Mimoriadne športový a emocionálny vzhľad nového modelu ŠKODA OCTAVIA RS vychádza z výrazne prepracovaného dizajnu tohto modelového radu. Predná časť vozidla so širšou maskou chladiča, vizuálne rozšírenáo pár svetlometov v kryštalickom dizajne, pôsobí maskulínnym a dynamickým dojmom, oi. aj vďaka novo tvarovanému nárazníku soširšími vstupmi pre chladiaci vzduch s výplňou so štruktúrou včelieho plástu. Tiež štyri Full-LED adaptívne svetlomety (AFS) a do nárazníka integrovanej hmlové svetlomety LED dotvárajú vzhľad novej provy.

Zadnej časti dominuje výrazný čierny difúzor a charakteristický červený reflexný pás odrazovej plochy, teda prvky charakterizujúce model ŠKODA OCTAVIA RS. Osvetlenie registračnej značky sériovo využíva svetelné diódy. LED prvky, tvoriace typické písmeno C, sú tiež v novo usporiadaných koncových svetlách. Na zadnej časti je neprehliadnuteľné aj prítlačné krídlo na hrane výklopnej zadnej časti u liftbacku, resp. strešný spojler u kombi.

Tiež čierne prevedenie interiéru vyžaruje športový charakter modelu ŠKODA OCTAVIA RS. Športové sedadlá RS ponúkajú vďaka zvýšeným bokom a integrovaným hlavovým opierkam výborné bočné vedenie tela cestujúcich. Vedľa pohodlných športových sedadiel s látkovým poťahom s prvkami z Alcantary sú v ponuke na želanie aj športové sedadlá, potiahnutá Alcantarou. Multifunkčný športový volant (pri vozidlách s prevodovkou DSG s páčkami pre radenie) má veniec potiahnutý perforovanou kožou. Súčasťou sériovej výbavy je pôsobivé Ambientné osvetlenia. Odkladacie priestory a vnútorné dverové kľučky sú osvetlené, pedále s hliníkovým leskom a prahové lišty sú opatrené logom RS. Pre vozidlá značky ŠKODA typické riešenia Simply Clever sú zastúpená oi. Dáždnikom, umiestneným pod sedadlom spolujazdca, alebo vyberateľným LED-svietidlom v batožinovom priestore verzie kombi.

0ctavia-RS-3     0ctavia-RS-4

Podvozok, technika, motory

O 15 mm znížený podvozok a v porovnaní s predchodcom o 30 mm širší rozchod kolies vzadu zvýrazňujú dynamický charakter nového vozidla ŠKODA OCTAVIA RS, rovnako ako červené brzdové strmene. Sériovo sa na vozidlo montujú 17-palcové kolesá, voliteľne sú v ponuke kolesá 18-palcové a 19-palcové. Elektromechanické radenie s variabilným prevodom, voľba jazdného profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (voliteľne), stabilizačný program ESC s funkciou XDS + alebo adaptívny podvozok DCC sú pre vozidlo ŠKODA OCTAVIA RS tiež vo výbave.

Nový motor vozidla ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI má najvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 min-1. Športovo ladené vozidlo s pohonom predných kolies z 0 na 100 km/h šprintuje za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť vozidla je 250 km/h, kombinovaná spotreba 6,5 ​​l na 100 km (149 g CO2/km; všetky hodnoty sú pre liftback s manuálnou prevodovkou). Sériovo je ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie je vozidlo dodávané so šesťstupňovou prevodovou DSG.

ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI so vznetovým motorom s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm od 1750 min-1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 232 km/h. Kombinovaná spotreba je 4,5 l/100 km (119 g CO2/km; všetky hodnoty sú pre liftback s manuálnou prevodovkou). ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI je voliteľne k dispozícii s pohonom predných kolies (manuálna prevodovka alebo šesťstupňová DSG) alebo s pohonom 4 × 4 a šesťstupňovou prevodovkou DSG.

Infotainment a ŠKODA Connect

Ako všetky varianty modelového radu disponuje aj aktuálne najrýchlejšia  ŠKODA OCTAVIA RS všetkých čias systémom infotainmentu novej generácie. Kapacitné dotykové obrazovky sú v sklenenom dizajne (okrem sériového systému Swing). Špičkovú verziou je navigačný systém Columbus s 9,2-palcovým monitorom WLAN-Hotspot a voliteľným modulom LTE.

Asistenčné systémy

ŠKODA OCTAVIA RS stanovuje vďaka širokej ponuke asistenčných systémov nové meradlá v triede kompaktných vozidiel. K novinkám patrí asistent pre cúvanie s prívesom, Blind Spot Detect, varujúci pred vozidlami v mŕtvom uhle, a Rear Traffic Alert, ktorý okrem iného pri cúvaní z parkovacieho miesta sleduje prevádzku za vozidlom a vedľa neho. Crew Protect Assist zas pri hroziacej nehode zavrie okná a strešné okno, predopne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca a spolupracuje s vylepšeným systémom Front Assist s funkciou núdzovej brzdy City a prediktívnou ochranou chodcov a rozšírené boli aj funkcie parkovacieho asistenta.

História

Skratka RS bola v spojení s vozidlami ŠKODA prvý raz použitá v roku 1974 v motoristickom športe, od roku 2000 sa s ňou označujú špičkové športové verzie modelovej palety značky ŠKODA. Doteraz bolo na celom svete predaných viac ako 200 000 vozidiel ŠKODA OCTAVIA RS, z toho takmer 100 000 vozidiel tretej generácie, ktorá bola uvedená na trh v roku 2013.

ŠKODA Media Services (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov