Hyundai Motor: globálna hodnota značky Hyundai Motor naďalej rastie
Hyundai Motor je 35. najväčšou značkou na svete podľa najnovšieho rebríčka publikovaného globálnou špecializovanou agentúrou Interbrand a v uplynulom roku predbehla štyri renomované automobilové značky.
Napriek ďalšiemu náročnému roku pre automobilový priemysel globálna hodnota značky Hyundai Motor vzrástla o 11,1 % na $12,55 miliardy, čím sa zaradila medzi najväčšie značky na planéte. Kórejská spoločnosť sa posunula na 6. miesto v rebríčku Top 10 globálnych automobilových značiek pred Audi, Volkswagen, Nissan a Porsche. V súčasnosti je považovaná za štvrtou najhodnotnejšiu masovú automobilovú značku.
Spoločnosť Hyundai Motor udržala celosvetový predaj na úrovni 5 miliónov kusov, k čomu prispelo úspešné uvedenie modelov Creta, Sonata a Tucson. Pri tom posilnila filozofiu značky Modern Premium zvýšením diferenciácie medzi značkami Hyundai a Genesis. Značka Hyundai Motor má šance postúpiť ešte ďalej dopredu vďaka elektrifikovaným modelom IONIQ, línii vysoko výkonných modelov Hyundai N a projektu Project IONIQ, zameranému na mobilitu budúcnosti.
Wonhong Cho, výkonný viceprezident Hyundai Motor Company, povedal: „V blízkej budúcnosti sa môže stať model vlastnenia automobilu nadbytočným, preto nemôžeme zredukovať našu víziu iba na ekologické vozidlá. Na udržanie nášho tempa rastu ako globálna značka musíme prehodnotiť tradičný obchodný model a pretransformovať sa z výrobcu dopravných prostriedkov na poskytovateľa služieb mobility. Náš Project IONIQ je zameraný na túto novú paradigmu a budúcu pozíciu Hyundai Motor ako jednej z najhodnotnejších značiek na svete.“
Mike Rocha, globálny riaditeľ pre hodnotenie značiek agentúry Interbrand, povedal: „V uplynulých rokoch značka Hyundai opäť raz redefinovala svoje limity uvedením modelového radu IONIQ na udržanie vedúcej pozície v oblasti ekologickej mobility, oddelením značky Genesis na posilnenie identity každej značky a poskytnutím inovatívnych zážitkov zákazníkom ako je Hyundai Motorstudio Digital. Tešíme sa na ďalší rast značky Hyundai ako jedného z priekopníkov mobility budúcnosti.“
Pre posilnenie dosahu značky spoločnosť Hyundai Motor v septembri 2015 uviedla vysoko výkonnú modelovú líniu ‘N’, ktorá má priniesť vozidlá poskytujúce vysokú mieru pôžitku z jazdy širokému okruhu zákazníkov. Minuloročné štúdie RM16 a Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, ako aj tohtoročná štúdia RN30 sú inšpirované vášňou pre výkon a ich prvky sa uplatnia v prvom sériovom modeli Hyundai N.
Hodnotenie Hyundai Motor v uplynulej dekáde (Interbrand)
Rok | Poradie | Hodnota značky (mld $) |
2016 | 35 | 12,5 |
2015 | 39 | 11,3 |
2014 | 40 | 10,4 |
2013 | 43 | 9,0 |
2012 | 53 | 7,5 |
2011 | 61 | 6,0 |
2010 | 65 | 5,0 |
2009 | 69 | 4,6 |
2008 | 72 | 4,8 |
2007 | 72 | 4,5 |
2006 | 75 | 4,1 |
Top 10 v automobilovom priemysle v roku 2016
Poradie | Značka | Hodnota značky (mld $) |
1 | Toyota | 53,6 |
2 | Mercedes-Benz | 43,5 |
3 | BMW | 41,5 |
4 | Honda | 22,1 |
5 | Ford | 12,9 |
6 | Hyundai | 12,5 |
7 | Audi | 11,8 |
8 | VW | 11,4 |
9 | Nissan | 11,0 |
10 | Porsche | 9,5 |
Poradie podľa Interbrand je vypočítané na základe ekonomických výsledkov značky v kombinácii s marketingovými aktivitami a zohľadňuje aj potenciálny zisk každej značky.
Hyundai, dk
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov