Elektromobil a zábava sa doposiaľ nezvykli kombinovať a pravdupovediac ani jeden zo superšportových elektrických modelov si nevydobyl kultový status. Práve toto sa chystá zmeniť najnovší variant Mokky – GSE, čiže Grand Sport Electric. V podstate je to elektrická inkarnácia kategórie hot-hatch. Vzhľadom na to, že hatchbacky už v Európe ustupujú, logickým krokom je obdariť výkonom crossover.

Ten najkrajší v ponuke automobilky Opel nesie označenie Mokka. Hneď na úvod vysypem pár informácií z tabuľky dynamických parametrov. Maximálny výkon elektromotora je 207 kW (281 k) a maximálny krútiaci moment činí 345 Nm. To všetko stačí na to, aby ste z 0 na 100 km/h zrýchlili za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť sa v tomto prípade posunula na rovných 200 km/h. To je citeľný posun voči doterajším hodnotám elektrickej Mokky. A zároveň musím dodať, že maximálna kapacita batérie sa nemenila, stále je to 54 kWh. Konštruktéri Oplu však dodávajú aj to, že Mokka GSE bude v porovnaní so svojimi koncernovými súrodencami iná. Bude originálna a dochutená podľa gusta nemeckého výrobcu. Ten má v rely dlhú históriu a momentálne aj vlastný pohárový seriál pod záštitou ADAC – GSE Rally Cup. Jazdci súťažili doteraz na modeloch Corsa Rally Electric, po novom to bude Mokka GSE Rally. A práve know-how z tohto modelu putovalo aj do sériovej Mokky GSE. A ja iba dodávam, že je to cítiť.

Torsen a spol.
Na to, aby ste mali zážitok z jazdy, musíte s autom aj trocha bojovať, musí byť stabilné v zákrute a na podvozok sa musíte vedieť spoľahnúť. Už prvé kilometre na kľukatých okreskách ma presvedčili o tom, že toto nie je prázdny marketing. Opel vyladil Mokku tak, aby elektrina ukázala svoje prednosti v kombinácii s emóciami za volantom. Predné zavesenie kolies McPherson bolo zosilnené, pribudol mechanický diferenciál Torsen, zadná kľuková náprava dostala panhardskú žrď pre vyššiu tuhosť. Na perfektných jazdných vlastnostiach sa podpísali aj hydraulické dorazy tlmičov, ako aj štvorpiestikové brzdy s priemerom 380 mm vpredu a 288 mm vzadu. Mokka GSE je o 10 milimetrov nižšia a opticky najvýraznejšou zmenou sú 20“ disky kolies, ako aj zmenený predný a zadný nárazník. Technických odlišností je teda viac, ako by ste na prvý pohľad čakali. Jazdné vlastnosti sú vypočítateľné a dobromyseľné. Presne takto si predstavujem vyladenie auta, ktoré chytili do ruky chalani z motoršportu. Pritom však reakcia na plyn nie je taká ostrá, ako sme boli zvyknutí pri iných výkonovo orientovaných elektrických športiakov. Takto je to však lepšie, dávkovanie plynu je nielen ľahšie, ale aj vypočítateľnejšie. Najmä pri rýchlej a športovej jazde sa tak vyhnete zbytočnému mykaniu autom a spolujazdcami.

Kľukaté španielske okresky zvládla Mokka bravúrne, bez ohľadu na polomer zákruty som si mohol užiť efektný výjazd zo zákruty. Stačilo mierne utiahnuť riadenie a ihneď som pocítil mechanický diferenciál Torsen. Podľa mňa to konštruktéri schválne naladili tak, aby ste to cítili. Musí to byť športiak so všetkým, čo k tomu patrí. Teda jedna, či dve veci chýbajú. Zvuk a možnosť radenia prevodových stupňov. Je to veľké mínus? Ako sa to vezme. Ak ste pravoverný petrolhead, bude vám to chýbať. Ak si chcete iba dobre zajazdiť bez predsudkov a očakávaní, tak nie. A o tom, že sa dokážete zabávať, ma presvedčila jazda na nádhernom okruhu Jarama neďaleko španielskej metropoly Madrid. Je plný rýchlych zákrut a obracákov, takže podvozok, ako aj spomínaný diferenciál dostanú zabrať. Preveríte aj stabilitu podvozka. Ten obstál na výbornú, ako aj zvyšok hnacieho ústrojenstva. Takže na koniec už len posledná otázka. Koľko kilometrov najazdíte, ak budete naplno využívať potenciál auta? Nuž, ja som najazdili 160 kilometrov a to je viac ako dosť na to, aby ste vystupovali s úsmevom na tvári. Opel Mokka GSE – palec hore.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov