Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota C-HR+: Ďalší krok

Toyota C-HR+ v top verzii ponúkne rovnaké zrýchlenie z nuly na stovku ako GR Yaris.

Keď prišla prvá generácia Toyoty C-HR, znamenala pre mnohých zákazníkov vážny krok, pretože prešli od benzínového alebo dieselového pohonu k hybridnému. V ponuke CH-R síce bola aj benzínová alternatíva, no podiel hybridných verzií na predaji z roka na rok rástol. Aj preto druhá generácia, ktorá prišla na trh v roku 2023 a predáva sa vlastne dodnes, už čisto benzínový pohon ani nemá v ponuke. Práve naopak, k hybridnému pohonu pridala aj plug-in hybridný, čo predstavovalo ďalší vážny krok pre zákazníkov.

A teraz môžu zákazníci Toyoty urobiť znova vážny krok – C-HR+ je totiž čisto elektrické auto. A popravde, s hybridným a plug-in hybridným C-HR nemá okrem mena nič spoločné. Pôvodne sa dokonca – po vzore bZ4X – mal volať bZ3X, ale vyzerá to tak, že celá stratégia tvorby názvoslovia modelov rodiny bZ išla do koša.

Príbuzný s bZ4X

Toyota C-HR+ je postavená na podlahovej platforme e-TNGA, ktorú využíva aj model bZ4X.V porovnaní s hybridnou a plug-in hybridnou C-HR je aj výrazne väčšia. Má o 110 mm dlhší rázvor osí náprav a o 160 mm dlhšiu a o 54 mm širšiu karosériu. Vďaka tomu má citeľne väčší priestor v kabíne. A kufor? Ten má 416 dm 3 , čo je taktiež cieľne viac, ako majú hybridné a plug-in hybridné verzie C-HR. To, že pôvodne malo ísť o celkom iný model ako „iba“ čisto elektrickú verziu C-HR, potvrdzuje aj dizajn exteriéru aj interiéru. Oba odrážajú príbuznosť bZ4X, nie s C-HR. V súvislosti s dizajnom by som upriamil pozornosť na „duck tail“ spojler na veku kufra a difúzor pod zadným nárazníkom, ktoré znižujú súčiniteľ aerodynamického odporu. Ten má hodnotu 0,26.

V interiéri nájdete dve plochy bezdrôtového nabíjania mobilu, samozrejmosťou je bezdrôtové zrkadlenie mobilu a inteligentná klimatizácia. Tá po štarte využíva dva okruhy – na čelné sklo fúka čerstvý vzduch, aby nedochádzalo
k zahmlievaniu okna, ale na telo a nohy, resp. do kabíny fúka vzduch z vnútorného okruhu, aby sa interiér čo najskôr zahrial. C-HR+ má trojzónovú klimatizáciu v štandarde, vyhrievané sedadlá a volant. Štandardnou výbavou všetkých verzií C-HR+ bude aj 14-palcový multimediálny displej a navigačný systém so špecializovanou funkciou, ktorá podľa stavu nabitia akumulátora a dostupného dojazdu vozidla vypočíta trasu s odporúčaním možností vhodných nabíjacích staníc. Zaujímavosťou je, že prístrojový štít zobrazuje aj „zdravotný stav akumulátora“ – tzv. SoH State of Health. Ambientné osvetlenie interiéru ponúkne 64 farieb.

Tri alternatívy

Čo sa týka pohonu, na výber budete mať tri alternatívy. Základ tvorí 55,7 kW akumulátor v spojení s pohonom predných kolies a výkonom elektromotora 123 kW (167 k). Alternatívou je 77 kWh akumulátor, pri ktorom máte na výber verziu s pohonom predných kolies a výkonom 165 kW (224 k) alebo verziu s pohonom všetkých štyroch kolies s kombinovaným výkonom 252 kW (343 k).

V jeho prípade sa bavíme o zrýchlení z miesta na stovku za 5,2 sekundy. To je, mimochodom, rovnaké zrýchlenie, ako má GR Yaris. Maximálny dojazd Long Range verzie je cca 600 km. Samozrejmosťou je tepelné čerpadlo, ktoré znižuje energetickú spotrebu najmä v zime. Štandardná palubná AC nabíjačka má príkon 11 kW, vo výbave Executive bude mať C-HR+ až 22 kW nabíjačku. To vôbec nie je obvyklé pri konkurentoch. Pri rýchlonabíjaní DC dokáže využiť 150 kW. Užitočnou funkciou je predohrev akumulátora.

Tretí do partie

Spolu s modelmi bZ4X, Urban Cruiser bude mať Toyota batériový elektromobil vo všetkých troch kľúčových segmentoch – B, C aj D. Ceny modelu C-HR+ zatiaľ nepoznáme, tých sa dočkáme koncom roka. Toyota však vraví, že vraj bude atraktívna.

Test: TOYOTA bz4X – Dobrá správa

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov