BYD Seal 6 DM-i Touring má namierené na Octaviu Combi
BYD Seal 6 DM-i Touring kombinuje priestor, technológie, dotykové obrazovky a tak trocha ambicióznu cenu.
Je to klasické kombi. To je síce bežná veta, ale dnes už pomaly ojedinelá a navyše je to prvé kombi v ponuke čínskeho mega-výrobcu. A ingrediencie sú v podstate jednoduché. Dlhý rázvor, veľa výbavy a extrémne dlhý dojazd na jednu nádrž. Podľa výrobcu je to až 1 350 kilometrov. Pôsobivé, aspoň na prvý pohľad. Na druhej strane dimenzia plug-in hybridu sa meria najmä dojazdom v elektrickom režime a možnosťou rýchlonabíjania. A práve to v základnom prevedení nenájdete. Uznám, nemusí to byť podmienka, ale pre motoristu bez prístupu k vlastnej nabíjačke je práve toto podmienka uvažovania nad kúpou modelu vybaveného touto technológiou.
Základná cena
Je 36 690 eur za model s označením Boost. Počas tlačovej konferencie padlo viackrát slovo Škoda Octavia, takže nie je ťažké uhádnuť, na koho je nový model namierený. Základný model ponúka systémový výkon na úrovni 135 kW (184 k) kombinovaný s 10 kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd na úrovni 50 kilometrov. Rýchlosť nabíjania výrobca zatiaľ nešpecifikoval, rýchlonabíjanie v tomto prípade nie je možné.
Druhý stupeň vybavenia s označením Comfort Lite poskytne systémový výkon na úrovni 156 kW (212 k) a batériu s kapacitou 19 kWH, ktorá by vás v tichom režime mala dostať až na vzdialenosť 100 kilometrov a zároveň je tento model vybavený aj rýchlonabíjaním s maximálnym výkonom 26 kW. To by malo stačiť na to, aby ste sa z 30 percent kapacity nabili na 80 percent za 23 minút. Čas nabíjania z 10 na 80 percent výrobca neuvádza.
A vzhľadom na to, že Octavia nemá momentálne plug-in hybridný model, tak ho môžeme porovnať napríklad s väčším Superbom, ktorý túto možnosť má. Jeho základná cena je 43 530 eur, čo zodpovedá vyššiemu stupňu vybavenia modelu BYD Seal 6 DM-i Touring Comfort Lite.
Jazda
Je plynulá a dokonca v porovnaní s niektorými japonskými konkurentmi aj tichá, respektíve rozhodne tichšia. Dynamika je uspokojivá z 0 na 100 km/h zrýchlite z 9 sekúnd ako aj ochota motora potiahnuť auto až na 180 km/h vás poteší. Spotrebu sme nekontrovali, zato podvozok áno. Je komfortný a spolupracuje s vodičom pričom aj stabilizačný systém pustí auto do slušného šmyku a až neskôr zasahuje. A to je fajn.
Interiér
Dvakrát displej poprosím. To je dnes štandardná objednávka automobilového priemyslu a Čína sa nechová inak. Takže absolútnu väčšinu funkcií ovládate na dotykovom displeji infotainmentu. Ten môže mať uhlopriečku 12,8, alebo až 15,6 palcov. Digitálne prístroje majú uhlopriečku 8,8 palcov. Menu je skopírované z iPhonov a nechýba ani prepojenie so smartfónom, ktorý nahradí aj kľúč, toto pripojenie môžete zdieľať s viacerými osobami. Volant je priemerom skôr menší, multifunkčný s klasickými tlačidlami. Podobne aj sedadlá sú komfortné, na zadných sedadlách je dostatok priestoru aj pre dospelých, batožinový priestor má základný objem 500 litrov a sklopením sedadiel dosiahnete až 1 750 litrov.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov