Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Blog: Hlavné mesto proti elektromobilom, alebo platenie počas nabíjania

Mnohí motoristi, priaznivci „elektra“, začne teraz hromžiť.

V Bratislave na mnohých uliciach funguje parkovacia politika – PAAS. To znamená, že parkovať môžete len tam, kde sú nakreslené čiary na boxoch a to za poplatok. V týchto zónach sú aj verejné nabíjacie stanice pre plug-in hybridy a elektromobily. Spravidla od spoločnosti ZSE. Doteraz ste na týchto nabíjačkách zaparkovali, dali ste auto nabíjať a riešili ste všetky poplatky spojené s nabíjaním a parkovaním len cez distribútora elektrickej energie. Prakticky ste platili len za nabíjanie, pokiaľ ste neprekročili stanovaný časový limit, tak ste parkovali zadarmo. Niekedy v apríli, celkom ticho, však došlo k zmene. Pri nabíjacích staniciach sa objavili značky, ktoré upozorňujú vodičov na to, aby nezabudli uhradiť počas nabíjania parkovanie do systému PAAS. Elektromobil má 50 % zľavu, pre plug-in hybrid platí plný poplatok. Uvediem jeden príklad: BMW M5 G90 sa nabíja zhruba 3 hodiny v sadzbe parkovania 1 – 2 eurá na hodinu, potrebuje zhruba naládovať 20 kWh energie, čo je pri najjednoduchšom paušále 0,39 eura za kWh. A ak presiahnete tri hodiny, ešte platíte poplatok ZSE za blokovanie stojana. Čiže spolu to vychádza po zaokrúhlení 14 až 17 eur na to, aby ste prešli v ekologických 60 kilometrov. A to sa rozhodne oplatí. Samozrejme, irónia. Kontaktovali sme aj ZSE, tá sa nám k veci písomne nevyjadrila, pracovník na infolinke uviedol, že to je nezmysel.  Každopádne to vyzerá tak, že v dobe ekoterorizmu, keď jediná schodná a spoločnosťou akceptovaná mobilita je tá na elektrinu, Bratislava pripravila zaujímavý ťah, ako zarobiť. Či už na poplatkoch, alebo rovno na pokutách. Nuž mestu zrejme ide viac o peniaze, než o čistý vzduch čo nedajbože podporu elektromobility.

Foto: Archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov