Audi Q2: Jednoducho Audi
Audi Q2. Dobrodružstvo v prírode alebo každodenné povinnosti vo veľkomestách? A ešte k tomu štýlovo? To všetko zvláda na jednotku.
Text: Peter Varga, foto: autor
Obľuba vozidiel kategórie SUV neutícha. Práve naopak, rastie a podľa prognóz bude ďalej rásť. Nečudo, že SUV rozširuje svoje chápadlá všetkými smermi. A tak vznikol aj segment malých prémiových SUV, kam mieri aj model Q2. Ten oslovuje prioritne mladých ľudí, preto konštruktéri venovali mimoriadnu pozornosť multimediálnemu systému a konektivite. V aute môže byť inštalovaná SIM karta, ktorá vám sprístupní množstvo aplikácií – navigáciu so službou Google Earth a Google Street View, on-line dopravné informácie atď. O akustickú atmosféru sa môže starať audiosystém renomovanej značky Bang & Olufsen so 14 reproduktormi.
Interiéru dominuje športový fíling, veď svoje korene má v modeli A3. Zaujímavosťou je nový spôsob podsvietenia dekoračných obkladov. Podsvietené sú priamo vzory na obkladoch, nie úzky pásik nad alebo pod obkladom. Samotná prístrojová doska je geniálna – hoci opticky pôsobí jednoducho, v skutočnosti je prepracovaná do najmenších detailov – dizajnovo aj ergonomicky. Všetko je tam, kde má byť, a našťastie ostáva verná tradičnému priamemu ovládaniu všetkých dôležitých a často používaných funkcií. V opcii môžete mať namiesto klasických budíkov efektný 12,3-palcový digitálny štít Audi Virtual Cocpit s podporou head-up displeja, ktorý pred oči vodiča premieta kľúčové údaje – príkazy navigácie, rýchlosť jazdy atď. V súvislosti s interiérom musím vyzdvihnúť dve veci. Prvou je veľmi dobrý výhľad z kabíny, druhou parádne tvarovaný volant. Takto nejako má vyzerať učebnicový príklad volantu. K tomu prislúcha dobre trafená účinnosť posilňovača riadenia. Áno, príliš veľa spätnej väzby vám nesprostredkuje, ale Q2 nie je žiaden vymetač zákrut, ktorý by to potreboval. Na druhej strane, vďaka absolútne sebaistému podvozku sa s ním do tých zákrut môžete smelo pustiť.
Žiaľ, nezmyselné európske limity prinútili Audi, aby do ponuky zaradilo aj litrový trojvalec TFSI s 85 kW. Na bežnú jazdu stačí, a hoci na jeho prejave počuť, že mu jeden valec chýba, neotravuje. Napriek tomu si myslím, že do Audi nepatrí. Audi je predsa honosnejšia značka. Najviac sa mu hodí 1,4 TFSI so 110 kW, pre náročnejších potom 2,0 TFSI so 140 kW. Dieselovú alternatívu tvorí agregát 1,6 TDI s 85 kW a 2,0 TDI so 110 kW alebo 140 kW. V ponuke sú, samozrejme, aj skvelo naskladané manuálne aj samočinné prevodovky. Takmer 15 cm svetlá výška a možnosť pohonu quattro s elektrohydraulicky ovládanou medzinápravovou lamelovou spojkou (štandard pri najsilnejšom dieselovom aj benzínovom motore) a špeciálny off-roadový režim ESC sprístupňuje Q2-ke aj nespevnené komunikácie, resp. terén.
Audi Q2 je jednoducho Audi vo všetkých aspektoch. Má bezpečné jazdné vlastnosti, ktorým môžete dôverovať v akejkoľvek situácii, solídne spracovanie, bohatú ponuku motorov a výbavy, výborný posed za volantom a, samozrejme, množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu s funkciou Stop&Go a vedenia auta v dopravnej zápche (traffic jam assist, do 65 km/h).
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov