Fiat Tipo: rodina je kompletná
K štvordverovému sedanu Fiat Tipo sa pridávajú päťdverový hatchback a kombi, ktoré stavajú na rovnakých základoch ako sedan.
Nový Fiat Tipo so štvordverovou karosériou sa veľmi dobre etabloval. Hoci sa začal predávať iba koncom vlaňajšieho roka, na trhoch EMEA si ho už stihlo kúpiť viac ako 35 000 zákazníkov. Na Slovensku ho kúpilo už 126 motoristov. Slovensko však praje viac päťdverovým hatchbackom a kombíkom, môžeme teda očakávať, že si Tipo s novými karosárskymi verziami svoje pozície na našom trhu posilní. Obe spomínané karosárske verzie stavajú na jednoduchosti, funkcionalite, nízkych prevádzkových nákladoch, výbornom pomere hodnoty auta k cene. Jednoducho sú to skvelé autá pre potreby reálneho človeka. Navyše majú páčivý dizajn, aký vedia navrhnúť len Taliani. Ani jedna z troch karosárskych verzií nevyzerá, žeby ju dizajnéri robili ako odvodeninu od niektorej inej.
Päťdverový hatchback má na dĺžku 4 368 mm, čiže je o 164 mm kratší ako sedan, kombi zasa meria od nárazníka po nárazník 4 571 mm, čo je o 39 mm viac ako sedan. Pôvodný sedan má kufor s objemom 520 dm3, hatchback 440, kombi 550 dm3. V porovnaní so sedanom však poskytujú vyššiu variabilitu, a teda aj lepšiu využiteľnosť priestoru. Po sklopení sedadiel delených v pomere 40:60 totiž nič nebráni využitiu takto vzniknutého priestoru. Po ich sklopení môžete v kombi prevážať aj predmety s dĺžkou 1,8 metra. Užitočnou funkciou kombi je napríklad to, že zvinovaciu roletku môžete aretovať aj v polovici svojej dráhy. Nakladacia hrana je nízko, čo uľahčuje manipuláciu s ťažkými vecami. Samotné dno batožinového priestoru hatchbacku aj kombi je dvojité, po stranách kufra sú dve schránky na drobnosti. Ich deliace priečky však možno jednoducho odstrániť a využiť celú šírku kufra. Fixovať náklad pomôžu štyri kotevné okná na dne kufra. Roletu môžete uložiť pod dno batožinového priestoru. Podobne ako sedan, tak aj hatchback a kombi poskytujú na zadných sedadlách dostatok miesta aj pre 188 cm vysokých pasažierov. Nie je to však iba priestor, ale aj samotný posed na vyššie položených sedadlách s dlhým sedákom, čo vytvára nadpriemerný komfort na zadných sedadlách. Dobre vykrojené zadné dvere uľahčujú nastupovanie na zadné sedadlá.
Zaujímavosťou je 7-palcový farebný dotykový displej, ktorý je na rozdiel od sedanu, v hatchbacku a kombi na prístrojovej doske položený ako tablet. Horná časť prístrojovej dosky je inak tvarovaná. A musím povedať, že to celé vyzerá naozaj oveľa lepšie ako v sedane. Dodajme, že spomínaný displej prislúcha k informačno-zábavnému systému UConnect HD LIVE.
S oboma novými karosárskymi verziami Tipa sme sa zoznámili na cestách v okolí Turína, kde sme si opäť potvrdili, že Tipo má príjemné naladený podvozok a tiež to, že si poradí aj s nie práve kvalitnými cestami, ktorých máme aj u nás požehnane. Na pohon slúžia zážihové motory 1,4 16V Fire (70 kW/95 k), 1,4 T-Jet (88 kW/120 k) a 1,6 E-torQ (81 kW/110 k) alebo vznetové motory 1,3 MultiJet (70 kW/90 k) a 1,6 MultiJet (88 kW/120 k).
Text: Peter Varga, foto: autor a archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov