Moto Guzzi V7: Návrat legendárneho športového modelu
Od svojho znovuzrodenia v roku 2008 kráča Moto Guzzi V7 po ceste neustálej evolúcie a teší sa rastúcej obľube u širokého a rozmanitého publika. Po významnej modernizácii v roku 2021, kedy bol predstavený motor s objemom 850 cm3, ponúka rad Moto Guzzi V7 pre rok 2025 pozoruhodné štýlové a technické vylepšenia a víta späť legendárne meno. Popri známych modeloch V7 Stone a V7 Special debutuje nová Moto Guzzi V7 Sport ako doteraz technologicky najvyspelejší V7.
Ikonický priečne uložený vzduchom chladený motor V-Twin s pohonom, kardanom, jedinečná konfigurácia vo svetovom meradle, teraz spĺňa novú emisnú normu Euro 5+ a prešiel výraznými vylepšeniami, vrátane implementácie viacúrovňového ovládania plynu Ride-by-Wire. Táto inovácia umožňuje precíznejšie a prispôsobiteľnejšie dávkovanie výkonu a zahŕňa tempomat už v štandardnej výbave. Výkon motora vzrástol o 4%, ale predovšetkým posilnená a plynulejšia krivka krútiaceho momentu prináša okamžite znateľné výhody vo všetkých podmienkach jazdy.
Nová Moto Guzzi V7 Sport kombinuje ikonický štýl s modernými technologickými inováciami. Ako najdynamickejšia a najpokročilejšia V7, ktorá kedy bola vyrobená, je vybavená novými obrátenými vidlicami, dvojitými prednými kotúčovými brzdami, špeciálnym jazdným režimom Sport a inerciálnou platformou pre vylepšenú kontrolu trakcie a funkciou náklonového ABS.
Jedinečný štýl dotiahnutý do posledného detailu
Štylistická vyváženosť modelu V7 je majstrovskou kombináciou dedičstva Moto Guzzi a modernej motocyklovej technológie, ktorá je ďalej zdokonalená detailmi, ktoré zdôrazňujú jeho čisté, základné línie a potvrdzujú dojem vysoko kvalitnej konštrukcie.
Kovová nádrž s objemom 21 litrov, najväčšia vo svojej triede, dáva vyniknúť valcom 90° V-Twin motora. Nové bočné panely, kratší zadný blatník a agresívnejšia konfigurácia výfuku dodávajú modelu V7 štíhlejší, dynamickejší vzhľad.
Starostlivé spracovanie sa premieta aj do detailov, ako je ergonomicky tvarovaný kľúč zapaľovania so štylizovaným logom orla.
V7 Special síce zostáva verná duchu pôvodného modelu s elegantným vzhľadom bohatým na chrómované prvky, ale teraz je vybavená full LED osvetlením, ktoré nahradilo analógovú prístrojovú dosku a halogénový svetlomet, a má denné svietenie v tvare orla Moto Guzzi, spolu s digitálnou prístrojovou doskou, ktorá bola predtým k videniu na modeli V7 Stone.
Jednoduchý okrúhly LCD displej, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov, je teraz vybavený prehľadnou grafikou a ďalšími funkciami, ako sú zobrazenie jazdného režimu a rýchlosť nastavená tempomatom. V7 Sport navyše ponúka ukazovateľ hladiny paliva.
Každá verzia zdieľa rovnaký dizajnový jazyk, ale uchováva si svoju jedinečnú osobnosť. To je zrejmé aj na novom modeli V7 Sport, ktorý vyniká množstvom špecifických prvkov a dedikovaných povrchových úprav, vrátane novo navrhnutých športových kolies z ľahkých zliatin, hliníkových držiakov svetlometu, spätných zrkadiel na koncoch riadidiel, horného držiaka riadidiel, hliníkových vložiek na bočných paneloch a športového sedlá s červeným prešívaním.
Najvýkonnejší a najefektívnejší motor v histórii modelu V7
Dvojvalcových motorov existuje na svete mnoho, ale iba jeden pozdĺžne uložený V-Twin vytvorený v roku 1967 vizionárskou mysľou inžiniera Giulia Cesara Carcana. Vďaka svojmu jedinečnému usporiadaniu valcov je neoddeliteľnou súčasťou designu motocykla a podobá sa autentickému dielu moderného umenia.
Architektúra motora zostáva ikonická: 90° priečne uložený V-Twin, vzduchom chladený, s rozvodom OHV s vahadlami a dvoma ventilmi na valec – to je hrdá tradícia z Mandella. Objem je 853 cm3 s pomerom vŕtania a zdvihu 84 x 77 mm.
Tento najvýkonnejší a najúčinnejší motor v histórii modelu, ktorý spĺňa normy Euro 5+, je srdcom nového radu V7. Maximálny výkon sa zvýšil o 4 %, zo 65 k pri 6 800 ot./min na 67,3 k pri 6 900 ot./min. Ešte výraznejšie vzrástol krútiaci moment zo 73 Nm pri 5 000 ot./min na 79 Nm pri 4 400 ot/min, pričom 95 % krútiaceho momentu je k dispozícii pri 3 500 ot./min. To znamená oveľa pružnejšiu dodávku výkonu, najmä v nízkych a stredných otáčkach, čo zvyšuje komfort a potešenie z jazdy pri každodennom dochádzaní a dodáva vzrušenie pri dynamickej jazde.
Riadiaca jednotka motora prvýkrát využíva elektronické viacúrovňové ovládanie Ride-by-Wire s jednou 52mm škrtiacou klapkou, ktoré nahrádza tradičnou lankom ovládanú škrtiacu klapku. Tento systém umožňuje precízne otváranie škrtiacej klapky, čo optimalizuje celkovú účinnosť a spotrebu paliva, zatiaľ čo Ride-by-Wire umožňuje pohodlné elektronické nastavenie parametrov, napríklad kontroly trakcie MGCT a odozvy plynu, prostredníctvom jazdných režimov. Všetky modely ponúkajú jazdné režimy ROAD a RAIN, zatiaľ čo SPORT bol vyvinutý špeciálne pre model V7 Sport.
Zavedenie systému Ride-by-Wire tiež umožnilo použitie agresívnejších profilov vačiek riadiacich zdvih ventilov, čo zvýšilo výkon.
Ďalšie vylepšenia zahŕňajú zvýšenie objemu airboxu o 27 % a zlepšenie chladenia piestov prostredníctvom zdokonaleného systému mazania pomocou olejových trysiek, ktorý prispieva k vysokej spoľahlivosti motora, a to aj pri zvýšených výkonnostných parametroch. Výfukový systém bol taktiež optimalizovaný pre plynulejšiu krivku krútiaceho momentu a je vybavený tretím lambda snímačom, ktorý spĺňa nové požiadavky normy Euro 5+.
Ďalšie výnimočné prvky motora, ako je ventilový rozvod s rolnami na valčekových ložiskách, hliníkové zdvihátka a ľahké piesty s čapmi s priemerom 20 mm, zostávajú nezmenené. Motor Moto Guzzi označovaný ako „small block“ je taktiež úsporný a konštrukčne minimalizuje trecie straty (rozvodový systém s tyčkami a vahadlami je jedným z najúčinnejších v minimalizácii trecích strát výkonu) a nepotrebuje chladiace čerpadlo ani dlhé rozvodové reťaze či remene.
Suchá spojka obsahuje zosilnený prítlačný tanier a výkonnú spojkovú lamelu; trojitý drážkový synchronizačný systém znižuje hlučnosť pri radení a vôli v prevodoch, najmä pri zaradení prvej rýchlosti. Konečný prevod zahŕňa robustný kardanový hriadeľ s dvojitým kĺbom a robustným šikmým ozubením, čo zaisťuje odolnosť a spoľahlivosť pri prenose vysokého krútiaceho momentu dvojvalca.
Kompletná elektronika pre jednoduchú, zábavnú a bezpečnú jazdu
Nová Moto Guzzi V7 ponúka ešte rozsiahlejšiu sadu elektronických funkcií, ktoré zlepšujú zážitok z jazdy pri každodennom používaní, na cestách aj pri dynamickej jazde. Elektronické ovládanie plynu Ride-by-Wire prináša výhodu jazdných režimov, ktoré majú za cieľ urobiť jazdu jednoduchšou a bezpečnejšou.
Každý jazdný režim má špecifické kalibrácie pre MGCT (Moto Guzzi Traction Control, ktorá je voliteľne deaktivovateľná) a prispôsobenú odozvu plynu. ABS systém je dvojkanálový systém Continental, ktorý je trvalo aktívny na oboch kolesách. Jazdec si jednoducho vyberie preferovaný režim a môže si byť istý, že výrobca pre každý jazdný režim pripravil optimálne elektronické nastavenia.
Pre modely V7 Stone a V7 Special sú k dispozícii nasledujúce dva jazdné režimy:
- ROAD: určený pre plynulú a pohodovú jazdu. Poskytuje miernu úroveň kontroly trakcie MGCT a progresívnu odozvu plynu.
- RAIN: ideálny pre jazdu na mokrom povrchu so zníženou priľnavosťou, čím zaisťuje maximálnu bezpečnosť. Tento režim ponúka najvyššiu úroveň kontroly trakcie a jemnejšiu odozvu plynu.
Pri modeli V7 Sport však elektronika dosahuje novú úroveň vďaka implementácii šesťosovej inerciálnej platformy. Systém využíva interné akcelerometre a gyroskopy na detekciu polohy motocykla voči vozovke, zaznamenáva a spracováva údaje o jazde a zasiela dáta do riadiacej jednotky ECU. Vďaka tomu umožňuje ešte presnejšie a jemnejšie riadenie elektronických systémov, aktivuje funkcie Cornering ABS a Cornering Traction Control, ktoré regulujú brzdný a akceleračný výkon motora v závislosti od uhla náklonu, čím zvyšujú bezpečnosť a jazdný výkon.
Dodatočný jazdný režim SPORT, špeciálne vyvinutý pre V7 Sport, ponúka minimálne zásahy kontroly trakcie, aby podporil vzrušujúcu jazdu na suchom asfalte s vyššou mierou bezpečnosti. Tento režim obsahuje mapu motora so živšou a dynamickejšou odozvou plynu. ABS, optimalizované v náklonoch, je aktívna na oboch kolesách.
Všetky modely V7 majú tempomat ako štandardnú výbavu, čo jazdcovi umožňuje udržiavať nastavenú rýchlosť. Aktivácia systému je jednoduchá, stačí stlačiť a podržať príslušné tlačidlo na ľavej strane riadidla.
Rám navrhnutý pre maximálny pôžitok z jazdy, ďalej zdokonalený pre V7 Sport
Skúsenosti značky Moto Guzzi s navrhovaním skvele konštruovaných rámov sú legendárne. Príjemné jazdné vlastnosti modelu V7 majú dlhú tradíciu: v roku 1970 si policajné oddelenie LAPD (Los Angeles Police Department) vybralo model V7 Police, čo dokazuje, že značka ovláda dynamiku motocykla aj na medzinárodnej úrovni.
Oceľový rám si zachováva klasickú konštrukciu dvojitej kolísky s odnímateľnými časťami a charakteristickým rozložením hmotnosti, ktoré sa v posledných rokoch stalo typickým znakom tohto modelu. Už tak úspešné trojuholníkové usporiadanie sedlo-riadítka-stúpačky zostáva nezmenené a vďaka nízkemu sedlu a dobre umiestneným hliníkovým stúpačkám zaisťuje pohodlie jazdcom všetkých veľkostí.
Čo sa týka odpruženia, modely V7 Stone a V7 Special si zachovávajú tradičnú teleskopickú vidlicu s priemerom 40 mm, zatiaľ čo V7 Sport predstavuje novú obrátenú vidlicu s priemerom 41 mm a nastaviteľným predpätím, čo zdôrazňuje športovejšie a dynamickejšie zameranie tohto modelu. Ľahké lúčové ráfiky z hliníkovej zliatiny, ktoré sú špecifické pre model V7 Sport ao 1,8 kg ľahšie ako pri modeli V7 Stone, prispievajú k zlepšeniu ovládateľnosti.
Veľkoryso dimenzované dvojité tlmiče s možnosťou nastavenia predpätia zaisťujú pohodlnú jazdu aj na nerovnom povrchu. Ponúkajú progresívnu a kontrolovanú odozvu za všetkých podmienok, a to aj so spolujazdcom na palube.
Nový model V7 Sport prináša aj vylepšený brzdový systém pre trvalo silný brzdný účinok aj pri dynamickej jazde. Vpredu sú dva 320mm plávajúce kotúče z nerezovej ocele spárované s monoblokovými radiálnymi štvorpiestikovými strmeňmi Brembo, ktoré sú ovládané citlivejším hlavným brzdovým valcom.
Brzdový systém pri modeloch V7 Stone a V7 Special zostáva bez zmeny. Je vybavený jedným 320mm predným kotúčom so štvorpiestkovým strmeňom Brembo, ktorý zaisťuje spoľahlivé a citlivé brzdenie v každej situácii. Všetky modely majú zadný 260mm kotúč s dvojpiestkovým strmeňom.
Verzie a farby
Moto Guzzi V7 Stone
V7 Stone je najviac eklektická a minimalistická verzia modelu s 850cm3 motorom, vyrábaná v talianskom Mandelle. V súlade s nedávnou tradíciou neponúka žiadne chrómované detaily. Namiesto toho stavia na matne čierny lak, ktorý pôsobí temne, a sedlo je vybavené popruhom pre spolujazdcov. Bočné panely zdobia nové logo, ktoré ladí so šesťlúčovými zliatinovými kolesami.
V7 Stone je k dispozícii v dvoch výrazných saténových farbách: Nero Ruvido a Blu Profondo.
Moto Guzzi V7 Special
V7 Special sa najviac blíži duchu pôvodného modelu. Je klasická a elegantná, s mnohými chrómovanými detailmi a dodáva sa v dvoch výrazných lesklých prevedeniach: Nero Smeraldo a Bianco 1969. Lúčové kolesá majú leštené ráfiky a čierne náboje. Rovnako ako ostatná verzia je vybavený okrúhlym digitálnym displejom a LED svetlometom s denným svietením v tvare orla Moto Guzzi, orámovaným chrómovaným rámčekom.
Model V7 Special je tiež vybavený opracovanými rebrami chladenia valcov a špeciálnym čiernym sedlom.
Moto Guzzi V7 Šport
Nový model V7 Sport je spredu okamžite rozpoznateľný vďaka technickým prvkom, ako sú obrátená vidlica a dvojité predné brzdové kotúče, ktoré spolu so šesťlúčovými kolesami s novým športovým dizajnom pôsobia na prvý pohľad dynamickejšie.
Nechýba ani množstvo jedinečných detailov, ako sú prepracované hliníkové držiaky svetlometov, hliníkové vložky na bokoch a na zákazku navrhnutá horná objímka riadidiel s laserom vyrytým logom V7 Sport.
Zrkadlá na konci riadidiel umocňujú elegantnejší vzhľad, zatiaľ čo čierne sedlo zdobí športové červené prešívanie.
Model V7 Sport je k dispozícii v dvoch farbách: Verde Legnano, klasický odtieň z prvého modelu V7 Sport, a Grigio Lario v pastelovom prevedení.
Moto Guzzi V7: Technické špecifikácie:
Motor | Pozdĺžne uložený vidlicový dvojvalec 90°, dva ventily na valec, vzduchom chladený, Ride-by-Wire |
Rozvody | Dva ventily z ľahkej zliatiny ovládané váhadlami |
Zdvihový objem | 853.4 cm3
84 mm 77 mm |
Vŕtanie | Kardanový pohon |
Zdvih | 6stupňová |
Koncový prevod | 49.5 kW (67.3 k) pri 6 900 ot./min |
Prevodovka | 79 Nm pri 4 400 ot./min |
Maximálny výkon na hriadeli | Dvojitá kolíska s odnímateľnými časťami, vyrobená z ALS ocele
1 450 mm 104 mm 28° |
Maximálny krútiaci moment na hriadeli | Hydraulická teleskopická vidlica, Ø 40 mm
– V7 Sport: 41mm obrátená hydraulická vidlica s nastaviteľným predpätím |
Rám | 138 mm |
Kyvná vidlica z ľahkej zliatiny s dvoma tlmičmi s nastaviteľným predpätím
120 mm (zdvih tlmiča 98 mm) |
|
Rázvor | Plávajúci nerezový kotúč 320 mm, strmeň Brembo so štyrmi protiľahlými piestami
V7 Šport: dvojitý plávajúci nerezový kotúč, Ø 320 mm, monoblokový strmeň Brembo so štyrmi diferenciálne a protiľahlo umiestnenými piestami |
Závlek | Nerezový kotúč 260 mm s plávajúcim dvojpiestkovým strmeňom |
Uhol riadenia | 18″ z ľahkej zliatiny (Special: drôtené), pneumatika 100/90 |
Predné odpruženie | 17″ z ľahkej zliatiny (Special: drôtené), pneumatika 150/70 |
780 mm | |
Zdvih predného odpruženia | 21 litrov (rezerva 4 litre) |
Zadné odpruženie | 218 kg (Sport 220 kg; Special 223 kg) |
4,9 l/100 km | |
Zdvih zadného odpruženia | 116 g/km |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov