Škoda Octavia po modernizácii je oficiálne je tu!
Najpredávanejší model automobilky Škoda ukázal svoju novú tvár. Octavia priváža decentné úpravy v dizajne, vylepšenú techniku aj udržateľnejší interiér.
Zmeny vo vzhľade sú viditeľné na prvý pohľad. Pre novinku je charakteristické nové poňatie svetlometov, ktoré teraz fyzicky aj graficky viac objímajú masku chladiča. Aj tá prešla decentnými úpravami, jej lamely sú vzpriamenejšie, celý predok pritom pôsobí uhladenejším dojmom. To je okrem iného dané aj tým, že tu na seba jednotlivé línie viac nadväzujú. Kompletne nový je aj zadný nárazník.
Novinka pôsobí veľmi sviežim dojmom, ako by dizajnéri zmeny načrtli len tak zľahka. V skutočnosti idú ale aj zmeny v dizajne prednej a zadnej časti vozidla do hĺbky a sú veľmi prepracované. Niektorými prvkami sa inovovaná Octavia inšpirovala u nového modelu Superb, avšak s tým, že obdobné riešenia používa Octavia v trochu športovejšom poňatí. Dizajnéri razia filozofiu, že čím menší model vozidla Škoda, tým dynamickejší môže byť jeho dizajn. Však aj inovovaná Octavia prichádza rovno aj v prevedení RS.
Mimochodom, svetlomety v novom dizajne dostali voliteľne aj vylepšenú Matrix technológiu s 36 segmentmi namiesto 24 as novými funkciami, ktoré umožnili z nárazníka odstrániť hmlové svetlá. V tomto prevedení taktiež svetlomety obsahujú moderný presvetlený prvok Crystallinium.
V interiéri sa môže posádka tešiť na ekologické materiály a voliteľne aj trinásťpalcový displej navigácie. U vylepšenej Octavie je štandardom desaťpalcový displej a tiež dvojzónová automatická klimatizácia, silnejšie nabíjanie cez porty USB-C alebo vylepšený systém bezkľúčového prístupu k vozu Kessy.
Nové vozidlá Octavia budú k dostaniu v šiestich výbavových stupňoch: Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS. K tomu si zákazníci môžu vybrať z deviatich prevedení interiérov. Nechýba možnosť voľby ergonomických sedadiel s AGR certifikáciou a masážnou funkciou.
Vylepšená Octavia dostáva aj nové asistenčné a bezpečnostné funkcie. Parkovanie uľahčí novinky ako uložený parkovací manéver alebo parkovanie na diaľku. Bezpečnosť najmä na dlhých cestách zvyšuje nový systém na vyhodnocovanie únavy vodiča. Ten už nepracuje len s dátami o pohybe volantu, ale sleduje informácie z viacerých zdrojov a dokáže odlíšiť krátkodobú nepozornosť od skutočnej únavy. Do hlasovej asistentky Laury bude štandardne integrovaný chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii, čo prináša množstvo úplne nových možností.
Pod kapotou môže mať inovovaná Octavia jeden z piatich agregátov. Základnou voľbou je nový motor 1,5 TSI s výkonom 85 kW, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Tento agregát je v rovnakých kombináciách dostupný aj vo verzii s výkonom 110 kW, pričom prevedenie s DSG prevodovkou je vždy mild-hybridné.
K dispozícii sú aj dva dieselové motory 2,0 TDI. Variant s výkonom 85 kW má šesťstupňovú manuálnu prevodovku, prevedenie so 110 kW opäť sedemstupňovou DSG. V ponuke budú taktiež dva dvojlitrové benzínové motory: jeden s výkonom 150 kW a prevodovkou DSG, druhý potom v špičkovom prevedení RS ponúkne výkon 195 kW.
📭 … vydarila sa, takže za mňa 💚👏🏻