Volkswagen ID.7 – Vieme, čo elektrická limuzína ponúka
Volkswagen Passat v spaľovacej verzii zostane v ponuke, aj keď bude k dispozícii jediná verzia kombi. Kto chce sedan (liftback), bude sa musieť rozhodnúť pre elektrický ID.7
Začnime teda tým najdôležitejším. ID7 sa môže pochváliť dojazdom 700 km , hoci ide o meranie podľa normy WLTP , čo sa v prípade elektromobilov úplne nezhoduje s realitou. Naopak, pri spaľovákoch je meranie spotreby celkom presné. V ponuke budú dve kapacity batérii: 77 kWh (82 kWh brutto) a 86 kWh (91 kWh brutto) vo verzii ID.7 Pro S. Maximálny nabíjací výkon je 170 a 200 kW. ID.7 má byť vybavený novou pohonnou jednotkou (olejom chladenou) s výkonom 286 koní a až 545 Nm. Poháňaná je zadná náprava, ktorá je navyše aj riadená. Toto riešenie bolo nevyhnutné: ID.7 má dĺžku takmer 5 m, no aj tak sa má na menších križovatkách „lámať“.
Päťmetrovú karosériu bolo možné nakresliť napríklad vďaka zväčšeniu rázvoru na 296 cm. To umožnilo vytvoriť skutočne priestranný priestor na zadnom sedadle aj v kufri (532 l). Platforma MEB však nepočíta s vytvorením obrovského kufra vpredu.
Obrazovka v ID.7 má uhlopriečku 32 cm. VW však ponúka v štandardnej výbave aj HUD displej, ktorý dokáže napríklad zvýrazniť líniu jazdného pruhu, z ktorého vychádza. Konečne sa objavilo podsvietenie dotykového posúvača hlasitosti – na jeho nedostatok sa sťažovala veľká skupina zákazníkov a novinárov. Do multimédií sa prenieslo nielen celé ovládanie klimatizácie, ale z obrazovky sa volí aj poloha výduchov vzduchu – ako napríklad v Porsche Panamera alebo Taycan. Pohodlne? Vlastne nie, ale umožnilo to vytváranie „automatizovaných“ scenárov ako „zahrejte si ruky“ alebo „zahmlievalo sa mi okno“. Vyberieme ikonu a klimatizácia vie, čo má robiť. Predtým sa automaticky zatvárané vetracie otvory objavili napríklad v Phaetone. D.7 je vybavený sedadlami, ktoré merajú teplotu a vlhkosť, pričom dokonale vedia, či niektorú časť tela potrebuje ochladiť alebo zohriať. Akoby toho nebolo málo, do sedačky boli nainštalované dva vankúše, ktoré majú pri dlhých cestách vplývať na panvu.
O úspechu ID.7 rozhodne rozhodne cena. To sa dozvieme v polovici roka.
Test: Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 147 kW (200k) – Bude nám smutno!
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov