Test: Citroën C4 BlueHDi 130 S&S EAT8 Shine – Francúzsky originál
Citroën C4 sa už na našich cestách udomácnil a potvrdzuje, že konštruktéri trafili do čierneho.
Tretia generácia modelu C4 sa vyznačuje originálnymi tvarmi karosérie, pričom zaujme nielen zvažujúca sa strecha v štýle kupé, ale aj ochranné oplastovanie a tvar svetiel. Citroën sa nebojí ani ľahkého terénu, vo výzbroji má totiž svetlú výšku takmer 16 centimetrov a dokonca má prekryté prahy. Chýba mu však pohon všetkých kolies, takže s tým terénom to berte trochu s rezervou. Detaily, akým je napríklad okrúhla chrómová koncovka výfuku, robia z modelu C4 skôr mestskú štýlovku.
S úctou k tradícii
Interiér sa vyznačuje čistotou línií a Francúzi tradične kládli dôraz na komfort posádky. Chválim fyzické ovládače na nastavenie klimatizácie, len je škoda, že smer prúdenia vzduchu sa dá upraviť jedine cez dotykový displej. Ten má, mimochodom, rozmer 10 palcov a moderný infotainment, aj keď na trhu sú už aj rýchlejšie a prehľadnejšie systémy. Malý digitálny kokpit má 5 palcov a vo vyšších výbavách je doplnený o head-up displej s obrazom premietaným na výklopné sklíčko, ktoré má však v zime sekavé pohyby pri prvom vyklopení. Vtipným detailom je integrovaný držiak na tablet pred spolujazdcom. Priestoru pre štyroch cestujúcich je v C4-ke dosť, mierne obmedzujúca je akurát šírka, no v rámci triedy ide o štandard. Ku komfortu počas jazdy prispievajú aj tlmiče s hydraulickými dorazmi, vďaka ktorým auto hladko filtruje väčšinu nerovností. Vzadu má Citroën iba jednoduchú zadnú nápravu, ale aj v komplikovanejších zákrutách zostáva auto stabilné. Počas jazdy mi chýbala azda len funkcia Auto-Hold a automatická prevodovka by na pokyny od voliča mohla reagovať o niečo rýchlejšie. Naftový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 131 koní je tichý a úsporný, čo je ideálna kombinácia.
Stručne
Čo treba uznať
- Priaznivý pomer cena/hodnota
Čo nám chýbalo
- Funkcia Auto-Hold a rýchlejšia odozva prevodovky
Čo nás prekvapilo
- Veľmi príjemné Full-LED svetlá
Citroën C4 BlueHDi 130 S&S EAT8 Shine
Cena (základ/test) 18 990/28 290 €
Záruka 4 roky alebo 60 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (131 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 118 – 122 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax=206 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,7 /5,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 0×
- AUX – nie
- USB-A – 3×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 380 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov