Nová Škoda Yeti je lacnejšia než jej predchodkyňa
Škoda Yeti patrí medzi najobľúbenejších zástupcov kompaktnej kategórie SUV. Po prvý raz prichádza na trh v dvoch dizajnových variantoch – štýlovejší Yeti má namierené do mesta a robustnejší Yeti Outdoor na nespevnené komunikácie.
V oboch variantoch ponúka rad noviniek: od prepracovanej prednej a zadnej cez kolesá z ľahkej zliatiny, svieži interiér, nové prvky „Simply Clever“ a posilnenú funkčnosť, až po obohatený rad motorov a prevodoviek.
Štartuje začiatkom januára
Dôkladne prepracovaný model ŠKODA Yeti je od 8. januára k dispozícii aj pre slovenských zákazníkov. Ceny modelu štartujú na úrovni 13 999 eur vo výbave Active. Škoda Yeti Outdoor je k dispozícii s príplatkom iba 170 eur. Populárnu verziu 4×4 môžete získať už od 17 639 eur. Oba varianty sú v ponúke aj v akčných výbavách Smile a Mont Blanc.
Medzi hlavné viditeľné rozdiely modelov Yeti a Yeti Outdoor patria odlišné prvky prednej a zadnej časti. Nárazníky, bočné ochranné lišty a prahy sú lakované vo farbe karosérie, v prípade variantu Outdoor sú bočné lišty a prahy z čierneho plastu. Model Yeti Outdoor ponúka navyše v sériovej výbave strieborné kryty vonkajších spätných zrkadiel, oplastovanie predného a zadného nárazníka alebo integrované predné hmlové svetlomety.
Sedem pohonných jednotiek
Pre oba nové varianty modelu ŠKODA Yeti je k dispozícii sedem motorov. Vybrať si možni utomobil s pohonom predných alebo všetkých kolies prostredníctvom spojky Haldex piatej generácie, v kombinácii s mechanickými prevodovkami alebo prevodovkami DSG. Okrem toho sú v ponuke aj nové kolesá z ľahkých zliatin a nové interiérové prvky ako napríklad trojramenné volanty, nové látky, dekory a moderné technické prvky. Ako prvé vozidlo značky Škoda môže byť Yeti na želanie vybavený aj parkovacou kamerou. Yeti je prvým modelom značky, ktorý môže byť na želanie vybavený systémom Optical Parking Assistant (zadná parkovacia kamerou). Automobilka Škoda tak pokračuje v zavádzaní asistenčných systémov, ktoré prispievajú komfortu aj bezpečnosti premávky.
Verzie pre individualistov
Mestská Škoda Yeti presvedčí už v základnej verzii Active bohatou štandardnou výbavou za výhodnú cenu. Škoda Yeti Active s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k je k dispozícii už od 13 999 eur, čo je o 588 eur menej ako bola doterajšia základná cena modelu. Súčasťou sériovej výbavy sú okrem iného aj systém elektronickej stabilizácie ESC vrátane ABS, brzdového asistenta a regulácie preklzu, štyri airbagy, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien či elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá. Škoda Yeti Outdoor je v ponuke vo všetkých výbavových verziách s príplatkom iba 170 eur.Mimoriadne obľúbená verzia s pohonom všetkých kolies Yeti 4×4 je k dispozícii od 17 639 eur vo verzii Active so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a výkonným motorom 1,8 TSI 118 kW/160 k.
Akčný model Yeti SMILE s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k v cene od 16 349 € prinesie navyše okrem iného aj klimatizáciu s mechanickou reguláciou, rádio BLUES s CD a MP3, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, tempomat, el. vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, palubný počítač, tónované zasklenie, ochranné bočné lišty vo farbe karosérie a predné hmlové svetlomety (Yeti do mesta), OFF ROAD systém (platí len pre 4×4) a 16-palcové disky z ľahkých zliatin.
Akčný model Yeti MONT BLANC s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k je v ponuke s cenou od 18 549 €. V porovnaní s výbavovým stupňom Ambition prinesie navyše okrem iného aj predné hmlové svetlomety s CORNER funkciou, rádio SWING s CD a MP3 a s ďalšími štyrmi reproduktormi vzadu, vyhrievanie predných sedadiel, trojramenný multifunkčný kožený volant, malý kožený paket, Maxi DOT displej, aut. klimatizáciu Climatronic, parkovacie senzory vzadu a 17-palcové disky z ľahkých zliatin.
Pre najnáročnejších
Špičkovou verziou je model Škoda Yeti L&K. Skratka L&K (Laurin&Klement) odkazuje na zakladateľov českej automobilky. Prepracovaná Škoda Yeti sa opäť predstaví aj vo verzii GreenLine, ktorá je šetrná k životnému prostrediu. Yeti 1,6 TDI 77 kW/105 k GreenLine s pohonom predných kolies príde s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kombinovaná spotreba je 4,6 l nafty na 100 kilometrov, emisie CO2 iba 119 g/km.
Zdroj: škoda Auto (šr)
Cenník novej Škody Yeti 2014
Yeti 4×2 (€) | |||||||
Motorizácia |
Prevod. |
Active |
Smile | Ambition | Mont Blanc | Elegance | L&K |
1,2 TSI (77 kW) |
6M |
13 999 |
16 349 | 17 049 | 18 549 | 20 529 | |
1,2 TSI (77 kW) |
7-DSG |
16 249 |
18 599 | 19 299 | 20 799 | 22 778 | |
1,4 TSI (90 kW) Greentec |
6M |
14 879 |
17 229 | 17 929 | 19 429 | 21 409 | 23 579 |
1,4 TSI (90 kW) |
7-DSG |
17 049 |
19 399 | 20 099 | 21 599 | 23 579 | 25 749 |
1,6 TDI (77 kW) Greentec |
7-DSG |
19 399 |
21 479 | 21 699 | 23 199 | 25 179 | |
1,6 TDI (77 kW) Greentec |
5M |
17 149 |
19 499 | 19 449 | 20 949 | 22 929 | |
2,0 TDI (81 kW) |
5M |
15 999 |
18 349 | 19 049 | 20 549 | 22 529 | 24 699 |
2,0 TDI (103 kW) Greentec |
6M |
18 109 |
20 459 | 20 409 | 21 909 | 23 889 | |
Yeti 4×4 (€) | |||||||
1,8 TSI (118 kW) |
6M |
17 639 |
19 989 | 20 689 | 22 189 | 24 179 | 26 349 |
2,0 TDI (81 kW) |
6M |
17 999 |
20 349 | 21 049 | 22 549 | 24 529 | 26 699 |
2,0 TDI (103 kW) |
6M |
– |
– | 22 149 | 23 649 | 25 629 | 27 799 |
2,0 TDI (103 kW) |
6-DSG |
– |
– | 24 199 | 25 699 | 27 679 | 29 849 |
2,0 TDI (125 kW) |
6M |
– |
– | 23 289 | 24 789 | 26 799 | 28 949 |
2,0 TDI (125 kW) |
6-DSG |
– |
– | 25 339 | 26 839 | 28 829 | 30 999 |
Technické údaje zážihových verzií | ||||||
Motor |
1,2 TSI |
1,2 TSI DSG |
1,4 TSI Green tec | 1,4 TSI DSG | 1,8 TSI 4×4 DSG | 1,8 TSI 4×4 |
Prevodovka |
6M |
7DSG |
6M | 7DSG | 6DSG | 6M |
Zdvihový objem (ccm) |
1 197 |
1 197 |
1 390 | 1 390 | 1 798 | 1 798 |
Počet valcov/ventilov |
4/8 |
4/8 |
4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) |
77/5 000 |
77/5 000 |
90/5 000 | 90/5 000 | 112/4 300 | 118/4 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) |
175/1 550 |
175/1 550 |
200/1 500 | 200/1 500 | 250/1 500 | 250/1 500 |
Max. rýchlosť (km/h) |
177 |
176 |
185 | 182 | 192 | 200 |
0 – 100 km/h (s) |
11,4 |
11,7 |
10,6 | 10,6 | 9,0 | 8,4 |
Spotreba na 100 km (l) |
6,0 |
6,1 |
6,4 | 6,6 | 8,0 | 7,8 |
Technické údaje vznetových verzií 4×2 | ||||
Motor |
1,6 TDI GreenLine |
1,6 TDI DSG Green tec |
2,0 TDI | 2,0 TDI Green tec |
Prevodovka |
5M |
7DSG |
5M | 6M |
Zdvihový objem (ccm) |
1 598 |
1 598 |
1968 | 1 968 |
Počet valcov/ventilov |
4/16 |
4/16 |
4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) |
77/4 400 |
77/4 400 |
81/4 200 | 103/4 200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) |
250/1 500 |
250/1 500 |
250/1 500 | 320/1 750 |
Max. rýchlosť (km/h) |
176 |
175 |
177 | 193 |
0 – 100 km/h (s) |
12,1 |
12,2 |
11,6 | 9,7 |
Spotreba na 100 km (l) |
4,6 |
5,0 |
5,1 | 5,1 |
Technické údaje vznetových verzií 4×4 | |||||
Motor |
2,0 TDI 4×4 |
2,0 TDI 4×4 |
2,0 4×4 DSG | 2,0 TDI 4×4 | 2,0 TDI 4×4 DSG |
Prevodovka |
6M |
6M |
6DSG | 6M | 6DSG |
Zdvihový objem (ccm) |
1 968 |
1 968 |
1968 | 1968 | 1 968 |
Počet valcov/ventilov |
4/16 |
4/16 |
4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) |
81/4 200 |
103/4 200 |
103/4 200 | 125/4 200 | 125/4 200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) |
280/1 750 |
320/1 750 |
320/1 750 | 350/1 750 | 350/1 750 |
Max. rýchlosť (km/h) |
174 |
190 |
187 | 201 | 197 |
0 – 100 km/h (s) |
12,2 |
9,9 |
10,2 | 8,4 | 8,6 |
Spotreba na 100 km (l) |
5,8 |
5,6 |
6,3 | 5,7 | 6,3 |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov