Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


MOTONOVINKY 2023: Na tieto stroje sa tešíme najviac!

Nový rok ešte ani poriadne nezačal a my už tlačíme kalendár smerom na marec. Aby sme si mohli vyskúšať tieto novinky.

Suzuki GSX-8S

Zdá sa, že Suzuki sa snaží vypáliť rybník Honde. Uhádli ste, budúci rok si užijeme až dva naháče s dvojvalcovými motormi a objemom motora tesne pod hranicou 800 cm3. GSX-8S prináša vizáž streetfighteru s čočkovými prednými svetlometmi. Nechýba ani obnažený rám, otočená predná vidlica KYB so zdvihom 130 milimetrov a obojsmerný quickshifter. Dvojvalcový motor s objemom 776 cm3 poskytuje maximálny výkon 61 kW (83 k) a maximálny krútiaci moment 78 Nm.

23YM HONDA CB750 HORNET

Honda CB 750 Hornet

Náprotivok, alebo model s ktorým bude nové GSX-ko súperiť je oživený model Hornet. Nie, nemá štvorvalec, ale iba dvojvalcový motor s objemom 755 cm3. Maximálny výkon motora je 67,6 kW (91 k) a maximálny krútiaci moment činí 74,4 Nm. Otočenú prednú vidlicu dodáva Showa, zdvih 130 milimetrov je v danej kategórii štandard. Opäť nechýba optika streetfightera, hoci dizajn je menej agrasívnejší aj Honda vsadila na čiastočne obnažený rám a eloxované prvky.

CF Moto 800 Adventura

S motorom LC8 sme tú česť mali aj v redakcii, no prichádza ďalšia verzia Adventura prináša v prvom rade optické zmeny, ktoré zvyšujú dizajnovú atraktivitu motorky napríklad výpletovými kolesami, či vstavaným ochranným rámom. Ochranný štít zvýši komfort jazdy, naopak quickshifter naznačuje, že s terénom to zase tak vážne nebude, naopak, aj na ceste sa vám zídu vyhrievané rukoväte a sedadlo. Maximálny výkon motora je celkom pôsobivý 70 kW (95 k) a maximálny krútiaci moment je 95 Nm.

Moto Guzzi V100 Mandello

Je to športové enduro s aktívnou aerodynamikou a novým motorom. Je to vodou chladený motor V2 s objemom 1 042 cm3, ktorý poskytne maximálny výkon na úrovni 85 KW (115 k) a maximálnym krútiacim momentom 105 Nm. Nechýba quickshifter, tempomat, takže sa na konci vy rozhodnete či budete brúsiť kolená, alebo iba kilometre niekde za hranicou mesta. Pointa je zábava a veľkolepá oslava stých narodenín výrobcu.

Royal Enfield Super Meteor 650

Do rodiny retro motocyklov Royal Enfield Interceptor a Continental GT s objemom motora 650 cm3 pribudne tento rok tretí model Super Meteor 650. Indický výrobca bol povzbudený úspechom modelu Super Meteor 350 a ponúka o jeden valec navyše plus nejaký ten objem. Výsledkom je celkom podarený čoper s maximálnym výkonom 34,6 kW (47 k) a maximálnym krútiacim momentom 49 Nm. To stačí, pointou je uvoľnené jazda a v tomto prípadne aj prijateľná cena.

Suzuki V-Strom 800DE

Druhý derivát, ktorý využíva identický motor ako GSX-8S, no je určený tým, čo radi jazdia dlhé trasy a nie je im cudzia ani šotolina. Optika modelu V-Strom je momentálne asi najkrajšia za posledné roky a ak hľadáte strednú veľkosť motocykla s adekvátnym výkonom pre jazdu vo dvojici, nehľadajte ďalej. Dvojvalcový motor s objemom 776 cm3poskytne maximálny výkon 61 kW (83 k) a maximálny krútiaci moment 78 Nm, teda presne toľko isto ako naháč, hoci v tomto prípade sa vám bude jazdiť oveľa komfortnejšie.

Indian FTR1200

Momentálne najkrajšia motorka v ponuke sa môže pochváliť novou verziou. Po štyroch rokoch prichádza verzia Sport. Našťastie dizajn sa príliš nemení, hoci predná časť má teraz ostrejšie črty. Konštruktéri prepracovali podvozok, namontovali silnejšie brzdy Brembo, pridali novú spojku. Maximálny výkon mamutieho 1,2 dvojvalca sa nemenil. AJ naďalej je to 90 kW (123 k) a 120 Nm maximálneho krútiaceho momentu.

Ducati Diavel V4

Dlho sme čakali na to, aby Ducati namontovalo kultový agregát V4 do modelu Diavel. Dočkali sme sa a to znamená, že muscle bike má teraz pod kapotou potenciál 1,1-litrového štvorvalca, ktorý vyjadruje maximálny výkon na úrovni 124 kW (168 k) a maximálny krútiaci moment 128 Nm. Áno, čítate správne. Mimochodom verzia V4 schudla na 222 kilogramov.

23YM XL750 Transalp

Honda XL 750 Transalp

Opäť je tu reinkarnácia, ktorá sa delí o motor s Hornetom. Honda Transalp sa však orientuje na zážitok aj mimo spevnených ciest a v podstate prichádza v identickom čase ako Suzuki V-Strom. Náhoda? Nie možno len renesancia enduro verzií motocyklov. Podvozok je plne nastaviteľný podľa preferencií jazdca. Zdvih prednej vidlice Showa SFF-CA je 200 milimetrov, zadný tlmič Pro-link má zdvih 190 milimetrov, čo znamená že prekonáte dostatočné terénne prekážky.

BMW S1000RR/M1000 RR

Nechýbajú ani aerodynamické prítlačné prvky, ktoré naznačujú extrémny potenciál štvorvalcového motora pod kapotou. V tomto prípade sa bavíme skutočne o súťažnom deriváte. A BMW neposkytne jeden, ale hneď dva. Verzia M1000RR má byť ešte ostrejšia, hoci neviem komu by nestačil maximálny výkon na úrovni 154 kW (210 k). Verzia M1000RR poskytne o dva kone viac a ostrejšiu mapu motora, aby ste vedeli zbrúsiť potrebné desatiny sekundy na okruhu. Podvozok je aktívny a viete si ho aj nastaviť, verzia S1000RR totiž dostala identický podvozok ako „M“ka, no tá má okrem dvoch koňov a inej mapy aj zmenenú aerodynamiku.

Aprilia RS 660 Extrema

Vedeli ste to, že ju potrebujete. A to napriek tomu, že maximálny výkon ostal zachovaný a činí rovných 74 kW (100 k). Konštruktéri namontovali na ňu tlmič výfuku SC Project, ktorý má homologáciu na cestné použitie, hmotnosť putovala o tri kilogramy dole, takže celkovo máte v rukách 166 kilogramovú motorku. Nechýba náklonové ABS a takisto trakčná kontrola, ktorá berie do úvahy aj náklon motorky. Určená je samozrejme na okruh, no ak aj na ten sa potrebujete dostať extrémne rýchlo, tak môžete na ňu namontovať EČV.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov