Audi RS Q e-tron E2: Vylepšená verzia
Súčasťou elektrického pohonu Audi RS Q e-tron E2 je spaľovací motor s generátorom.
Automobil Audi RS Q e-tron zvíťazil v prvej marcovej púštnej rallye v Abú Zabí. Na tieto športové úspechy plánuje nadviazať aj pretekársky hybrid Audi RS Q e-tron E2, ktorého druhá generácia je ľahšia, aerodynamickejšia a ešte hospodárnejšia.
Inovatívny prototyp a ďalší evolučný stupeň je prezentovaný pre Rallye Maroko 2022 a Dakar 2023 vo výrazne vylepšenej podobe. Karoséria je kompletne nová a disponuje výrazne lepšou aerodynamikou. Okrem toho prispieva tiež ku zníženiu hmotnosti a ťažisku prototypu. Nové prevádzkové stratégie priniesli ďalšie zvýšenie hospodárnosti elektrického pohonu. Posádky rozhodne privítajú prehľadnejšie ovládanie v interiéri a jednoduchšiu výmenu kolies.
RS Q e-tron nesie teraz po týchto vylepšeniach dodatočné označenie skratkou E2 a svojim vzhľadom pripomína posledný vývojový variant legendárneho súťažného vozidla Audi Sport quattro skupiny B z 80. rokov. Aerodynamický koncept karosérie v oblasti pod prednou kapotou a zadnými viečkami je úplne nový. Táto časť trochu pripomína svojimi tvarmi trup lode.
Jej najširšie miesto sa nachádza vo výške kokpitu a smerom dopredu aj dozadu sa teleso karosérie výrazne zužuje. Audi teraz nepoužíva časti blatníkov za prednými kolesami, ktoré tvorili prechod do dverí. Interne niesla táto štruktúra označenie „slonia noha“. Konštruktéri tak ušetrili ďalšiu hmotnosť a optimalizovali obtekanie karosérie vzduchom.
Súčasťou elektrického pohonu vozidla Audi RS Q e-tron E2 je spaľovací motor s generátorom ako zdroj elektrickej energie, séria vysokonapäťových akumulátorov a dva elektromotory na prednej a zadnej náprave. Rozhodujúcu úlohu pritom zohráva systém riadenia energetických tokov. Elektronické riadenie náročného elektrického pohonu sa už v prvých súťažiach skvele osvedčilo.
Výrazne uľahčenú prácu budú mať teraz posádky v prípade poškodenia pneumatiky. Doterajšie objemné kryty náhradných kolies v bočných stenách nahradili jednoduchými, plochými a ľahko demontovateľnými dielmi karosérie. Nová desaťlúčové kolesá od partnerskej firmy Rotiform je možné podstatne ľahšie uchopiť. Výmena kolies vďaka tomu prebieha omnoho bezpečnejšie.
„V priebehu veľmi krátkej doby sme realizovali všetky ponaučenia z doterajšieho ostrého nasadenia. Výsledkom našich nápadov je evolúcia E2,“ prezradil Uwe Breuling, vedúci oddelenia prevádzky vozidiel v spoločnosti Audi Sport. „Náš vývojový tím sa cieľavedomými a nákladovo efektívnymi krokmi najlepším možným spôsobom pripravil na našu druhú Rallye Dakar.“
Po prvých skúšobných jazdách, ktoré mal na starosti Arnau Niubó Bosch, šéf oddelenia technického testovania, predstavila spoločnosť Audi Sport súťažný automobil RS Q e-tron E2 v Neuburgu na Dunaji. Po prvý raz bude nová technika podrobená ostrému testu na Rallye du Maroc, ktorá je na programe začiatkom októbra. Púštne súťaže so štartom a cieľom v Agádíre sa zúčastnia všetky tri posádky Audi.
-jj- Zdroj a foto: Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov