Nová elektrická dunová bugina Meyers Manx 2.0 Electric má dojazd až 482 km a dokáže akcelerovať z nuly na stovku za 4,5 s! Pôvodný model sa vyrábal ešte v 60. rokoch minulého storočia.
Meyers Manx debutoval ešte v roku 1964. Bugina vyrobená na základoch svetoznámeho automobilu VW Beetle sa okamžite stala nielen plážovou ikonou 60. rokov. Takmer o šesť dekád neskôr Manx opäť ožil, ale tentoraz ako elektromobil s úplne novým hliníkovým monokokovým rámom, ktorý ho oslobodzuje od pôvodného „chrobáka.“
Meyers Manx 2.0 využíva dvojicu elektromotorov, ktoré posielajú na zadné kolesá výkon 202 koní a krútiaci moment 240 Nm. V ponuke sú dva akumulátory – 20kWh jednotka s dojazdom 150 míľ alebo 40kWh sada s dojazdom až 300 míľ. Generálny riaditeľ Manx Freeman Thomas vytvoril karosériu, ktorá je stále jednodielna zo sklenených vlákien.
Navyše, ide o jemne aktualizovanú verziu originálu, pričom si zachovala prehnané blatníky a svetlomety. Manx postaví 50 exemplárov novej buginy v roku 2023, pričom títo majitelia budú súčasťou vývojového procesu. Plná sériová výroba potom začne v roku 2024. Mimochodom, dunovú buginu Meyers Manx pôvodne vytvoril Bruce Meyers.
V priebehu desaťročí sa objavilo na scéne mnoho oficiálnych iterácií od spoločnosti Meyers Manx, ktorá buggy vyrábala do roku 1971. Jej opakované založenie prebehlo v roku 2000. Objavilo sa tiež množstvo napodobenín a „kitových“ vozidiel. V roku 2020 značku kúpil Phillip Sarofim a prepracovaná spoločnosť ukázala teraz svoj prvý úplne nový výtvor – Meyers Manx 2.0 Electric.
Manx 2.0 je plne elektrická bugina, ktorá prešla niekoľkými novými štýlovými úpravami s láskavým dovolením Freemana Thomasa. Ten má vo svojom dizajnérskom portfóliu už také automobilové modely ako pôvodné Audi TT, Panoz Roadster, či Volkswagen New Beetle. Meyers Manx 2.0 Electric má na prednej časti nové nasávanie, ktoré má tvar krytu kefy, a lemy blatníkov karosérie získali jemné prepracovanie.
Spodný tvar vane Manx skrýva batériu a ďalšie nové komponenty skutočne dobre. Najväčšie zmeny sú na zadnej časti. Manx 2.0 dostal nové oválne zadné LED svetlá a pevný nárazník namiesto odkrytého motoru normálneho Manxu. Je tu nová pevná strecha a interiér. Ďalej má jednoduchú palubnú dosku s veľkým guľatým rýchlomerom v retro štýle a skvelým osvetlením.
Každá verzia Manx 2.0 používa dvojicu elektromotorov namontovaných vzadu, z ktorých každý poháňa jedno zo zadných kolies. Brzdy, ozubené súkolesi, menič a motor sú umiestnené v jednej jednotke. Buggy má nezávislé zavesenie zadných kolies, kotúčové brzdy vo všetkých štyroch rohoch s rekuperačným brzdením zadných bŕzd, elektrický posilňovač riadenia a elektrickú núdzovú brzdu.
Batéria s kapacitou 20kWh poskytuje dojazd 241 km, avšak ide len o základné nastavenie. Voliteľná batéria s kapacitou 40kWh ponúka už dojazd 482 km. Meyers Manx neuviedol výkonové špecifikácie pre základný model. Avšak 40kWh Manx má 202 koní a krútiac moment 325 Nm. DC rýchle nabíjanie až 60 kW má byť voliteľné a Manx je štandardne dodávaný s 6 kW palubnou nabíjačkou.
Meyers Manx tvrdí, že prvých 50 exemplárov Manx 2.0 zákazníkom dodá budúci rok ako súčasť programu Meyers Manx Beta. Súčasne však noví majitelia pomôžu poskytnúť spätnú väzbu na vozidlá vývojovému tímu. Plná výroba má byť zahájená v roku 2024, pričom spoločnosť spolupracuje s neznámym americkým producentom na výrobe Manx 2.0 v Kalifornii. Cenu ešte zatiaľ nepoznáme.
-jj-, zdroj a foto: Mayers Manx
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov