Jazdenka: Volkswagen Passat 2,0 TSI 206 kW – Manažérsky dostavník
Volkswagen Passat bol roky najžiadanejším modelom v segmente vyššej strednej triedy a hoci dnes viac letia autá typu SUV, nemecká ikona má stále čo ponúknuť.
Ôsma generácia Volkswagenu Passat, ktorá sa na európskom trhu objavila koncom roka 2014, patrí k tým vôbec najvydarenejším. Má nenásilný dizajn karosérie, ktorý tak rýchlo nezostarne, a nezabúda pritom ani na svojskú eleganciu a noblesu. Auto dostalo príjemnú grafiku LED svetiel vpredu aj vzadu a mimoriadne mu pristanú chrómové doplnky.
Všetko, čo potrebujete
V interiéri Volkswagenu sa už tradične stretnete s konzervatívnym prístupom, tak trochu nemecky chladným a bez emócií. Passat sa však môže pochváliť bohatým vnútorným priestorom tak vpredu, ako aj na zadných sedadlách a natrafiť sa ľahko dá aj na bohato vybavené kusy. Náš testovaný exemplár sa chválil výbavovým stupňom Highline doplneným o zopár príplatkových prvkov, no viac nás zaujala iná vec. Konkrétne kvalita použitých materiálov, kde pri stotisícovom nájazde nič nevŕzgalo ani nepôsobilo prehnane opotrebovane. Jedine svetlý poťah sedadiel prezrádzal, že auto už má čo-to za sebou. Volant, riadiaca páka i pedále vyzerali ako nové. Pred vodičom sa tu nachádzajú klasické analógové budíky s farebným displejom palubného počítača , sú maximálne prehľadné a intuitívne. Stredová obrazovka je už na dnešné pomery malá, ale displej reaguje na povely rýchlo, pričom predošlý majiteľ si priplatil za parkovaciu kameru aj zabudovanú navigáciu. Vďaka rázvoru osí náprav s dĺžkou až 2 791 mm majú pasažieri na zadných sedadlách kráľovsky veľa miesta vo všetkých smeroch. Kufor má vo verzii liftback objem 586 litrov.
Dynamika mu nechýba
Pod kapotou nami testovaného auta pracoval preplňovaný dvojlitrový benzínový štvorvalec s označením 2,0 TSI. Jeho výkon je 206 kW (280 koní) a na ceste mu tak nedokáže konkurovať hocikto. Motor má hrdelný prejav, citeľnú turbodieru, ale keď zatiahne, doslova trhá asfalt. Samozrejme, spotreba paliva sa bez problémov vyšplhá k desiatim litrom benzínu, asi aj preto je 80 percent jazdených Passatov v naftovej verzii. Sedemstupňová DSG prevodovka má svoje muchy, ale pri pokojnej jazde radí spoľahlivo a hladko, nevšimol som si žiadny problém súvisiaci s vekom auta. Podvozok pracuje príkladne, no na môj vkus je príliš tvrdý. Adaptívne tlmiče k väčšiemu pocitu pohodlia neprispievajú, v športovom režime dokonca ešte viac stuhnú. Neodporúčame preto obúvať Passat na príliš veľké kolesá a už vôbec by sme nesiahali po nízkoprofilových pneumatikách.
Spoľahlivosť je dobrá
Pri ojazdenom aute je spoľahlivosť až na prvom mieste, no treba povedať, že Volkswagen Passat ôsmej generácie je v tomto ohľade premiantom. Majitelia nehlásia výraznejšie problémy. Občas sa stane, že asistent rozpoznávania značiek nepracuje tak, ako by ma, a z času na čas sa vyskytujú problémy s 3-zónovou klimatizáciou. Pozor si tak dajte azda len na prílišnú konzumáciu oleja a odporúčame siahnuť po verzii s overenou históriou, ideálne kupované u nás na Slovensku.
Volkswagen Passat 2,0 TSI 206 kW DSG 7 4Motion Highline
Cena s DPH
Nového vozidla / súčasná: cca € / 26 900 €**
Motor: preplňovaný zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 206 kW (280 k) pri 5 600 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 700 – 5 600 ot.min-1, emisie CO2: 153 g/km
Jazdné výkony, spotreba:
0-100 km/h 5,7 s, vmax = 250 km/h, spotreba NEDC/test 7,3/XXX l/100 km
Súčasné ceny (€)* | |
2016 | 24 000 |
2017 | 26 900 |
2021 | 40 000 |
Náhradné diely (€ s DPH, približné ceny) | |
Brzdový kotúč predný | 454,80 € |
Brzdový kotúč zadný | 259,20 € |
Brzdové doštičky predné (súprava) | 211,20 € |
Pružina podvozka predná/zadná | 294 €/244,80 € |
Predné sklo | 525 € |
Zadné sklo | 510 € |
Predný blatník | 342 € |
Štartér | 572,40 € |
Cena nového auta 42 690 € s DPH bez zľavy.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov