Hyundai Motorsport – Už aj WRC na hybridný spôsob
Hyundai Motorsport vstúpil v roku 2022 do novej hybridnej éry majstrovstiev sveta FIA v rely (WRC). So svojím novým vozidlom Hyundai i20 N Rally1 a štyrmi posádkami má ambíciu zabojovať o jazdecké tituly aj o titul pre konštruktérsky tím. Hyundai ako dvojnásobný držiteľ titulu konštruktérov opätovne potvrdil svoj záväzok voči WRC tým, že prijal nové pravidlá pre hybridný šport Rally1.
Hyundai Motorsport neúnavne pracoval na vývoji svojho nového vozidla pre svoju deviatu sezónu v medzinárodných rely pretekoch. Výsledkom intenzívneho testovacieho a vývojového programu je WRC verzia vozidla, založená na známom sériovom modeli Hyundai i20 N. Vďaka tomu je prepojenie medzi vrcholovým motoristickým športom a technológiou sériových automobilov Hyundai ešte silnejšie.
Tri posádky s vysokými ambíciami
S vozidlom Hyundai i20 N Rally1 sa vo všetkých trinástich pretekoch tohtoročného šampionátu WRC predstavia a o titul zabojujú dve posádky, ktoré tvoria Thierry Neuville a Martijn Wydaeghe a Ott Tänak s Martinom Järveojaom.
Belgický jazdec Neuville počas deviatich rokov vo farbách Hyundai Motorsport vybojoval už 15 etapových víťazstiev vo WRC a v aktuálnej sezóne so spolujazdcom Martijnom Wydaegheom má opäť najvyššie ambície. Vo svojej tretej sezóne s tímom z Alzenau sa predstaví aj estónska dvojica Tänak / Järveoja, ktorá v rokoch 2020 a 2021 získala dve víťazstvá a osem umiestnení na stupňoch víťazov. O tretie vozidlo Hyundai i20 N Rally1 v štartovacom poli sa bude počas sezóny deliť švédska vychádzajúca hviezda Oliver Solberg a skúsený Španiel Dani Sordo. Solbergovým spolujazdcom bude Elliott Edmondson, zatiaľ čo Sordo vo svojej deviatej sezóne v Hyundai Motorsport má po boku spolujazdca Cándida Carreru.
WRC po prvý raz s hybridnými autami
Aktuálna WRC sezóna pozostáva z celkovo 13 podujatí. Celý šampionát je so zavedením hybridnej technológie WRC odvážnym krokom. Nové technické predpisy Rally1 boli zavedené s cieľom potvrdiť záväzok WRC k udržateľnej budúcnosti, ako aj k zlepšeniu bezpečnosti a vyrovnanosti medzi konkurenciou. Hybridná technológia sa vo WRC predstavuje po prvý raz a vyžaduje si aj nový prístup k vývoju súťažných áut.
Hyundai i20 N Rally1 je produktom nových predpisov – kombinuje tradičný 1,6-litrový spaľovací turbo motor s priamym vstrekovaním paliva s hybridnou jednotkou. Vozidlo má hmotnosť 1 260 kg, disponuje pohonom 4×4, 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Z 0 na 100 km/h sa dostane za menej ako 4 sekundy. Hyundai Motorsport testoval svoje nové WRC vozidlo od mája minulého roka na rôznych povrchoch po celej Európe.
Zdroj: Hyundai
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov