Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Alfa Romeo Giulietta: srdcová záležitosť

Alfa Romeo Giulietta. Manželka vás núti do rodinného auta? Nič to, vôbec sa nemusíte vzdať emócií.

IMG_1501       IMG_1502

Na trhu totiž, našťastie, ešte ostalo zopár áut, ktoré síce môžeme považovať za rodinné, no u ktorých ide predovšetkým o vodiča – o jeho pocity za volantom, o jazdných vlastnostiach a o tom, že človek má rád svoje auto. Takým je aj Alfa Romeo Giulietta, ktorá prichádza na náš trh v inovovanej podobe. A Taliani zvolili vskutku originálny spôsob uvedenia tohto modelu. Všetko sa odohrávalo v dvoch líniách. Tá prvá sa niesla v duchu zábavy. Giuliettu totiž uviedli na žúrkach, ktoré prebiehali v piatich mestách súčasne. V Turíne, Paríži, Madride, Frankfurte nad Mohanom a my sme boli na žúri v Arese, priamo v priestoroch vynoveného múzea Alfy Romeo, kde sa úlohy dí-džejky zhostila anglická hviezda Skin, ktorú môžete poznať aj z kapely Skunk Anansie. Na jednotlivé diskotéky boli pozvaní iba zamestnanci Alfy Romeo. To zasa odkazuje na rodinné puto automobilu.

IMG_1584       IMG_1673

Druhá línia šla po osi šoférskej radosti – novinárom totiž predstavili Giuliettu na domácom testovacom okruhu v Baloccu. Aj preto som ani na sekundu nepomyslel na to, aby som si vyskúšal novú kombináciu dieselového motora 1,6 JTDM (88 kW/120 k) s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou TCT v normálnych podmienkach. Len čo sa predo mnou zjavil asfaltový koberec okruhu, začal som sa naplno sústrediť na to, na čo je Giulietta stvorená – na radosť z jazdy. Hoci je tento motor najslabší v ponuke a špeciálne v kombinácii s prevodovkou TCT s ňou chce Alfa osloviť firemných zákazníkov, aj s ním som si riadne užil. Volič jazdných režimov DNA pozdvihol chuť motora po otáčkach a diferenciál Q2 zasa dokázal preniesť v zákrutách viac sily na vozovku. Činnosť spomínaného diferenciálu som pociťoval najmä pri motore 2,0 JTDM (110 kW/150 k), ktorý by bez Q2 v každej ostrejšej zákrute bezmocne hrabal. Na opačnom konci ponuky stojí 1,75-litrový benzínový motor s výkonom 176 kW (240 k). Vyváženou alternatívou pre úspornú a zároveň dynamickú jazdu je zasa motor 1,4 Turbo Multiair s výkonom 110 alebo 125 kW (150, resp. 170 k).

IMG_1632      IMG_1644

Tvorcovia sa pri úpravách sústredili na štyri oblasti – rodinný pocit, športový štýl, technické zdokonalenie a zážitky na palube. Maska chladiča dostala nové výplne so štruktúrou včelieho plátu, nový je aj nárazník, logo automobilky, písmo pre nápis Giulietta korešponduje s fontom písma očakávanej Giulie. V interiéri sa objavili upravené sedadlá a nové materiály. V oblasti informačno-zábavných systémov pribudli služby UConnect LIVE s on-line službami. Novinkou sú tiež virtuálne budíky – ukazovatele teploty a tlaku motorového oleja, teploty chladiacej kvapaliny, teploty nasávaného vzduchu, tlaku turba, preťaženia G, tlaku v brzdovom systéme atď. Giulietta je k dispozícii v troch stupňoch výbavy – Giulietta, Giulietta Super a Giulietta Veloce a dvoma balíkmi Veloce a Lusso. Inovovaná Giulietta dokonale vystihuje označenie meccanica delle emozioni, teda  mašina emócií.

Peter Varga foto: autor

IMG_1676       IMG_1573       IMG_1592       IMG_1629       IMG_1676       IMG_1668       IMG_1662       IMG_1652       IMG_1651       IMG_1593       IMG_1566 - kópia       IMG_1569

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov