Volvo 480 ES bolo netradičným modelom. Švédsky výrobca na ňom po prvýkrát použil koncepciu priečne uloženého motora a pohonu predných kolies. Dnes tento automobil oslavuje 30 rokov od predstavenia na autosalóne v Ženeve.
Prvé Volvo s predným pohonom predstavili pred 30 rokmi na autosalóne v Ženeve. Model 480 ES zaujal tiež netradičnou klinovitou karosériou a športovým dizajnom. Označenie ES bolo viazané na legendárne kupé 1800 ES, ktoré prestali vyrábať v roku 1973.
Nízka karoséria s vyklápacími svetlometmi predurčovala automobil ako náznak budúcich modelov od Volva. Tento predpoklad sa však nenaplnil. Ešte v 90-tych rokoch Volvo vyrábalo „hranaté“ verzie 850 alebo 960.
Koncepcia predného pohonu sa však neskôr rozšírila do celého portfólia automobilky. Prístrojová doska bola natočená na vodiča a zadné operadlá boli nastaviteľné nezávisle od druhého sedadla.
Novinkou bol palubný počítač, ktorý informácie o spotrebe, teplote alebo priemernej rýchlosti zobrazoval digitálne. Pohonnou jednotkou bol zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,7 litra a pôvodom z Renaultu. Maximálny výkon vrcholil hodnotou 80 kW (109 k).
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h bolo vďaka nízkej karosérii 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť bola 190 km/h. V roku 1988 prišlo na trhu Volvo 480 Turbo, ktoré dostalo preplňovaný motor s medzichladičom stlačeného vzduchu a maximálnym výkonom 88 kW (120 k).
O 5 rokov neskôr pribudol do ponuky nový 2,0-litrový motor s výkonom 81 kW (110 k) a zlepšeným priebehom krútiaceho momentu. Model 480 patril pod projekt Galaxy, ktorým Volvo označilo nové technológie, ako napríklad pohon predný kolies alebo nové motory.
Prototyp kabrioletu 480 bol predstavený v roku 1990. Do sériovej výroby sa však nikdy nedostal. Najúspešnejším trhom pre model 480 bola Veľká Británia, kde predali 22 tisíc kusov. Výroba v holandskom Borne skončila v roku 1995, kedy prišiel nástupca S40. Celkový počet vyrobených kusov sa zastavil na čísle 76 375.
MM, Volvo
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov