Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen ID.5: Prvé elektrické SUV kupé

Elektromobil Volkswagen ID.5 disponuje novým ID.Softvérom 3.0,

Nemecký koncern rozširuje na svojej „ceste k nulovým emisiám“ úspešnú rodinu elektromobilov ID. o nový model Volkswagen ID.5. Spoločnosť tak urýchľuje elektrifikáciu svojej flotily nových vozidiel a navyše vstupuje do nového tržného segmentu.

Elektromobil Volkswagen ID.5 disponuje novým ID.Softvérom 3.0, ktorý prináša okrem iného vylepšený nabíjací výkon a hlasové ovládanie. Volkswagen okrem toho robí ďalší krok k automatizovanej jazde využívaním kolektívnych dát a najnovšej generácie asistenčných systémov. Elegantný a dynamický design, vynikajúca aerodynamika, dojazd pre každodennú prevádzku – to sú najväčšie prednosti nového ID.5 a športového ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a dvoma elektromotormi. Oba elektromobily sú novými vrcholnými modelmi rodiny ID. schopnými prekonávať dlhé vzdialenosti. Prvé elektricky poháňané SUV kupé značky Volkswagen vychádza rovnako ako všetky modely ID. z modulárnej platformy pre elektromobily, MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten), koncernu Volkswagen.

„ID.5 stelesňuje karosársku verziu budúcnosti, ktorá je aerodynamická, expresívna, športová a vďaka platforme MEB má krátke previsy,“ tvrdí Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „Preto sa nám navzdory dynamickej línii strechy podarilo realizovať veľký interiér. V tejto miere to doteraz nebolo možné,“ dodal Kabaň. Nová generácia softvéru 3.0 umožňuje aktualizácie a inštaláciu dodatočných funkcií prostredníctvom technológie „Over-the-Air“. ID.5 môže vďaka tomu stále byť aktuálna. Inovatívne asistenčné systémy, akým je Travel Assist s kolektívnymi dátami, pracujú s prediktívnymi funkciami a ponúkajú cestujúcim zážitky z ešte komfortnejšej jazdy. Nový parkovací asistent Park Assist Plus s funkciou pamäti sa dodáva na prianie a miesto šoféra zaistí individualizované zaparkovanie vozidla.

Elektricky poháňané SUV kupé značky Volkswagen má vonkajšiu dĺžku 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm). V modeli ID.5 obstaráva pohon elektromotor uložený vzadu. V modeli ID.5 GTX tvorí pohon všetkých kolies jeden elektromotor na prednej náprave a jeden elektromotor na zadnej náprave.„Elektronický manažér jazdnej dynamiky je priekopnickým výsledkom vývoja značky Volkswagen,“ hovorí Thomas Ulbrich, člen predstavenstva zodpovedný za technický vývoj značky Volkswagen. „Manažér jazdnej dynamiky je sieťovo prepojený s ostatnými dôležitými regulačnými systémami a v modeli ID.5 GTX spolupracuje tiež s riadením pohonu všetkých kolies. Tým sa podarilo posunúť potešenie zo športovej jazdy, trakciu a aktívnu bezpečnosť na úplne novú, vrcholnú úroveň.“ Všetky varianty pohonu modelu ID.5 používajú 82kWh batériu, ktorá umožňuje cestovanie na dlhé vzdialenosti.

Súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu 0,26, resp. 0,27 (ID.5 GTX) zvyšuje hospodárnosť a predlžuje dojazd. K tomu prispieva tiež integrovaný spoiler na aerodynamicky tvarovanom zadnom výklopnom viečku so širokým uhlom otvorenia. Pre optimálne obtekanie karosérie vzduchom sa elektrické žalúzie na prednej časti otvárajú až v okamžiku, keď je chladiaci vzduch potrebný. Elektricky poháňané SUV kupé sa od svetového modelu ID.4 odlišuje okrem iného novo navrhnutým nárazníkom, lakovaným obložením dverí a novou líniou strechy. ID.5 GTX má ešte dynamickejší vzhľad vďaka väčšiemu otvoru pre prívod vzduchu, sériovo dodávaným svetlometom IQ.Light-LED Matrix s inteligentnými diaľkovými svetlami a zadným svetlometom LED 3D.

Manažér jazdnej dynamiky sieťovo prepojuje regulačné systémy pohonu a podvozku. Najlepšou možnou jazdnou dynamikou zaistí na prianie dodávaný podvozok DCC s adaptívnymi tlmiči. V prevádzkovom režime D využívajú modely ID.5 a ID.5 GTX funkciu plachtenia, v móde B rekuperáciu kinetickej energie. Navzdory designu v štýle kupé ponúka ID.5 na sedadlách vzadu len o 12 mm menej priestoru pre hlavu než Volkswagen ID.4. Dlhý rázvor náprav, 2766 mm, umožnil vytvoriť rovnako priestranný interiér, ako ponúka o triedu väčšie SUV. Batožinový priestor má objem až 549 litrov. Materiály a spracovanie dosahujú prémiovej úrovne. Materiály čalúnenie sa líšia v závislosti na variante interiéru. Na prianie dodávaná Top športové sedadlá zdobia perforované logá ID. v hornej časti operadla.

Veľmi moderná digitálna prístrojová doska ponúka nový koncept ovládania. Displej šoféra a displej multimediálneho systému s vysokým rozlíšením ohromí brilantnou kvalitou zobrazovania. Inovatívny Head-up displej s rozšírenou realitou, dodávaný na prianie, premieta dodatočné informácie do zorného pole šoféra. Nový ID. Software 3.0 zlepšuje okrem iného hlasové ovládanie hovorovým jazykom („Ahoj ID.“). Hlasové ovládanie je učenlivé a v režime online využíva prístup k informáciám v cloude. Príjemnú atmosféru za tmy dotvára dekoračné osvetlenie, dodávané na prianie s až 30 farbami svetla. Služby We Connect Services poskytujú šoférovi dopravnom spravodajstve online v reálnom čase, aktualizácia mapových podkladov online, informácie o nabíjacích staniciach, webové rádio a mnoho ďalších funkcií. Volkswagen posúva bezpečnosť na novú úroveň komunikácie Car2X.

Výmena dát medzi kompatibilnými vozidlami Volkswagen a príjem signálov infraštruktúry v okruhu až 800 metrov prebieha lokálne počas zlomkov sekundy. Šofér tak môže byť upozorňovaný na nebezpečné miesta, nehody a stojacu dopravu. Upozornenia sú vizuálne zvýraznené systémom ID. Light na prístrojovej doske. Volkswagen vstupuje s modelmi ID.5 a ID.5 GTX do nového segmentu trhu, a urýchľuje tak v rámci stratégie Accelerate svoju elektrickú ofenzívu vo všetkých automobilových triedach. Do roku 2030 budú elektromobily tvoriť najmenej 70 % predaja značky Volkswagen v Európe, čo je viac než jeden milión vozidiel. V Severnej Amerike a Číne dosiahne podiel elektromobilov minimálne 50 %. Volkswagen bude uvádzať na trh najmenej jeden nový elektromobil ročne, aby dosiahol vytýčených cieľov. Už do roku 2030 klesnú emisie CO2 na vozidlo až o 40 %.

Na svojej „ceste k nulovým emisiám“ („Way to ZERO“) chce byť spoločnosť bilančne klimaticky neutrálna najneskôr v roku 2050. Nový model ID.5 aj športová vrcholná verzia ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a dvoma elektromotormi sa vyrába v závode Cvikov a Volkswagen predáva tieto elektromobily zákazníkom s neutrálnou bilanciou emisií CO2. Pri 100% nabíjaní zelenou elektrickou energiou môžu tieto vozidlá jazdiť už dnes s takmer neutrálnym vplyvom na klímu. Volkswagen ponúka v rámci programu We Charge najrýchlejšie rastúci ekosystém pre komfortné, sieťové prepojenie a trvalo udržateľné nabíjanie. Súčasťou tohto ekosystému je už cca 250.000 nabíjacích prípojok v celej Európe. Prostredníctvom sériovo dodávaného káblu Mode 3 je možné, elektricky poháňané SUV kupé nabíjať striedavým prúdom a výkonom až 11 kW aj na cestách. Na rýchlonabíjacích staniciach je možné pri vozidlách so sériovou výbavou využívať nabíjací výkon až 135 kW.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov