Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Multivan: Nová éra ikony, prvá jazda

Volkswagen Multivan má v novej generácii omnoho osobnejší charakter.

Za prvým zoznámením s novým Multivanom som cestoval do nemeckého Frankfurtu nad Mohanom, kde ma privítalo typické jesenné počasie. Vďakabohu nepršalo a tak mi nič nebránilo v tom, aby som všetkými zmyslami nasával prvé dojmy z moderného rodinného vanu.

Už v prvom momente som si všimol, že Multivan má v novej generácii kompaktnejšie tvary a najmä, že je nižší (1 903 mm), čo v praxi uľahčuje parkovanie v podzemných garážach. Na úvodnej prezentácii som sa dozvedel, že auto sa bude predávať v dvoch dĺžkach karosérie (L1 a L2), ale obidve verzie dostali rovnaký rázvor osi náparav – 3 124 mm. Osobne sa mi celkom páči nový, uhladený dizajn karosérie, ktorý prispieva k lepšej aerodynamike, no zatiaľ som sa úplne nestotožnil s tvarom zadnej časti auta. Možno časom. 

Absolútny komfort

Už zvuk otvorenia resp. zatvorenia dverí naznačuje, že nový Multivan sa vymedzuje zo segmentu úžitkových áut či dodávok a skutočne ide skôr o veľké MPV alebo rodinný van. Veľmi chválim príjemný posed za volantom i dobrý výhľad z kabíny. Nový Multivan poskytuje posádke absolútny komfort, na ktorý som zvyknutý z osobných modelov značky Volkswagen. Celý interiér môže byť krásne presvetlený vďaka dvojdielnej panoramatickej streche, no je trochu škoda, že si ju nemožno zatemniť roletkou.

 

Osobný charakter naberá nový Multivan najmä vďaka tomu, že stojí na podvozkovej platforme MQB a teda podvozku určenom pre osobné autá. Multivan môže byť po novom najviac 7 miestny a Volkswagen sa definitívne rozlúčil so zadnou lavicou.Tak v druhom, ako aj v treťom rade sú samostatné sedadlá ukotvené v praktickom koľajnicovom systéme. Sú teda ľahko vyberateľné i otáčateľné, čo je super. Interiér je, v porovnaní s predchodcom, pocitovo užší najmä v treťom rade, ale vpredu je to paráda. Doslova som si užíval množstvo asistenčných systémov i prehľadný head-up displej.

Spolu s precízne vypracovanou palubnou doskou to vytvára neskutočný pocit luxusu. Ten mi ešte znásobovala špičková audiosústava harman/kardon. Za mňa ešte palec hore aj za 360-stupňovú parkovaciu kameru, IQ.Light svetlá, posuvnú stredovú konzolu s integrovaným stolčekom a množstvo odkladacích priestorov. 

Koniec nafty

Ja som si vo Frankfurte vyskúšal nový Multivan s dvomi druhmi motorizácie. Najskôr som si zvolil benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 150 kW spolu so 7-stupňovou DSG prevodovkou. Mimochodom, manuál už nebude v ponuke vôbec. Motor s pekným zvukovým prejavom i slušnou dynamikou si na diaľnici vypýtal okolo 10 litrov paliva, na okreskách spotreba klesla na 8,5. Kvitujem prácu prevodovky, ale veľkú pochvalu udeľujem najmä podvozku. Toto už nie je žiadna dodávka, Multivan jazdí ako osobné auto v tom najlepšom zmysle slova.

Nedalo mi a vyskúšal som si aj plug-in hybrid. V takom prípade pod kapotou pracuje benzínový motor 1,4 TSI v spolupráci s elektromotorom a 6-stupňovou DSG prevodovkou. Systémový výkon 160 kW najviac cítiť pri rozbehu. Multivan dokáže prejsť do 50 km v čisto elektrickom režime, ale PHEV mi v tomto konkrétnom aute zatiaľ veľký význam nedáva. Povzdych na záver: Škoda, že naftový motor príde až o rok a škoda, že nový Multivan (zatiaľ) nemôže mať pohon všetkých kolies. Inak by som bol z neho nadšený. 

Viac sa dočítate v novom čísle Auto magazínu, ale najmä v chystanom plnohodnotnom teste!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov