Hlavná novinka značky Škoda pri Ženevskom jazere: Dizajnová štúdia Škoda VisionS umožní nahliadnuť do budúcnosti modelov kategórie SUV.
Automobilka Škoda dôsledne pokračuje vo svojom rastovom kurze: V minulých rokoch značka zásadne zmodernizovala a rozšírila svoju modelovú paletu, teraz bude rozširovať ponuku vozidiel kategórie SUV. Štúdia Visions českej automobilky na autosalóne v Ženeve napovie, ako by mohol vyzerať nový dizajnový jazyk SUV značky Škoda. Automobilka okrem toho touto štúdiou predstaví aj svoje najdôležitejšie technológie budúcnosti.
Prezentáciu značky pri Ženevskom jazere dopĺňa Octavia RS 4 × 4, Octavia G-TEC s prevodovkou DSG.
Štúdia VisionS predvádza nový dizajnový jazyk značky do segmentu SUV: Dizajn je viditeľne ovplyvnený českým kubizmom a tradičným českým umením výroby krištáľového skla. Línie sú jasné, precízne a ostré. Na markantne kontúrovaných plochách vytvára hra svetla a tieňa silné efekty, zvýraznené zelenou farbou Island. S dĺžkou 4,70 m, rázvorom 2,79 m, šírkou 1,91 m a výškou 1,68 m je model Visions na ceste neprehliadnuteľná. Automobil, postavený na báze modulárnej platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvým vozidlom značky Škoda so šiestimi sedadlami usporiadanými v troch radoch.
Pohon plug-in
Ďalšou novinkou tejto štúdie je jej plug-in-hybridný pohon. Voz akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km jazdy vystačí v normovanom cykle s 1,9 litrami benzínu (45 gramov CO2 na kilometre). VisionS prejde v čisto elektrickom režime až 50 km, s oboma druhmi pohonu prejde na jedno natankovanie/nabitie až 1000 km.
Spaľovací motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm spolupracuje s elektromotorom s trvalým výkonom 40 kW a maximálnym krútiacom momentom 220 Nm. Je integrovaný do šesťstupňovej prevodovky DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá. U zadnej nápravy je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW, s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, ktorý pracuje nezávisle od pohonu prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenie pohonu predných a zadných kolies. Medzi všetkými tromi motormi vládne veľmi flexibilná súhra: vodič vozidla Škoda Visions môže voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami – od čisto elektrického pohonu až po nabíjací modus, vždy s cieľom dosiahnutia maximálnej efektivity.
Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh sú uložené pred zadnou nápravou. Na prudko rastúce množstvo informácií a požiadavky pasažierov na online komunikáciu zodpovedá Škoda digitálnym prepojením automobilov (mobilné služby) a veľkoryso veľkými displeji pre optimálne ovládanie vozidla a obsluhu infotainmentu každým zo šiestich cestujúcich. Cestujúci na všetkých sedadlách sa môžu k palubnej sieti pripojiť mnohými spôsobmi.
Špička na zhliadnutie
Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve debutuje tiež Škoda Octavia RS 4 × 4: automobilka ponúka zákazníkom špičkový model radu Octavia v karosárskej variante liftback aj kombi s motorom 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a s prevodovkou DSG. S touto športovou a zároveň bezpečnou pohonnou jednotkou je Octavia RS 4 × 4 ideálnym partnerom pre rodinu, prácu i voľný čas. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje vozidlo za 7,6 s a dosahuje maximálnu rýchlosti 228 km/h. V kombinovanom jazdnom cykle sa uspokojí s 4,9 litrami nafty na 100 km, čo zodpovedá 129 g CO2 / km (všetky hodnoty platia pre liftback). Mimoriadne hospodárne možno jazdiť s vozidlom Škoda Octavia G-TEC: náklady na palivo v súčasnosti sú nižšie ako 4 eurá na 100 km. Na želanie je teraz možné vybaviť tento model prevodovkou DSG. Motor 1,4 TSI má výkon 81 kW (110 k) a na kilometer vypúšťa v kombinovanom cykle menej ako 100 gramov CO2. Škoda Octavia G-TEC je v ponuke vo verzii liftback a kombi.
Rad ScoutLine
Rozrastá sa aj modelový rad ScoutLine. K modelu Rapid Spaceback ScoutLine sa teraz pridala Fabia Combi ScoutLine s unikátnym robustným offroadovým vzhľadom, resp. s atraktívnymi a praktickými prvkami výbavy. Zákazníci môžu voliť z troch zážihových motorov s výkonom 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) a troch vznetových motorov s výkonom 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).
Auto Škoda (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov