Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


HONDA GL 1 800 GOLD WING TOUR – DÁVA VÁM KRÍDLA

HONDA GL 1 800 GOLD WING TOUR JE NEKORUNOVANÝM KRÁĽOM CIEST A STELESNENÍM SLOBODY.

Poznáte reklamný slogan „Red Bull vám dáva krídla“? Neverte mu ani písmenko. Môžete ho vypiť hektolitre a žiadne krídla vám nenarastú. A to doslova ani v prenesenom význame slova. Verte však tomu, že krídla vám dá Honda Gold Wing. Krídla na motovýlety akejkoľvek vzdialenosti, akéhokoľvek počtu dní či týždňov. V sedle tohto krížnika ciest si totiž každý jeden kilometer budete nesmierne užívať. A je úplne jedno, či to bude po diaľnici, okresnej ceste, po horských serpentínach, dokonca tie kilometre si budete užívať aj v meste. Budete si ich užívať tak veľmi, až precitnete s tým, že nie destinácia, ale samotná cesta je vaším cieľom.

Viac komfortu

Sedadlo, ale aj samotný posed sú maximálne komfortné. Testovaný model mal navyše chrbtovú opierku z originálneho príslušenstva Hondy. Trochu sťažuje nasadanie a vysadanie z motocykla, ale aj tak je to najlepšia investícia, akú pre Gold Wing môžete urobiť. Za jazdy vám totiž urobí neoceniteľnú službu. Priznám sa, žiaden z Gold Wingov, ktoré som doteraz testoval, nemal takúto opierku a ani mi nechýbala, no to som ešte netušil, ako som sa mýlil. Tá opierka totiž posúva komfort cestovania na celkom inú úroveň. Samozrejmosťou je vyhrievanie sedadla aj rukovätí dokonca v piatich stupňoch, navyše nezávisle jeden od druhého. Nechýba elektricky nastaviteľný plexištít s pamäťou. To znamená, že keď vypnete motor, štít sa zasunie, a keď ho opäť naštartujete, vysunie sa do poslednej polohy. Mimochodom, poťah sedadiel zo semiša a syntetickej kože je pre aktuálnu sezónu nový. A aby som nezabudol, zo sedadla je výborný dosah na zem, čo je pri hmotnosti motocykla 390 kg nesmierne dôležité. Preto nemusíte byť obor, aby ste sa na Gold Wingu cítili sebavedome. Dokonca môžete byť podpriemerne vysoký. Rovnaký komfort ako jazdec si bude užívať aj spolujazdec. Jeho operadlo má pre túto sezónu ešte komfortnejší sklon – zo 16 stupňov sa zmenil na 23°. Samozrejmosťou je samostatne ovládané päťstupňové vyhrievanie sedadla a v našom prípade mal spolujazdec k dispozícii aj lakťové opierky. Vo výbave je aj elektricky nastaviteľný podvozok s režimami na sólo jazdu, sólo s batožinou, jazdu s „ľadvinkou“ a jazdu s „ľadvinkou“ a batožinou.

Pre rok 2021 dostal Gold Wing upravené reproduktory, takže si vašu obľúbenú hudbu môžete užívať ešte viac. Ďalšou novinkou je, že všetky modely Tour majú LED hmlové svetlá v sérii, ale aj to, že horný kufor má o 11 litrov zväčšený objem. Teraz dosahuje 121 litrov, samozrejmosťou je USB konektor, gumičky na upevnenie mobilu a testovaný model mal na dne kufra luxusný koberec s logom Gold Wing. Ďalší USB konektor je v bočnom kufri.

Jemnejšie reakcie

Celkom nízko trčia do boku hlavy valcov plochého šesťvalca so zdvihovým objemom, za aký by sa nemuselo hanbiť ani stredne veľké osobné auto – 1 833 cm3 . Výkon aj krútiaci moment ostali nezmenené – 93 kW, resp. 170 Nm, no výrazne sa zjemnili reakcie motora na uvoľnenie plynu a následné pootočenie plynovej rukoväti. Netrhá to s motorkou tak ako doteraz. Samotný motor má krásny hutný zvuk a zamatovú charakteristiku so záťahom takpovediac z pivnice, ale rastom výkonu až po najvyššie otáčky. Na Slovensku sa predávajú už iba verzie s DCT prevodovkou, ale nemusí vám byť ľúto za manuálom. Honda má s DCT dlhoročné skúsenosti a radí skvele. Tak skvele, že ani ju nebudete chcieť usmerňovať páčkami +/– na ľavom module riadidiel. Mimochodom, pre moje krátke prsty je tlačidlo „–“ už trochu ďaleko a keby som chcel častejšie radiť sám, asi by som si priplatil za nožnú radičku. S DCT navyše prichádza funkcia plazenia sa vpred pomocou štartéra. Verzie s manuálnou prevodovkou majú iba cúvanie so štartérom. Svetlomety majú vynikajúci dosvit, diaľkové svetlá svietia absolútne rovnako ďaleko ako najlepšie LED svetlá osobných áut. Ani v rámci modernizácie nedostali prisvecovanie do zákrut, čo je veľká chyba. Škoda, pretože technológiu ako takú Honda má, veď ju má napríklad Africa Twin.

Cena a záruka:

  • základ/test 34 590/34 590 €
  • 3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • kvapalinou chladený B6/24V, zdvihový objem valcov 1 833 cm3 , max. výkon 93 kW (126 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 170 Nm pri 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 130 g/km. Jazdné výkony, spotreba: pohotovostná hmotnosť 390 kg, Vmax = ~180 km/h, spotreba výrobca/ test 5,5/7,4 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov