Som toho názoru, že pre duševné zdravie je dôležité, aby človek raz za čas vypustil paru. Niekto odporúča, aby ste si kúpili antistresový vankúš či vak, schovali sa do nejakej komnaty a tĺkli ho pokým všetok ten hnev a frustráciu zo seba nedostanete von. Inými slovami, do úplného vyčerpania. Ja mám lepší návrh. Je síce drahší, ale nemusíte sa schovávať a ani sa neunavíte do mŕtva. Kúpte si Mercedes-Benz E 450 All-Terrain. Je práve po facelifte, takže ešte získal na svojej atraktivite. V rámci faceliftu dostal novú masku chladiča a v konečnom dôsledku aj novú kapotu s dvoma pozdĺžnymi rebrami, nové svetlomety… Prístrojový štít je po facelifte v sérii digitálny, analógové budíky z ponuky „éčka“ úplne zmizli. Zmenilo sa aj ovládanie systému MBUX zo stredového tunela a zásadnou zmenou prešiel volant. Dostal nový tvar a klasické tlačidlá zdigitalizoval. Nahradili ich dotykové plôšky, niektoré dokonca reagujú aj na posúvanie prsta po plôške. Interiér je vlastne prvým pilierom toho, že tento mercedes môžete používať namiesto antistresového vankúša, pretože vzhľadom na komfort, priestor, odhlučnenie, použité materiály a výbavu vás upokojuje. A „ruku k dielu“ priloží aj audiosystém Burmester s priestorovým zvukom.
S podporou mild-hybridu
Druhým pilierom je motor. Benzínový šesťvalec má totiž zamatový zvuk aj charakteristiku prejavu. Pri facelifte dostal podporu v podobe 48-voltovej mild-hybridnej techniky, ktorá pomáha dynamike, zároveň však znižuje spotrebu. Až je mi to trápne, poviete si, ako ten blázon jazdil, keď mal takú spotrebu, ale rozumným spôsobom jazdy prevažne po okresných cestách som dosiahol priemernú spotrebu 7,9 l/100 km. Na benzínový motor neuveriteľné, auto je totiž obrovské, váži takmer 2,1 tony, je luxusne vybavené, má pohon 4×4… Pravda, v reálnom živote musíte počítať s vyššou spotrebou, ale hodnota 7,9 l ukazuje možnosti motora. Výkon 270 kW (367 k) v spojení s 500 Nm zabezpečuje adekvátnu dynamiku, no najmä hladký chod. Tretím pilierom sú bezpečnostné systémy, na ktoré sa môžete spoľahnúť, a adaptívne LED svetlomety, ktoré fungujú vynikajúco.
Vyhladzuje výtlky
Na tom, že toto auto pôsobí antistresovo, má najväčší podiel podvozok. V komfortnom režime je krásne plavný, tichý a geniálne filtruje nerovnosti. Cesty na Záhorí, ktoré iné autá už bolia, som si ani neuvedomoval. Éčko akoby sa nad výtlkmi a záplatami vznášalo. Dokonca ani prepadnuté krajnice auto príliš nerozhojdali. Okrem komfortného nastavenia máte k dispozícii aj charakteristiky Šport a Šport+. Vzduchový podvozok umožňuje meniť aj svetlú výšku. V spojení s pohonom všetkých štyroch kolies, režimom Terén na jazdu v piesku alebo inak klzkom povrchu či Terén+ na jazdu po skalách a iných nerovnostiach, pevnou karosériou je All-Terrain prekvapivo zdatný na „neceste“ na chatu či do prírody.
Hnev a frustrácia z kvality ciest? Zabudnite!
Mercedes-Benz E 450 All-Terrain je v teréne schopnejší, než by ste čakali, v meste reprezentatívny, na dlhých cestách komfortný a za každých okolností upokojujúci.
Stručne
Čo treba uznať
- Podvozok famózne filtruje nerovnosti.
Čo nám chýbalo
- Vyhrievanie volantu a sedadiel vzadu.
Čo nás prekvapilo
- Dojazd okolo 1 000 km.
Mercedes-Benz E 450 4Matic All-Terrain
Cena (základ/test) 65 772/98 946 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R6/24V + MHEV, zdvihový objem valcov 2 999 cm3, max. výkon 270 kW (367 k) pri 5 500 – 6 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 194 – 197 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,4 s, vmax=250 km/h, spotreba WLTP/test 8,5 – 8,6/7,9 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 640 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov