BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive – športovo aj bez strechy
Nový model BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive predstavuje najexkluzívnejšiu verziu novej generácie vozidiel BMW M s výkonom 373 kW (510 k) pochádzajúci z radového šesťvalcového motora a systém pohonu všetkých kolies M xDrive.
Strecha BMW M4 Competition Cabrio spája praktické výhody pevnej skladacej strechy s klasickou eleganciou plátennej strechy. To znamená to najlepšie z oboch svetov. Prejavuje sa to aj na hmotnosti, pretože je približne o 40 % ľahšia ako pevná skladacia strecha predchodcu.
Elektrický mechanizmus umožňuje, aby sa plátenná strecha otvárala po stlačení tlačidla. Tento proces trvá iba 18 sekúnd. Pri jazde so sklopenou strechou je k dispozícii batožinový priestor s objemom 300 litrov, čo predstavuje nárast o 80 litrov. Po zatiahnutí strechy batožinový priestor zväčší svoj objem na 385 litrov.
Všetky línie prednej časti sa zbiehajú k veľkým obličkám vertikálnej mriežky chladiča BMW. Úzke svetlomety štandardne využívajú full LED technológiu. Na požiadanie možno objednať aj LED svetlomety s technológiou BMW Laserlight.
Ďalším nezameniteľným dizajnovým prvkom sú výrazne rozšírené blatníky, mriežky M Side Gills zabudované do predných bočných panelov a nápadne široké bočné prahy s nadstavenými prvkami na prednom aj zadnom nárazníku. Takisto nesmie chýbať ani čierny difúzor vzadu. Na požiadanie sa dodáva aj balík karbónových prvkov exteriéru M Carbon. Ďalšie možnosti individualizácie poskytujú prvky z ponuky BMW M Performance Parts.
Radový 3,0-litrový šesťvalcový motor spája typické vysokootáčkové vlastnosti motorov- Motor sa vyznačuje trvalým lineárnym nástupom výkonu až do najvyšších otáčok. Dosahuje maximálny krútiaci moment s hodnotou 650 Nm v rozpätí medzi 2 750 až 5 500 ot./min., zatiaľ čo maximálny výkon 373 kW (510 k) je k dispozícii od 5 510 ot./min. a siaha až do červeného poľa na úrovni 7 200 ot./min.
Motor odovzváva svoj výkon s 8-stupňovej automatickej prevodovke M Steptronic s technológiou Drivelogic. Toto výkonové nastavenie sa v kombinácii so zvýšenou trakciou, ktorú zabezpečuje pohon všetkých kolies M xDrive, pretavilo do očarujúcich časov zrýchlenia. Zrýchlenie trvá z 0 na 100 km/h iba 3,7 sekundy a po 13,1 s dosiahne rýchlosť 200 km/h. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá iba 2,8 sekundy (na 4. stupni) alebo 3,7 sekundy (na 5. stupni). V prípade voľby na požiadanie dodávaného balíka výbavy M Driver’s Package sa elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť zvýši z 250 km/h na 280 km/h. Špeciálny M výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami vytvára emotívne bohatý zvukový prejav, ktorý tvorí kľúčový prvok celkového zážitku z výkonu. A to zvlášť počas jazdy s otvorenou strechou.
M xDrive využíva na plne variabilnú distribúciu výkonu motora medzi predné a zadné kolesá elektronicky ovládanú viaclamelovú spojkou umiestnenú v rozvodovke. Jeho preferencia zadných kolies dodáva k tradičnému pocitu M extra dávku trakcie a ovládateľnosti. Olejové mazanie viaclamelovej spojky bolo upravené tak, aby poskytovalo dlhodobý výkon pohonu všetkých kolies aj počas náročného jazdenia na okruhu. Pohon M xDrive dopĺňa na zadnej náprave aktívny M diferenciál.
Ponuka nastavení umožňuje vodičovi, aby si základné nastavenie 4WD prepol do režimu 4WD Sport, ktorý na zadné kolesá prenáša väčšiu porciu výkonu motora. Vodič má zároveň možnosť vypnúť systém DSC a aktivovať si režim 2WD. V tomto režime sa výkon prenáša iba na zadné kolesá a ovládacie systémy podvozka do stabilizácie vozidla nijako nezasahujú. Skúsení vodiči si potom užijú mimoriadne umocnený zážitok z jazdy.
Jazdné vlastnosti podčiarkujú riadenie s vynikajúcou presnosťou, neutrálne reakcie na volant aj na limite ako aj lineárny nárast bočných síl počas celého spektra nárastu bočného zrýchľovania. Vysoká tuhosť karosérie je zabezpečená výstužami zamerané na zlepšenie dynamiky jazdy a ochranný hliníkový panel v prednej časti podvozka, spodné krycie panely či zadný pomocný rám nápravy pevne spojený s karosériou. Nachádzajú sa tu aj prvky, ktoré sa dostávajú iba do kabrioletu – v podobe viacerých torzných výstuží v zadnej časti karosérie.
Na mieru vytvorená predná náprava prešla úpravami. Patria medzi ne špeciálne upravená geometria nápravy a individuálne nastavený prevod riadenia. Päťprvková zadná náprava dostala upravenú kinematiku a elastokinematiku. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj kované M disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré vpredu dosahujú priemer 19 palcov a 20 palcov vzadu.
Štandardne dodávané kompozitné brzdy M Compound, môžu byť na požiadane vymenené za karbónovo-keramické brzdy M Carbon. Špeciálna M verzia tejto technológie prináša vodičovi možnosť nastaviť si dve úrovne citlivosti pedálu. Professional môže vodič ťažiť aj z novej funkcie M Traction Control. Táto inovatívna forma trakčnej kontroly umožňuje, aby si vodič individuálne nastavil hranice zásahu obmedzovania preklzovania kolies až v desiatich stupňoch.
Kožou čalúnený M volant s radiacimi páčkami, špeciálny M volič prevodovky a červené doplnky prispievajú k tomu, aby sa vodič koncentroval priamo a iba na riadenie a na intenzívny zážitok z neho. Súčasťou štandardnej výbavy sú potom aj elektronicky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá M Sport s rozšíreným čalúnením kožou Merino, na požiadanie sa dodávajú prvky ako vyhrievanie krku a, prvý raz, aj odvetrávanie sedadiel. Na požiadanie dodávaným prvkom sú nové vyhrievané karbónové škrupinové sedadlá M Carbon. Ich štruktúrovaný vzhľad spája pretekársku funkčnosť s ľahkou konštrukciou.
Na požiadanie sa dodáva aj balík prvkov M Race Track Package, ktorý znižuje hmotnosť oproti bežnému vozidlu približne od 25 kilogramov. V balíku sa nachádzajú karbónovo-keramické brzdy M Carbon, odľahčené M disky kolies z ľahkých zliatin (na požiadanie dodávané aj s pneumatikami semi slick) a karbónové škrupinové sedadlá M Carbon.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov