Hyundai Ioniq „zničí“ stereotyp hybridov
Hyundai predstavil nový automobil – prvé vozidlo na svete, ktoré je k dispozícii výlučne s elektrickým, plug-in hybridným alebo hybridným pohonným systémom.
Nový model bude jediným na svete, ktorý tak ponúkne tie najreálnejšie podoby pohonných systémov budúcnosti. Bežný spaľovací motor, ktorý by samostatne poháňal kolesá tu nenájdeme. Automobil tak rýchlo reaguje na meniaci sa pohľad užívateľov na tieto systémy.
Ioniq ponúka nízku spotrebu paliva kombinovanú s atraktívnym dizajnom, ktorý však nie je „toyotovsky“ futuristický. Spaľovacou pohonnou jednotkou bude novovyvinutý 1,6-litrový zážihový štvorvalec.
Elektrický motor bude dodávať výkon 32 kW (44 k) a je napájaný líthium-iónovým akumulátorom. To je rozdiel voči konvenčným vozidlá s nikel-metal-hydridovými akumulátormi. Kombinovaný maximálny výkon bude 104 kW (141 k) a krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 265 Nm.
Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k) a krútiaci moment má 147 Nm. Vo výlučne elektrickom režime dokáže automobil jazdiť do rýchlosti 120 km/h. Elektromotor má základné komponenty o 10 % tenšie, čím sa optimalizovali straty v systéme.
Prenos krútiaceho momentu na kolesá bude mať na starosti nová 6-stupňová dvojspojková prevodovka. Tá umožňuje zmeniť jazdný režim na Eco a Sport. Výhodou nového modelu bude tiež nízky súčiniteľ odporu vzduchu cx, ktorý je len 0,24.
Hyundai Ioniq ponúka komfortné a bezpečnostné prvky výbavy, ako napríklad pripojenie telefónov Apple a Android, 7-palcový dotykový displej a rôzne zobrazovania jazdných režimov. Asistenčné systémy budú zastúpené asistentom jazdy v pruhu, ochranou pred vybočením z pruhu, detekciou mŕtveho uhla alebo rozpoznávaním dopravných značiek.
Predná časť zaujme tvarom svetlometov a hexagonálnou mriežkou Hyundai Motor. K dispozícii budú rôzne disky s priemerom 15- až 17-palcov. V interiéri nájdeme ekologický materiál a logicky rozložené ovládacie prvky.
Ovládanie klimatizácie môže byť zapnuté len pre vodičovu stranu, čím sa zvyšuje efektivita systému. Vnútorné kryty dverí sú vyrobené z recyklovaného plastu. Na obloženie stropu použili napríklad suroviny z cukrovej trstiny.
Automobil ma vysokú tuhosť, za ktorú vďačí použitiu až 53 % vysokopevnostnej ocele. So sklopenými zadnými sedadlami má batožinový priestor objem 750 l. Zadné dvojité spodné ramená zvyšujú komfort a hliníkové diely náprav znížia hmotnosť o 10 kg. Výhodou hliníkových ramien je tiež ochrana pred koróziou. Presná cena alebo dátum predaja automobilka zatiaľ nezverejnila.
MM, Hyundai
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov