Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mototechna vlani predala 12-tisíc áut: Záujem napriek pandémii vzrástol

Hoci celý automobilový trh zaznamenal pokles, podiel zánovných automobilov na celkových predajoch v skupine AURES Holdings vzrástol.

Skupina AURES Holdings v minulom roku na Slovensku a v Českej republike  predala pod značkou Mototechna 12 000 zánovných automobilov. Podiel  zánovných áut na celkovom predaji v rámci skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa značiek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrástol na viac ako 17 %. Stále rastúce zastúpenie zánovných vozidiel možno prisudzovať zhoršujúcej sa ekonomickej situácii, kedy ľudia preferujú cenovo výhodnejšie zánovné vozidlá pred novými. Najväčší záujem bol o model Škoda Fabia Combi.

“Predaj zánovných automobilov aj napriek nepriaznivej situácii na celom automotive trhu naďalej rástol. V roku 2020 sme predali takmer rovnaký počet zánovných áut, ako rok predtým, a to aj napriek celkovému poklesu v počte predaných automobilov. Pod značkou Mototechna sme tak predali takmer pätinu áut. Dôvod tohto nárastu je úplne logický a nadväzuje na nútené prestávky vo výrobe a ešte dlhšie čakacie doby v prípade nových automobilov. Veľkú úlohu hrá tiež zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobená pandémiou. Zánovné vozidlá sú totiž stále lacnejšie, ako tie nové, až o 40 %. Zákazníci si môžu vozidlo rovno odviezť, bez toho, aby na ich výrobu museli čakať. Aj v dnešnej dobe, keď sú naše prevádzky zatvorené, si zákazník vďaka on-line predaju môže zánovné auto zaobstarať ešte v ten istý deň, kedy si ho na internete vyberie,” uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorý značku Mototechna prevádzkuje.

V minulom roku zažiarili vozidlá SUV, ktoré úplne prvý krát v kategórii zánovných áut z prvej priečky zosadili hatchbacky.  Tie stratili na popularite naprieč celým segmentom ojazdených automobilov. Zánovných SUV sa predalo 38 % a svoje prvenstvo dosiahli nielen na slovenskom trhu, ale aj v susednom Česku. Zánovné automobily s benzínovým pohonom uprednostnilo 76 % slovenských zákazníkov. Pomaly rastie dopyt aj po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo o 13 % viac, ako rok predtým.

Najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuke Mototechny bola v roku 2020 Škoda Fabia (6 %). Ďalšími obľúbenými modelmi v poradí boli Kia Sportage a Kia Ceed. Modely značky Škoda celkovo tvoria viac ako tretinu dopytu v Mototechne. V Českej republike vedie taktiež Škoda Fabia, v Poľsku tradične Opel Astra.

 

Najpredávanejšie zánovné vozidlá v skupine AURES Holdings v roku 2020
  Česká republika Slovensko Poľsko
1 Škoda Fabia Škoda Fabia Opel Astra
2 Škoda Rapid Kia Sportage Dacia Duster
3 Škoda Octavia Kia Ceed Renault Clio
4 Hyundai i30 Škoda Rapid Renault Captur
5 Škoda Karoq Dacia Duster Kia Sportage
6 Škoda Kodiaq Suzuki Vitara Toyota Yaris
7 Dacia Duster Renault Captur Fiat Tipo
8 Hyundai Tucson Hyundai Tucson Kia Ceed
9 Kia Sportage Hyundai i30 Ford Focus
10 Kia Ceed Renault Clio Suzuki Baleno

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov