Klame telom
Vyzerá ako mohutný silný kulturista? Áno, ale skôr to je majster parkúru, ktorý exceluje v skákaní, hoci je širší a mohutnejší než ostatní pokrvní bratia. Má agresívnejší rozšírený bodykit, špeciálne nárazníky, poriadne pevné nášľapy s logom Raptor a pár ďalších drobností. V mnohom bratov naozaj prekoná, jeho hlavnou slabinou je hmotnosť brzdeného prívesu. Potiahne so stabilizačným asistentom „len“ 2,5 t, ostatní 3,5 t.
Potešilo nás decentné osvetlenie korby z aerodynamického rámu za kabínou. Na nej sa nachádza aj 12 V zásuvka, prijal by som aj možnosť zásuvky na 230 V. Kotviace oká nie sú pripevnené k podlahe, ale na bočných stenách.
Športovo-prakticko-luxusný
Interiér je na moje počudovanie priestranný aj pre zadných pasažierov, ľahko udržateľný, čiže sú prítomné aj tvrdšie plasty, ale má pár luxusných detailov, ktoré vždy potešia. Žasol som zo solídneho spasovania a ani pri ostrejšej jazde v teréne nevŕzgal. To sa však nedá povedať o drsnom plastovom zvuku pri zatváraní stredovej opierky. Až do neba musím vychváliť elektrické vyhrievané čierno-sivé anatomické predné sedadlá s alcantarou a logom Raptor.
Multimediálny systém má jednoduchšiu grafiku, občas je trochu spomalený, a najviac zamrzí skutočnosť, že neposkytuje žiadne informácie o aute. Všetko podstatné vrátane náklonov či stupňa natočenia volantu sa dozviete len z maličkého displeja v dobre čitateľnom mechanickom prístrojovom paneli.
Fenomenálny podvozok
Toto je aké dobré! Že suché a otrepané spojenie? Dobre, priznávam, pri prvej skúške rýchlejšej jazdy v teréne zo mňa vypadlo kvetnatejšie pozitívne spojenie a naozaj som z lesa a poľa nechcel odísť! Inžinieri stvorili niečo geniálne, ktoré v triede nemá len tak hocijakú konkurenciu. Je cca o 5 cm vyšší ako štandardný model, je dodatočne vystužený a o tlmenie sa starajú tlmiče FOX s polohovo citlivým tlmením a predĺženou dráhou. K tomu si pripočítajte špeciálne terénne pneumatiky s vysokým profilom, ktoré na asfalte pískajú ostošesť, ale v teréne prekonávajú všetko, čo im vojde do cesty. Mimochodom, aj vzadu sú už klasické tlmiče a pružiny, nie perá, ako by možno ešte niekto čakal. Je to skvelý parťák aj na dlhšie diaľničné trasy a nekončiace expedície.
Manévrovanie a parkovanie? Aj vďaka rozmerným spätným zrkadlám, kamere a iba zadným parkovacím senzorom pomerne jednoduché, ale za zmienku stojí väčší priemer otáčania o 0,2 m na celkových 12,9 m.
Len dvojliter s automatom
Štvorvalec má síce papierovo slušné čísla, ale v úzkom pásme otáčok. To sa snažili potlačiť automatickou prevodovkou, ktorá má až 10 stupňov. Tá rozdiely výrazne eliminuje a navyše zvyšuje komfort jazdy na spevnenej ceste. Pri rozbiehaní síce drží otáčky vyššie, ale čo som celkom rád, vie sa rozbiehať aj z druhého stupňa. Aj zmenu stupňa určite zaznamenáte, v zábere je prítomné slušné trhnutie, ale aspoň dostanete žiadanú odozvu. V tomto type auta mi to vôbec neprekážalo, práve naopak.
Stručne
Čo treba uznať
- Geniálny podvozok.
Čo nám chýbalo
- Viac valcov pod kapotou.
Čo nás prekvapilo
- Priemerná ergonómia ovládania.
Ford Ranger Raptor 2,0 TDCi Ecoblue BiTurbo, 157 kW, AT 10, AWD
Cena a záruka:
- Základ/test 57 588 / 60 300 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 5 rokov 150 000 km.
Motor:
- 2× preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 157 kW (213 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 750 – 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 199 – 207 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 10 s, Vmax = 180 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 7,6 – 7,9 /10,6 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8
- Ložná plocha: 1 575 x 1 560 x 541 mm
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov