Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Opel Astra prichádza na Slovensko.

Opel predstavil “na Martina” v Rusovciach nový Opel Astra. Výrobca verí, že novinka poriadne zamieša karty vo svojej triede – aj cenou od 12 290 €.

SONY DSC       Astra Inter

Prinášame podrobný “rodný list” horúcej novinky.

  • Svetová premiéra: Frankfurtský autosalón (IAA), 17.-27. septembra 2015
  • Uvedenie na trh: Jeseň 2015
  • Segment: Kompaktná trieda
  • Modelové verzie: päťdverový hatchback; kombi Astra Sports Tourer od začiatku roka 2016
  • Tradícia: Jedenásta generácia bestsellera Opel. Od debutu prvého modelu Opel Kadett v roku 1936 bolo predaných vyše 24 miliónov kompaktných automobilov Opel Kadett a Opel Astra.
  • Pozícia: Nová generácia vyvinutá s dôrazom na maximálnu účinnosť; s kompletne novou ľahkou architektúrou vozidla (úspora hmotnosti až 200 kilogramov) a mnohými najmodernejšími technológiami a asistenčnými systémami použitými po prvý raz v kompaktnom segmente – medzi nimi reflektory IntelliLux LED® Matrix, systém Opel OnStar a systémy infotainmentu IntelliLink novej generácie s optimálnou integráciou smartfónu; pod kapotou výlučne motory najnovšej generácie; vonkajšie rozmery kompaktnejšie ako predtým a pritom viac miesta a väčší komfort v interiéri
  • Vonkajšie rozmery (mm): 4370 / 2042 / 1485 (dĺžka / šírka s vonkajšími spätnými zrkadlami / výška)
  • Konkurenti: VW Golf, Ford Focus, Škoda Octavia, Peugeot 308, SEAT Leon, Renault Mégane, Toyota Auris, Hyundai i30, Kia Cee’d, Citroën C4, Mazda 3, Honda Civic, Audi A3, BMW radu 1, Mercedes triedy A
  • Cieľová skupina: Rodiny, samostatne žijúci ľudia, vodiči všetkých vekových kategórií, ľudia na sociálnom vzostupe, veľa jazdiaci vodiči
  • Efektívnosť v konštrukcii a dizajne:
    • Nižšia hmotnosť, menšia spotreba, väčšia agilita; nový Opel Astra prináša do reality víziu štúdie Opel Monza Concept, predstavenej na frankfurtskom autosalóne v roku 2013
    • Kompletne nová architektúra vozidla s kompaktnou konštrukciou a komponentmi z ocele ultra vysokej pevnosti
    • Až o 200 kilogramov menšia hmotnosť oproti predchodcovi, v každom prípade však hmotnosť najmenej o 120 kilogramov menšia
    • Kompaktné vonkajšie rozmery: dĺžka menšia o 50 milimetrov a výška o 25 milimetrov, pritom väčšie vnútorné rozmery kabíny: O 35 milimetrov väčší priestor na nohy vzadu o 22 milimetrov väčšia vnútorná výška vpredu
    • Najaerodynamickejší model Astra všetkých čias: Špičková hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,285 pri základnej verzii

 

  • Motory a prevodovky:
    • Výlučne motory novej generácie
    • Výkonové rozpätie od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k)
    • Všetky komponenty motorov sú konštruované pre mimoriadnu kultúru behu, nízku hlučnosť a minimálne vibrácie
    • Úsporné celohliníkové benzínové trojvalce a štvorvalce prepĺňané turbodúchadlom, blok motora až o 10 kilogramov ľahší ako predtým
    • Vynikajúce pružnosť: Až o 32 percent rýchlejšie 80 na 120 km/h na 5. prevodový stupeň
    • Trojvalec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k), priemernou spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami CO2 96 g/km patrí k najúspornejším a najčistejším benzínovým motorom v kompaktnej triede
    • Svetové premiéra štvorvalca 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo v dvoch výkonových modifikáciách s 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k) s maximálnym krútiacim momentom do 245 Nm
    • Budúci špičkový benzínový motor: 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm
    • Portfólio mimoriadne tichého turbodiesla 1.6 CDTI s výkonmi 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k) ako aj maximálnym krútiacim momentom až do 320 Nm
    • 5-stupňová manuálna prevodovka pre základné motory 1.4 a 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, pre ostatné motory 6-stupňová manuálna prevodovka; robotizovaná 5-stupňová prevodovka Easytronic 3.0 najnovšej generácie na želanie pri motore 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo; na želanie zdokonalená 6-stupňová automatická prevodovka pre motory 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 k)

 

  • Infotainment, asistenčné systémy a komfort:
    • Novinka v kompaktnej triede: inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED®
    • Astra je prvý nový model s telematickým systémom a mobilným internetom Opel OnStar od začiatku predaja
    • Systém infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie, kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto
    • Kamera Opel Eye najnovšej generácie s rozšírenými funkciami rozoznávania dopravných značiek, asistenčným systémom pre jazdu v jazdnom pruhu s aktívnou korekciou riadením, výstražným protikolíznym systémom s funkciou automatického brzdenia v nebezpečnej situácii (podľa rýchlosti eventuálne až do úplného zastavenia)
    • Ďalšie asistenčné systémy ako monitorovanie mŕtveho uhla, automatický parkovací asistent, cúvacia kamera a komfortné prvky ako vyhrievaný volant, ako aj systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča „Keyless Open“ zvyšujú bezpečnosť a komfort
    • Nové predné ergonomické sedadlá, certifikované AGR, po prvý raz kombinácia masážnej funkcie, pamäte nastavenia, ventilácie a nastavovania bočných časti v kompaktnej triede; navyše aj vyhrievané sedadlá vzadu

 

  • Dizajn:
    • Ľahký, atletický dizajn pri kompaktných rozmeroch
    • Evolúcia filozofie dizajnu Opel „sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou“
    • Dynamickejšia predná časť s novou, dvojitou lištou masky a markantne tvarovanými reflektormi
    • Nápadný prvok: vizuálne prerušený zadný stĺpik karosérie, vytvárajúci efekt vznášajúcej sa strechy
    • Interiér s kvalitnými materiálmi a usporiadaným, čisto členeným kokpitom s malým počtom gombíkov a spínačov a dotykovým monitorom s uhlopriečkou až do 20,3 cm (8 palcov) na stredovej konzole

Opel, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov