Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Záujem o 365-dňovú známku rastie, ročná však vedie

Nový typ diaľničnej známky, 365 dňová elektronická diaľničná známka, je na trhu ešte len pár mesiacov. Ako sa jej darí?

Za prvé 4 mesiace tohto roka si zakúpili motoristi 668 106 kusov ročných eDZ. Napriek februárovému spusteniu predaja 365-dňovej eDZ, bol predaj ročných známok vyšší o zhruba 350-tisíc kusov než v prípade nového druhu.

V štatistikách predaja nasleduje po ročných eDZ, 10-dňová známka (455 709 ks), 365-dňová známka (311 263 ks) a 30-dňová známka (82 746 ks).

Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596 704 ks), pri zahraničných vodičoch si očakávané prvenstvo drží 10-dňová známka (259 976 ks). Spomedzi zahraničných motoristov si najviac eDZ zakúpili vodiči s českými značkami, nasledovali poľskí, maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.

Diaľnice boli prázdnejšie, predaj známok klesol

V mesiacoch január až apríl 2020 si motoristi zakúpili celkovo 1 532 601 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok za uvedené obdobie predstavoval 45 964 789 eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51%.

 

Zdroj a foto: NDS

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov