Osobáky na vodík sú nezmysel, tvrdí Daimler
Predstavitelia spoločnosti Daimler, resp. značky Mercedes-Benz, ohlásili ukončenie vývoja osobných automobilov poháňaných vodíkovými palivovými článkami. Oficiálnym dôvodom sú údajne príliš vysoké náklady.
Viac ako tri dekády sa Daimler snažil dosiahnuť vysnený cieľ v podobe nulových emisií, krátkeho tankovania a dlhého dojazdu. Zatiaľ čo konkurenčná Toyota tvrdí, že sa jej to podarilo, nemecký koncern ťahal za kratší povraz.
A tak po desaťročia trvajúcom výskume a miliardách utratených eur si Daimler priznal, že už to najskôr nemá cenu. Navyše, ak má k dispozícii technológiu výrazne lacnejšiu – batérie. Markus Schäfer, šéf vývoja spoločnosti Daimler, nedávno uviedol, že „palivové články fungujú skvele. Je to len otázka ceny a potrebujeme veľké objemy,“
Podľa odborníkov je výroba vodíkového vozidla nákladovo zhruba dvakrát náročnejšie, než porovnateľného batériového elektromobilu. Daimler sa tak pridáva k ostatným veľkým svetovým automobilkám, ktoré vodíku nedôverujú. Koncom minulého roku to bola Honda, nedávno tiež Volkswagen, resp. jeho Porsche.
Ukončenie vývoja vodíkových áut v koncerne Daimler sa týka len osobných vozidiel. Pre ťažké nákladné autá by vodíkové palivové články stále mohli mať zmysel. Po novom bude dokonca Daimler v tomto smere spolupracovať so švédskou značkou Volvo.
Medzi automobilky, které naďalej vodík preferujú, patrí primárne Toyota, Hyundai a BMW. Jediná Toyota ale reálne vyrába a predáva koncovým zákazníkom osobné vodíková automobily v podobe modelu Toyota Mirai. Dokonca sa chystá už jeho druhá generácia.
-jj- zdroj a foto: Daimler a Electrek.Co
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov