Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


UNAS nesúhlasí s ministerstvom financií

Česmad a UNAS síce bojujú za jednu vec, ale nie tak, ako by mali. Jedni sú s návrhom z dielne Ministerstva finanancii SR spokojní, iní nie.

Možno ste nevedeli, alebo možno ste nezachytili, ale návrh z dielne MF SR spočíva v zrušení malusov na vozidlá, ktoré sú staršie ako  13 rokov. To znamená, že aj autá, ktoré sú veľmi staré, budú mať nárok na 20-percentnú zľavu.

Ak neviete, čo je to malus, tak je to opak slova bonus, čiže určitý druh finančnej penalizácie.

Uplatniť by sa mali výraznejšie zľavy na všetky vekové kategórie vozidiel v kamiónovej doprave. Pre najnovšie vozidlá by sa mala zvýšiť celková zľava až na 50 % z pôvodných 25 %. Environmentálny hľadisko však chcú na MF nechať zachované. Starším autám sa zníži len zľava. Po novom by malo platiť, že sa rozširuje úľava na všetky samostatné ťahače a návesy. To by malo smerovať k zjednodušeniu  systému výpočtu dane z motorových vozidiel pre kamiónovú dopravu.

Česmad je spokojný

Česmad Slovakia vníma túto ponuku  ako prijateľnú.

Unas nie je spokojná

UNAS podotklo, že súhlasí s aplikovaním environmentálneho aspektu aj pri dani z motorových vozidiel, musí to však mať mieru. “Ak veľké a bohaté firmy jazdiace v zahraničí na nových autách roky ťažili až z 25-percentných zliav poskytnutých im štátom na dani z motorových vozidiel, tak štrajkujúci zúfalí malí dopravcovia so zastaraným vozovým parkom boli roky trestaní prirážkou na dani z motorových vozidiel vo výške 20 %.” 

Aj preto podľa vyjadrenia UNAS štrajkujúci dopravcovia nemôžu súhlasiť len so zrušením tejto prirážky, či v niektorých kategóriách so zľavou 10 %, “zatiaľ čo veľké a bohaté firmy, ktoré nie sú v kritickej situácii, (preto ani neštrajkovali) sú odmenení ďalšou 25-percentnou zľavou”. “To je dôvod, prečo chceme presadiť požiadavky skôr malých dopravcov, ktorí zásobujú naše obchody, naše závody, obsluhujú naše mestá a obce, aby zo zliav, ktoré ministerstvo financií poskytne, profitoval slovenský občan a nie zahraničné spoločnosti, pre ktoré vykonávajú prepravy veľké a bohaté dopravné spoločnosti,” skonštatovala UNAS.

Stanislav Skala z UNAS vo štvrtok uviedol, že ponuku prediskutujú a následne chcú ešte rokovať, pričom UNAS je zatiaľ v štrajkovej pohotovosti.

Zdroj: Teraz, SITA, hn.online

Foto: Archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov