Cena za nabíjanie ide závratne hore!
Bolo poriadne naivné domnievať sa, že s masívnym príchodom elektromobilov nepôjde hore aj cena za elektrinu. Elektromobilov ešte nie je ani tak veľa, a cena za nabíjanie už rastie.
Samotný elektromobil je drahý. V porovnaní s klasickým, či spaľovacím motorom je vstupná investícia podstatne vyššia. Doteraz sa to dalo akceptovať, keďže nabíjanie na nabíjacích staniciach bolo teoreticky výhodné a rozdiel v nákupe sa tak čoskoro mohol stratiť, alebo aspoň zmenšiť.
Tomu je však koniec. Európska sieť diaľničných nabíjacích staníc Ionity, ktorá združuje BMW, Daimler, Ford, VW a Hyundai-Kia, poriadne zdražuje.
Zverejnená cena za kWh poriadne, ale fakt, že poriadne, narástla. Pomer cena : prejdená vzdialenosť už nebude tak výhodná, ako sa pôvodne mohlo zdať.
Doteraz užívatelia na týchto nabíjačkách platili jednorazový 8 eurový poplatok. Bolo jedno, či sa nabíjalo 20 minút, alebo doplna.
Od 31. januára 2020 cena rastie. Za každú kWh zaplatí zákazník 0,79 €. Za nabitie Audi e-tron s kapacitou batéria 95 kWh zaplatí vodič 75 €. A to prosím pekne s maximálnym dojazdom zhruba 350 km. Oplatí sa? Asi nie.
Zákazník si bude musieť predplatiť balík, v ktorom bude cena za kWh podstatne nižšia.
V susednom Česku zdražujú všetci veľkí hráči na trhu.
Ionity je odpoveďou najväčších automobiliek na vlastnú nabíjaciu infraštruktúru americkej elektroautomobilky Tesla – SuperCharger.. Na ich staniciach iné značky nabíjať nemôžete. Cena za kWh sa u nich pohybuje zhruba na úrovní 0,30 €. Najstaršie Tesly však majú stále výhradu nabíjania u SuperCharger zadarmo, aj preto si ojazdené kusy v zahraničí držia vysokú cenu.
A to nie je všetko
Šepká sa, že tieto stanice zvažujú zaviesť enormne vysoký poplatok za blokovanie stanice po dobití. Každá jedna začatá minúta má byť sankcionovaná nie v centoch, ale rovno v eurách.
Myslíte si ešte stále, že elektromobilita má budúcnosť?
Foto: archív
Za pomalé nabíjanie sa platí podstatne menej a je šetrnejšie k batérii. Ak je to možné nabíjať treba z obyčajnéj domácej siete, alebo v práci. Rýchlo nabíjanie dosť znižuje životnosť batérie obzvlášť pri autách ktoré ju nemajú riadne chladnú, myslím, že to je napr. Nissan Leaft. Tj. kto chce aby mu batéria riadne slúžila roky nabíjať pomaly od 30 do 80% a jazdiť ako “dôchodca” 😉
Spočítaj si, koľko by si “šetrne nabíjal z obyčajnej domácej siete”, ktorá má 2,2 kW. Z toho povedzme polovicu spotrebuje domácnosť, tak si zrátaj, ako dlho by si nabíjal hoci len 50 kW baterečku pri 20% stratách 🙂
To je tak dojazd 2.0 tdi 110kw ale za 20e. Kombinovana prevadzka, ale z 80% mesto. Papa elektrika. To este dizle zdaleka nepovedali zbohom. 2x vstrekovane adblue ale aj i e technologie z europy nezanevru na dizel tak skoro. A ze 350km 75e. To sa ta dovolenka autom fakt vyplati…
Dieselové motory mali zakázať pred 40 -timi rokmi to ešte nebola planéta taká zničená 😀.
Ty asi fakt rozumieš motorom 😀
Dieselové motory sa naopak zavádzali ako ekologické riešenie, keď benziňáky všade chrlili CO2 a olovo. Veď na to boli dotácie EU. Teraz sa zase ide opačný extrém, zbtočná démonizácia.
Klasika, nenazranci sa začínajú prebúdzať. Čo dodať.
A kde prosim Vas stoji 1kwh 0,79??? Pisete bludy. Pri domacom odbere cena za kwh je pod 0,1 eura.
0,1Eur = 10 centov… Aj ja chcem takú lacnú sadzbu za kWh! Pri najbežnejšej tarife DD2 to je stále cca. 13 centov.
Horšie ako cena je dostupnosť výkonu v distribučnej sústave a s tým spojená energetická nezávislosť štátu. Obzvlášť pri absurdných plánoch “kompetentných” pozatvárať niektoré významné zdroje elektrickej energie. Potom len cena za kWh vystrelí!
https://ionity.eu/de/wo-und-wie.html
Blbosť, 0,15
Elektromobily niesu vyhodné ani k peňaženke ani k životnemu prostrediu
Vazne niekoho bavi neustale hejtovat elektromobily a vytahovat z inych clankov len polovicu pravdy tak ako sa mu to hodi?
Ano Ionity zdrazelo ano enorme, ale len pre neregistrovanych klientov. Ide im len o to aby mali statistiky kto kolko a kedy nabija a registrovany zakaznik ma ceny menej ako polovicne..odporucam tomu co toto pisal docitat cely clanok zdroja az dokonca a potom ho aj tak reprodukovat.. Resp si skusit zistit nejake informacie priamo u Ionity a az potom vynasat sudy.. Mino toho existuju siete dalsich nabijacich stanic ktore su dokonca zadarmo pre hocikoho.
“Zákazník si bude musieť predplatiť balík, v ktorom bude cena za kWh podstatne nižšia.” je to uvedené hrubým písmom od samého začiatku publikovania článku. S pozdravom: Autor
Odstavia dizle a aj benzinaky a potom rapidne zvisia cenu el energie aj domacnostiam! Take kroky su predvidatelne. No stale ekologiu nepodporuju iba si na nas chcu napchat svoje penazenky🤐
Uz pri 0.40centa za kwh je elektrika ekonomicky nezmysel pri nabijani.
Slovenský patent SK288244B6 by pritom dokázal zabezpečiť bezplatné nabíjanie na všetkých riekach, ktoré sprevádzajú naše diaľnice a rýchlostné cesty! Ich budovanie by mohli podporiť napríklad veľký producenti emisií, ktorí by si takto vytvárali kredit na emisné kvóty!
… a vsetci budu konecne jazdit ako dochodcovia, tesim sa na tie casy 🙂
To fakt, však je to katastrofa!
P.j.bte si celé s.u.v.n. papamobily 😬😬😬
Čo už … nebudú už len ropní magnáti, ale aj elektrickí a líthioví …😞😟😢
Môj zlatý a spoľahlivý Toyoťácky full HYBRID, benzínu to veľa nežerie a elektriku si to vyrába samé, absolútne najlepšia voľba, čistý elektromobil nechcem, tŕpnuť kde skončím v poradí na nabíjačke kde ma budú blokovať ďalší elktromobilisti!!!! Život je krátky, nemám čas vyhadzovať peniaze a čas na nezmysli !!!!
Pisete tu hluposti…hadam si niekto nemyslel ze rychlonabijacky budu zadarmo?je to biznis ako kazdy iny,ani na dialnici nestoji benzun 1,39 ale 1,69 a nikto zo nekomentuje…za druhe ked sa clovek zaregistruje v spolocnostiach v ktorych nabija tak si vyberie tarif na nabijanie aky mu vyhovuje…nezavadzajte a nesirte hluposti pre hlupakov ktory o elektromobilite nemaju ani sajnua este viac ich utvrdzujete v domneni ze je diesel lepsi ako benzin…budte objektivny alebo piste o tom comu rozumiete…a nakoniec…mercedes ma tarif za minutu 0,39 a bmw 0,29€ ….
Važený priemerná cena elektriky za 1 kWh v 2019 je 0,17 € bez DPH. ( je to komplet s poplatkami aj za elektromer pri odbere cca 40 000kwh / ročne)
Pre rok 2020 elektrika stupne.
Čo to tam píšete za bludy že 0,10 € bez DPH.
To si niekto pozrel cenu za výrobu že je 0,10 e bez DPH. Kde je distribúcia + jadrový poplatok + polatok za odberné miesto.
Elektromobil sa oplatí len na malé vzdialenosti resp. na akčný rádus podla výdrže batérie okolo domovskej základne len za predpokladu že máte vlastnú fotovoltaiku na streche. A to zabudnite že mesiace ako november, december, január vám solar nabije auto. To je realita. Keď neveríte nemusíte no perpetum mobile ešte nikto naynašiel jedine perpetum debile.
ak mate zaujem o dokaz,poslem vam moju fakturu….joshu@azet.sk
Áno, myslím
To je tiez vysledok Grethenizmu…. nejde o planetu, ide o biznis…
Fanatickym ekoteroristom a elektrobuznam taketo clanky nepiste lebo zacnu spachat samovrazdu od zufalosti..
Pekny ucelovy clanok pre masy. Cena elektriny hore nesla, cele je to obchodna politika Ionity a staci sa pozriet kto ju vlastni. Dalsia vec, ze su to DC nabijacky s vykonom do 350kW. Teslacke nabijacky (150kW/250kW) si uctuju beznu cenu, ak covek nabija 50kW CCS/Chademo detto. AC nabijanie rovnako. Su aj ine siete, kde sa da nabijat normalne, aj ked vacsina je v Norsku zatial, kde funguje normalny trh kde si tieto firmy konkuruju . Problem je zatial poplatok za “pripojenie” od dodavatela elektriny pri vysokych odberoch. To sa casom bude musiet zmenit, kedze taketo odbery zacnu byt masove s rozvojom ultrarychlej nabijacej infrastruktury pre auta. Preto taketo napoly upecene clanky, si clovek radsej precita spravy na elektreku, alebo inom portaly kde sa venuju tymto veciam ludia co s tym ziju. okolohttps://www.youtube.com/watch?v=08WW9r1pEEo&t=311s