Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Captur – So silnou identitou

Renault Captur. Prepracovaný exteriér posilnil SUV identitu modelu, celkom nový interiér zvýšil vážnosť auta, nové technológie ho zasa posunuli do vyšších sfér.

Od roku 2013, keď Renault uviedol na trh model Captur, sa jeho predaj z roka na rok zvyšoval. A to aj napriek tomu, že sa zvyšoval aj počet priamych konkurentov. Dnes ich je už vyše 20. Atény a ich okolie poskytli priestor na prvé zoznámenie s druhou generáciou tohto úspešného modelu.   Situácia je veľmi podobná ako s Cliom. Aj v jeho prípade Renault vyhodnotil, že na dizajne exteriéru netreba robiť veľké zmeny. Veď takmer polovica kupujúcich uviedla, že hlavným dôvodom, prečo sa rozhodli pre Captur, bol práve jeho dizajn. Druhá generácia je preto evolúciou tej predošlej. Nový nárazník s mohutným vstupom vzduchu na bokoch (mimochodom, tie sú plne funkčné), full LED svetlomety s denným svietením v tvare C, kapota s viacerými hranami, žiabre na predných blatníkoch, zadné skupinové svetlá v tvare C, nový zadný nárazník posilnili identitu SUV. Samozrejmosťou je vysoký stupeň farebnej individualizácie. Nenápadné zmeny dizajnu ukrývajú celkom novú podlahovú platformu CMF-B, ktorá mala premiéru pod novým Cliom a na ktorej je postavený aj Captur. Tá na jednej strane zvýšila tuhosť karosérie, na strane druhej umožnila implementáciu nových bezpečnostných technológií. Čo sa týka rozmerov, rázvor osí náprav narástol o 2 cm na 2 639 mm a dĺžka karosérie o 11 cm na 4 227 mm. To umožnilo zväčšiť priestor pre posádku aj na batožinu. Kufor má objem 536 dm3, dno je dvojité, v hornej polohe je v rovine so vstupným otvorom do kufra.

Revolučný interiér

Interiér je podobný tomu, aký dostalo nové Clio. V top verzii jej dominuje vertikálny 9,3-palcový displej s vysokým rozlíšením. Plne digitálny môže byť aj samotný prístrojový štít – ten má 10,2 palca a vodič si môže nakonfigurovať rôzne zobrazenia. V ponuke je systém Multi-Sense s troma jazdnými režimami a profilmi nastavenia auta, ale tiež zrkadlenie smartfónu. Prostredníctvom systému Easy Link je auto nonstop pripojené na „sieť“, takže umožňuje vyhľadávanie adries a bodov záujmu pomocou Googlu, poskytuje vám aktuálne údaje o doprave, počasí atď. Prvé tri roky je pripojenie zadarmo, potom bude spoplatnené, ale akceptovateľnou sumou. Zvlášť hlasno chválim, že aj pri tejto digitalizácii Renault ponechal priame hardvérové ovládanie všetkých dôležitých funkcií – klimatizácie (nielen základných, ale všetkých funkcií), vypínania systému štart-stop, varovania na opustenie jazdného pruhu, resp. vedenia v jazdnom pruhu. Výraznou zmenou prešiel volič EDC prevodovky. Ten je teraz plne elektronický s impulzným chodom, takže môže byť uložený na plávajúcej konzole a pod ňou môže byť odkladací priestor. Vyzdvihnúť musím aj sedadlá, ktoré sú pohodlnejšie a poskytujú lepšie vedenie stopy. Zaujímavé je, že sedadlá s koženými poťahmi sú citeľne pevnejšie ako tie s plátennými poťahmi. Pasažieri vzadu majú na nohy o 17 mm viac miesta, zadná lavica je posuvná.

Neskôr aj plug-in hybrid

Nový Captur oslovuje aj mimoriadne širokou ponukou motorizácií. Benzínovú ponuku tvoria litrový trojvalec TCe 100 (74 kW, 160 Nm), 1,33-litrový štvorvalec TCe 130 GPF (96 kW, 240 Nm) a TCe 155 GPF (113 kW, 270 Nm), dieselovú 1,5-litrový štvorvalec Blue dCi 95 (70 kW, 240 Nm) a Blue dCi 115 (85 kW, 260 Nm). Všetky motory sú výrazne prepracované s ohľadom na nové emisné limity. V závislosti od motorizácie má Captur 5-, resp. 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú EDC prevodovku. V priebehu budúceho roka príde na trh aj verzia s plug-in hybridným pohonom. Tá bude mať podľa metodiky WLTP dojazd na čistú elektrickú energiu 45 km v kombinovanej prevádzke. V mestskej dokonca 65 km. Samotný pohon sa skladá z 1,6-litrového benzínového motora, dvoch elektromotorov a 9,8 kWh akumulátora. Ja som si vyskúšal verziu TCe 155 EDC a TCe 130 so 6-stupňovým manuálom. Oba motory sú v nízkych otáčkach tiché a príjemné, vo vysokých majú pekný dravý zvuk. Výkonový rozdiel 17 kW (23 k) a 20 Nm v prospech TCe 155 cítiť, oplatí sa priplatiť si za silnejší motor. Veľmi dobre na mňa zapôsobila aj nová EDC prevodovka, ktorá radí perfektne. Len pripomeniem, že v predošlej generácii mala EDC prevodovka 6 stupňov a dvojspojkový modul so suchými spojkami. Nová prevodovka má 7 stupňov a mokré spojky. Práve mokré spojky umožnili zvýšiť krútiaci moment najsilnejšieho motora z 150 na 270 Nm. Veľmi dobre na mňa zapôsobil aj podvozok. A to tak po stránke dynamiky, ako aj tlmenia nerovností. A to, prosím pekne, grécke cesty nemajú ďaleko od tých našich.

Nový Captur ponúka množstvo nových asistenčných a bezpečnostných systémov. Za všetky spomeniem adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a vedením auta v jazdnom pruhu, 360-stupňový pohľad na auto, čítanie dopravných značiek, automatické parkovanie, autonómne brzdenie pred kolíziou s rozpoznávaním chodcov, upozornenie na priečnu premávku za autom pri cúvaní spoza neprehľadnej prekážky.

Slovenské ceny budeme poznať začiatkom budúceho roka, keď Renault uvedie na náš trh Captur.

Foto: Autor, archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov