EÚ kritizuje vysoké emisie u galského kohúta
Súdny dvor Európskej únie vo svojom rozhodnutí z 24. októbra uviedol, že francúzski politici nerealizovali riešenia, ktoré by chránili obyvateľov pred prekročením obsahu oxidov dusíka vo vzduchu. Môže to priniesť problémy pre majiteľov naftových áut?
EÚ „kecá“ do všetkého…
A emisie nie sú výnimkou. Vo svojom rozhodnutí minulý týždeň súd uviedol, že Francúzsko nesplnilo smernicu 2008/50 / ES. Tento dokument definuje maximálne koncentrácie škodlivých látok vo vzduchu.
Smernicou stanovené hodnoty však prekročili. Konkrétne v dokumente sa uvádza, že v prípade Francúzska boli tieto hodnoty Paríži, Marseille, Toulone, Grenoble, Lyone a Nice. Súd tiež obviňuje vládu z toho, že napriek pravidelne hláseným prekročeniam znečistenia nebol pripravený a implementovaný žiadny efektívny plán na riešenie problému.
Aj keď v Paríži, Grenobli a Lyone boli zavedené obmedzené dopravné zóny, sú vraj mimoriadne mierne. Súdu sa nepáči, že do zón môžu vchádzať vozidla s normou Euro 3 (prakticky všetko od roku výroby 2001). Priemerný vek vozidiel je vo Francúzsku 9 rokov.
Za všetko môžu autá!
Podľa „odborníkov“ prekročenie koncentrácie oxidov dusíka v mestách spôsobujú naftové autá. Vinia aj neefektívny spôsob merania podľa metódy NEDC, ktorý sa používal v minulosti. Reálne vraj každé naftové vozidlo Euro 5 nespĺňa nové normy. Čím novšia norma, tým je výsledok vraj priaznivejší.
Toto tvrdenie potvrdzuje tohtoročný prieskum Green NCAP. Medzi vozidlami s dieselovými motormi naozaj existujú autá, ktoré, nemajú problém s emisiami NOx. Na druhej strane existujú aj nové modely, ktoré tieto normy riadne trápia.
Emisné zóny na Slovensku?
Špekuluje sa o nich. Strašia tým ľudí. A ešte dlho strašiť budú. Keďže potrebujú okrem iného točiť peniaze. Na druhej strane, zákony tento druh obmedzení pozná a pripúšťa ich.
Každopádne, vo svete majú trošku rozumu, a vedia, že emisné zóny čistotu ovzdušia nespasia. Niektoré mestá od nich dokonca upustili, alebo sa o to chystajú. Na základe meraní určili, že tieto zákaz nie je efektívny. Ovzdušiu nepomáha, ľudí akurát zaťažuje.
Každopádne dúfam, že tento precedens nebude mať na emisie z naftových áut v Slovenských mestách žiaden vplyv, a to ešte pár rokov.
Foto: youtube
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov