Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: BMW M235 xDrive Gran Coupe

BMW M235 xDrive Gran Coupe môžeme pokojne označiť za novú generáciu. Vyskúšali sme špičkovú verziu s výkonom tristo koní.

Kategória štvordverových kupé sa dnes už pomaly vyprázdňuje. Ak potrebujete dôkaz, stačí ak spomenie, že zakladateľ tejto kategórie – Mercedes-Benz CLS sa už neponúka. Paradoxne, túto kategóriu živí ešte BMW. BMW radu 8 a 4 Gran Coupé dopĺňa aj model BMW radu 2 Gran Coupé. Mníchov tým plní želania zákazníkom takmer všetkých veľkostný kategórii od luxusnej až po kompaktnú. Palec hore! Je to dôkaz demokracie, ktorá v Bavorsku panuje. A pre nás ostatných je to zároveň posledná šanca, získať toto nádherné štvordverové kupé. Navyše po facelifte Gran Coupé opeknelo a musím povedať, že sa mi páči, Dizajnéri popracovali na prednej časti s menšími svetlami s novým svetelným podpisom. Takisto zadná časť je prepracovaná s ostrejšími tvarmi najmä v prípade „emdvatripäťky“. Mne sa to páči, verím, že aj ostatným. Za spomenutie stojí aj fakt, že BMW pridalo pár centimetrov navyše. Konkrétne 20 milimetrov na dĺžku a 25 mm na výšku. Za volantom to budete cítiť.

V interiéri sa estetika menila tiež. V prospech displejov. Ten vodičov má uhlopriečku 10,25“ a infotainment má o trocha väčší displej o rozmere 10,7“, ktorý slúži na ovládanie takmer všetkého. Koncepcia, ktorá dnes prerástla všetky triedy znamená, že pohyby prsta na obrazovke si precvičíte aj v tomto prípade. Je to praktické? Nie. Je to estetické? Nie. Uznám, grafika displejov je vskutku prepracovaná a ostrá tak ako sa na prémiovú triedu patrí, ale to nestačí. Osobne mi chýbajú prvky na palubnej doske, o ktoré by som si oprel oči. Prázdny stred pôsobí na dennom svetle fádne, v noci mu pomáha modro-červené podsvietenie. Prepracovaný je aspoň volant a jeho tlačidlá dodržiavajú logiku BMW. To je fajn. Na stredovej konzole nájdete kruhový ovládač pre hlasitosť audiosústavy, malý volič automatu a zopár tlačidiel. To je všetko. Interiéry BMW sú po novom puristické a zrejme týmto krokom sa snaží výrobca upriamiť pozornosť na jazdenie.

A dobre robí, lebo pod prednou kapotou úraduje dvojlitrový štvorvalec s turbodúchadlom a jeho maximálny výkon 221 kW (300 k) posiela BMW na obe nápravy.  Vďaka tomu zrýchlite z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximálka je 250 km/h. Dynamika teda chýbať nebude. Paradoxne, nápis xDrive na zadnej kapote nenájdete. Po novom „M“ na kapote znamená pohon xDrive, takže to už ľuďom netreba pripomínať. Má to svoju pointu. Na cestách sa M235 správa suverénne a isto. Je to skôr o ideálnej stope, hoci na jemnú provokáciu pribrzdením reaguje vybočením zadnej časti. Zadná náprava však nedostane plnú dávku krútiaceho momentu, alebo aspoň väčšinu tak aby ste vedeli dokončiť drift štýlovo. Ste tak odkázaný na náznaky a jemné dráždenie zadku. A budem úprimný, zákazníci ocenia grip, zábava na snehu už zaujíma menej vodičov. Inak povedané. Bolo by to krásne, ale doba je iná.

Pointou je v tomto prípade skôr kombinácia štýlovej karosérie s adekvátnou dávkou výkonu ako aj novou tvárou s lepšou priestorovou ponukou. Táto filozofia je zameraná na rodiny s deťmi, prípadne mladých, čo nebazírujú na pohone zadnej nápravy a driftovanie pre nich nie je žiadnou témou. Nemyslím, si že BMW radu 2 Gran Coupé si zaslúži kritiku za to, čím nie je. Jedinou slabinou je oficiálna cena testovacieho vozidla, ktorá sa vyšplahala až za hranicu 70 tisíc eur. A to je proste veľa aj vo svete BMW.

Stručne

Čo treba uznať

Facelift BMW radu 2 Gran Coupé výrazne pomohol.

Čo nám chýbalo

Viac krútiaceho momentu na zadnej náprave.

Čo nás prekvapilo

Rýchlosť. M235 je pôsobivejšia ako by sa na prvý pohľad zdalo.

BMW M235 xDrive Gran Coupe

Cena (základ/test)                                          56 950/70 457 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

Motor

Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 221 kW (300 k) pri 5 750 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 185 – 170 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 4,9 s, vmax=250 km/h, spotreba WLTP/test 8,5 – 7,5/8,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka:  10,7“

Batožinový priestor: 430 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov