Test: Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Intense+
Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Intense+ je technickým dvojčaťom Renaultu Captur. To je pochvala a kliatba zároveň.
Viete, čo je zaujímavé? Je to jedno z najlacnejších áut na trhu. Má vynikajúci dizajn, pod kapotou perfektný štvorvalec s turbodúchadlom, vynikajúce jazdné vlastnosti ,a napriek tomu je jeho predaj takmer kusový. Áno, je to prezlečený Captur, ale to je zlé? Ak si pozrieme rodokmeň modelov ASX tak zistíme, že predchádzajúca generácia dosluhovala a bola niekoľkokrát faceliftovaná ,aby maskovala vek. Áno, mala dobrú cenu a bolo to v podstate Mitsubishi, no technicky sa za moderné auto nedalo nazvať. Teraz je „á-es-ixko“ krajšie ako kedykoľvek predtým, no nepomáha to. Fanúšikovia Mitsubishi ho neprijali a evidentne potrebujú čas na spracovanie situácie.
Pritom som si na ASX 1,3 DI-T veľmi dobre zajazdil. Ak obľubujete organické spojenie s autom, teda manuálnu prevodovku a dobrý, komfortný podvozok, prídete si na svoje. Prevodovka má hladký chod a jej vyvýšená pozícia pripomína siedmu generáciu Hondy Civic, čo znamená, že radenie je prirodzené a hladké. Motor a jeho potenciál znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchlite za 9,3 sekundy. To je veľmi príjemná hodnota. Skôr dynamická, než športová, ale tak to pri rodinnom crossover má byť. Jazdný komfort je vynikajúci a ASX drží stopu spoľahlivo.
Pochválim aj pozíciu sedenia a čalúnenie látkou, ktoré dobre vyzerá a je podľa mňa praktickejšie, než čalúnenie umelou kožou. Takisto vzadu sa dve deti zmestia s prehľadom. Za zadnými sedadlami máte ordinárny batožinový priestor. Ani veľký, ani malý, taký akurát. Inak povedané: solídne auto.
Použité materiály sú vynikajúce, ovládanie klimatizácie je stále manuálne a infotainment má nielen správnu veľkosť a uhlopriečku. Prepracovaná a atraktívna je aj grafika, čo sa o niektorých konkurentoch za zhruba rovnakú cenu povedať nedá. Digitálny prístrojový panel má takisto dobre spracované vizuály, opäť tu nie je veľký priestor na kritiku. Všetko ladí a je spracované tak ,aby dávalo zmysel. Mitsubishi preberá aj personalizované nastavenie asistenčných systémov, ktoré aktivujete dvoma klikmi. Skontroloval som cenník a aktuálna verzia ASX s identickým motorom a v podstate plnou výbavou, stojí 25 200 eur. Dobrú cenu, dobré auto a dlhú záruku by si už konečne mohli všimnúť aj zákazníci. A nielen fanúšikovia Mitsubishi…
Stručne
Čo treba uznať
Je to perfektné auto s vynikajúcim motorom.
Čo nám chýbalo
Viac modelov ASX na ceste.
Čo nás prekvapilo
Dospelosť a veľmi príjemný charakter auta.
Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Intense+
Cena (základ/test) 23 550/28 550 €
Záruka 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
Prepĺňaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 104 kW (140 k) pri 5 250 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 245 Nm pri 2 250 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 134 – 136 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 13,89,3 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,0/6,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,4“
Batožinový priestor: 484 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov