Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Suzuki e Vitara – Iná ako ju poznáme

Suzuki e Vitara je prvým sériovo vyrábaným elektromobilom Suzuki.

Hneď na úvod si treba povedať, že nejde o obyčajnú elektrickú verziu Vitary, ktorú poznáme. Okrem mena s ňou nemá nič spoločné. Ide o celkom nové auto postavené na celkom inej podlahovej platforme Heartec-e pre elektromobily.

Dva svety

Dizajn spája high-tech prvky elektromobilov s tzv. adventure prvkami SUV. K high-tech prvkom patrí dlhý rázvor náprav, konkrétne 2 700 mm, a krátke previsy (blízke previsom Swiftu), zaslepená maska chladiča, moderné svetlá, k adventure prvkom zasa zvýraznené hranaté blatníky, plastová ochrana spodnej časti karosérie… Vo výsledku tak e Vitara pôsobí moderne a robustne. Dodávam, že s dĺžkou karosérie 4 275 mm bude konkurovať Škode Elroq, Kii EV3, Renaultu 4 E-Tech, Citroënu e-C3 Aircross atď.

Interiéru dominujú dva na seba nadväzujúce displeje, ktoré opticky tvoria jednu širokouhlú obrazovku. Pravý má 10,1-palcovú uhlopriečku, je dotykový a jeho súčasťou je funkcia zrkadlenia smartfónu. Popri vysokej miere digitalizácii Suzuki zachovalo zopár tlačidiel. Ďalšími dominantami prístrojovej dosky sú mohutné hranaté výduchy klimatizácie. Zaujímavosťou je otočný volič prevodovky a to, že pod stredovým tunelom je veľkoplošná polica na rôzne veci.

Vzhľadom na elektrickú architektúru interiér ponúka veľkorysý priestor pre pasažierov, podlaha je navyše úplne rovná, zadné sedadlá sú posuvné v rozmedzí cca 20 cm (navyše delené 40:60) a v závislosti od ich posunutia má kufor 306 až 320 dm3. Operadlá sedadiel sú delené v pomere 40:20:40, čo zvyšuje variabilitu interiéru.

Tri verzie 

Suzuki e Vitara bude k dispozícii s dvoma veľkosťami akumulátora. Menší má kapacitu 49 kWh a v tomto prípade ju poháňa vpredu uložený elektromotor s výkonom 106 kW (144 k) a krútiacim momentom 189 Nm. Väčší má kapacitu 61 kWh a v jeho prípade si môžete vybrať prednokolku alebo štvorkolku. Prednokolka má ten istý motor ako má so slabšou batériou, štvorkolka pridáva na zadnú nápravu 48-kilowattový elektromotor. V jeho prípade dostávate kombinovaný výkon 135 kW (184 k) a kombinovaný krútiaci moment 300 Nm. V oboch prípadoch ide o lítiovo-železnato-fosfátové LFP akumulátory, ktoré sa vyznačujú vysokou spoľahlivosťou a bezpečnosťou voči požiarom.

Samozrejmosťou sú jazdné režimy Eco, Normal, Sport, Snow a štvorkolka má aj režim Trail s pribrzďovaním pretáčajúcich sa kolies a presmerovaním výkonu na opačné koleso. Svetlá výška všetkých troch verzií je 180 mm. Suzuki využíva modernú koncepciu eAxle; to znamená, že do jedného celku integruje elektromotor, menič aj redukčnú prevodovku. A túto koncepciu využíva vpredu aj vzadu.

Suzuki e Vitara bude zaujímavým obohatením nášho trhu; dúfam, že sa podarí nastaviť atraktívnu cenu – veď tá je pre Suzuki typická.

Dlhodobý test: Suzuki Vitara 1,5 Dualjet Hybrid AllGrip 6AGS Elegance – Hodnoty a istoty

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov