Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové Mitsubishi Grandis – európske predstavenie

Mitsubishi Motors pokračuje v rozširovaní svojej regionálnej ponuky a prichádza s úplne novým kompaktným SUV Grandis. Vozidlo vyvinuté špeciálne pre Európu s cieľom postaviť sa súperom v najväčšom segmente trhu prináša charakteristický dizajn značky, kompletnú zostavu moderných elektrifikovaných pohonov, najnovšie systémy ADAS a konektivitu vrátane integrovaných služieb Google

Označenie „Grandis“ má v rámci značky Mitsubishi silný historický odkaz. Model s týmto označením, pripravený na rok 2025, sa chystá osloviť úplne novú generáciu zákazníkov a predstavuje ďalšiu fázu ponúkania vozidiel v súlade s premenlivými požiadavkami trhu. Výroba úplne nového modelu Grandis bude zahájená vo štvrtom štvrťroku 2025 v španielskom závode Valladolid značky Renault. Začlení sa tak do obnovenej modelovej ponuky Mitsubishi s vlajkovou loďou Outlander PHEV na čele.

Dizajn

Úplne nový Grandis je kompaktným vozidlom SUV, navrhnutým špeciálne pre mladé rodiny, ktoré ocenia priestor a všestrannosť v praktickom šate kompaktného SUV. Dizajn vozidla sa odráža už v samotnom názve Grandis, odvodenom od latinského výrazu pre „veľký a pôsobivý“, vybranom preto, aby odrážal veľkorysú vnútornú priestrannosť a efektný sebavedomý dizajn.

Základom výrazného vonkajšieho vzhľadu sú proporcie tohto kompaktného SUV. Športovému charakteru zodpovedá dĺžka 4410 mm pri šírke 2000 mm a výške 1580 mm.

Grandis prichádza so sviežou obmenou charakteristického „dynamického štítu“ Mitsubishi Motors a ďalej dizajnovým stvárnením zadnej partie „Sculptural Hexagon“ (trojrozmerný šesťuholník), čím dáva okamžite najavo svoju príslušnosť k značke Mitsubishi. Predné partie v podobe „dynamického štítu“ vrátane full-LED svetlometov prispieva k výraznému a štýlovému charakteru. Motív „Sculptural Hexagon“ (trojrozmerný šesťuholník) na zadnej časti vozidla evokuje pocit sily, zatiaľ čo horizontálne usporiadané svetlá vytvárajú dramatický a zaujímavý efekt.

Vymodelované boky prepožičiavajú vozidlu atletický a športový profil – a spoločne s kolesami z ľahkej zliatiny (17″ kolesá Flex, resp. 18″ alebo 19″ kolesá v dvojfarebnom prevedení s brúsenými povrchmi) umocňujú dynamický charakter vozidla.

Za výraznú možno označiť každú jednotlivú časť exteriéru úplne nového modelu Grandis, bez ohľadu na zvolený metalický odtieň: šedá Steel, biela Crystal, modrá Royal, červená Sunrise alebo čierna Onyx. Vonkajší vzhľad dopĺňa aj množstvo dekorov.

Naprieč celým radom zaujme lesklo čierna a matne chrómová maska ​​chladiča a dekory; vo výbave INFORM sa používa čierny textúrovaný materiál pre bočné lišty, kryt podvozku a nárazník. Aj vo výbave INVITE nájdeme čierny textúrovaný materiál zdobiaci blatníky a okennú čiaru v kombinácii s texturovanými striebornými dekormi pri kryte podvozku, resp. lesklo čiernymi dekormi nárazníka. Výbavy INTENSE a INSTYLE pridávajú lesklo čierny materiál s matne chrómovým dekorom na blatníkoch a matne chrómovým dekorom okennej čiary.

Sedadlá v závislosti na zvolenej úrovni výbavy – INFORM, INVITE, INTENSE alebo INSTYLE – disponujú funkciou vyhrievania; ďalej je možné vyberať z prémiových látok čalúnenie, a prispôsobiť tak prostredie vlastnému vkusu a nárokom na pohodlie a štýl.

Kabína úplne nového SUV Grandis otvára náruč svetlu prostredníctvom veľkého strešného okna z elektrochromatického skla. Vďaka použitiu elektrochromatickej fólie a priehľadného vodivého povlaku si cestujúci môžu stlačením tlačidla nastaviť priehľadnosť strechy, a tak jednoducho definovať, aké množstvo svetla má do interiéru vstupovať.

Pre zadnú časť kabíny kompaktného SUV je najdôležitejšia všestrannosť. Zadné sedadlá v podobe lavice sú pozdĺžne posuvné v rozsahu 160 mm, čím umožňujú zväčšiť beztak priestorný batožinový priestor, resp. prispôsobiť ponuku miesta pre nohy zadných pasažierov.

Pri posunutí zadných sedadiel úplne dopredu ponúka batožinový priestor 434 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa maximálny objem pre náklad zvyšuje až na 1455 litrov, čo je viac než dosť pre všetko, čo by ste na výprave za dobrodružstvom mohli potrebovať. spínačom naľavo od volantu, bezdotykovo mávnutím nôh pod senzorom, stlačením elektronického tlačidla priamo na piatych dverách (keď je auto zatvorené) alebo tlačidlom na kľúči.

Pohon

Úplne nové kompaktné SUV Grandis bolo ušité na mieru európskemu trhu a integruje technológiu mild-hybridných (MHEV) a plne hybridných (HEV) pohonných jednotiek s cieľom pokryť čo najväčšiu časť trhu, kde dokáže ponúknuť spojenie nízkej spotreby s jazdnými výkonmi.

Systém MHEV zjednodušuje elektrifikáciu tým, že kombinuje známu technológiu spaľovacieho motora s remeňom poháňaným štartér-generátorom, ktorému sekunduje 12V lítium-iónová batéria. Prepojenie týchto systémov znamená, že pri spomaľovaní a brzdení je možné rekuperovať energiu, ktorá následne môže byť využitá na posilnenie krútiaceho momentu.

Srdcom systému je 1,3-litrový benzínový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním, spojený buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou (7DCT) Pri oboch prevedeniach ponúka motor max.

Pre tých, ktorí chcú v elektrifikácii pokročiť ešte o krok ďalej, je tu úplne nový Grandis s plne hybridným pohonom s celkovým výkonom 115 kW/153 k. Plne hybridný systém zahŕňa šesť komponentov, ktoré pomáhajú maximalizovať prevádzkovú efektivitu a výkon: atmosférický benzínový štvorvalec 1,8 litra s maximálnym výkonom 80 kW; hlavný elektromotor s výkonom 36 kW; sekundárny elektromotor s výkonom 15 kW; lítium-iónový trakčný akumulátor s kapacitou 1,4 kWh; výkonovú elektroniku; a inteligentnú automatickú prevodovku s podporou niekoľkých režimov.

Všetky súčasti v úzkej spolupráci zaisťujú čo najhladšie fungovanie celého pohonu. Pri jazde po meste môže vozidlo až z 80 % pracovať v čisto elektrickom režime, a tak sú krátke jazdy neuveriteľne efektívne a zároveň tiché, čo je v prostredí mesta obzvlášť dôležité. A keď je potrebné využiť spaľovací motor, systém dokáže pri jazde v mestskej premávke znížiť spotrebu paliva až o 40 %.

Kľúčom k systému hybridného pohonu je inteligencia, ktorá umožňuje prepínať medzi niekoľkými rôznymi režimami v súlade so štýlom jazdy. Hnacia sila je v reálnom čase riadená systémom elektronického rozdeľovania výkonu hybridného pohonu (Hybrid Power-Split Management System). Úplne nový Grandis tak môže prepínať medzi:

  • čisto elektrickým pohonom (EV),
  • športovým režimom,
  • režimom spomaľovania a brzdenia (režim B),
  • režimom dobíjania batérie pomocou spaľovacieho motora,
  • režimom E-Drive.

Rôzne jazdné režimy trakcie a spôsoby rozdeľovania hnacej sily sú optimalizované na základe požiadaviek na výkon a stavu hnacieho ústrojenstva. Pri prepínaní medzi režimami sú zmeny pre vodiča nepostrehnuteľné, ale je možné sledovať toky energií prostredníctvom widgetu po pravej strane prístrojového štítu (widget je dostupný pomocou prepínača hore/dole na volante).

Vodič môže ručne navoliť režim E-Save, aby sa nabitie trakčného akumulátora udržovalo nad 40 %, a zostával tak dostatok energie pre elektrickú posilu a ďalšiu plánovanú cestu, či už v čisto elektrickom alebo hybridnom režime,

Celková prevádzková efektivita pohonného ústrojenstva je daná tým, že aj pri vyšších rýchlostiach, keď úplne nový Grandis vyráža za mesto, je možná jazda v čisto elektrickom režime EV až do 70 km/h. A komplexné pohonné ústrojenstvo nesklame ani v otázkach výkonu: kompaktný SUV akceleruje z miesta na 100 km/h približne za 8,5 sekundy.

Ponuku pohonných jednotiek pre úplne nový Grandis dopĺňajú technológie podvozku. Vozidlo je postavené na platforme CMF-B Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a kombinuje usporiadanie „pseudo McPherson“ vpredu s polotuhou nápravou a tlmičmi vzadu, aby zaistil kultivované správanie, poddajnosť a pohodlie ako v mestských uliciach, tak na dlhších cestách.

Úplne nový Grandis umožňuje prostredníctvom systému Multi-Sense prispôsobiť dynamiku kompaktného SUV konkrétnym potrebám, maximalizovať pohodlie a poskytovať charakteristiku požadovanú vodičom. Cez SDA môže vodič voliť medzi štyrmi rôznymi režimami: PERSO dovoľuje ľubovoľné nastavenie podľa potreby; režim ECO minimalizuje emisie; režim COMFORT je pripravený pre optimálnu rovnováhu; a režim SPORT zvyšuje radosť za volantom, agilitu a odozvu.

Digitalizácia a konektivita

Úplne nový Grandis naplno podporuje digitalizáciu, kedy hladko prepája svet spotrebnej elektroniky s automobilovým odvetvím, čím sa toto kompaktné SUV stáva neoddeliteľnou súčasťou každodenného života. Ucelená zostava online služieb, vrátane zabudovaného ekosystému Google a mobilnej aplikácie Mitsubishi Motors, znamená hladký prístup k sérii digitálnych služieb. A vďaka diaľkovým aktualizáciám (over-the-air) pre priebežné vylepšovanie funkcií sú systémy vždy pripravené na nároky budúcnosti, aby úplne nový Grandis nikdy nezostal pozadu.

V kabíne nájdeme 10,4 “displej infotainmentu, tvoriaci ústredný hardvérový prvok digitalizácie interiéru. Vertikálne orientovaná obrazovka s pomerom strán 3:4 a rozlíšením 960 × 1 280 pixelov poskytuje prehľadne všetky informácie a cez intuitívnu navigačnú lištu v hornej časti uľahčuje prístup a prepína medzi rôznymi informáciami.

Stredový displej je doplnený buď 7″ alebo 10” digitálnym prístrojovým štítom, pričom v oboch prípadoch sa najdôležitejšie dáta pohodlne zobrazujú v zornom poli vodiča s cieľom minimalizovať rozptyľovanie a pomáhať vodičovi udržať oči na ceste.

Vďaka vstavanému ekosystému Google sú okamžite k dispozícii tie najlepšie aplikácie a služby Google: Mapy Google pre jednoduchú navigáciu prostredníctvom bodov záujmu (POI), máp v reálnom čase a aktuálnych dopravných informácií; ďalej obchod s aplikáciami Google Play s viac ako 100 aplikáciami vrátane hier, streamovania hudby a videa; a Asistent Google s technológiou rozpoznávania prirodzeného hlasu, umožňujúci ovládať navigáciu, prehrávanie médií a funkcie telefónu i vozidla.

Do osobného prostredia sa používateľ jednoducho dostane prihlásením pod vlastným účtom Google. Vozidlo sa pod užívateľský účet Google pridá ako nové zariadenie, takže všetky doterajšie informácie a dáta, ako napr. nedávne vyhľadávanie alebo obľúbené miesta, sa synchronizujú s Mapami a Asistentom Google.

A pre tých, ktorí si chcú zrkadliť chytrý telefón na obrazovke, je k dispozícii bezdrôtové pripojenie cez Apple CarPlay alebo Android Auto, so všetkými dôležitými aplikáciami a prístupom k hlasovým príkazom Siri a Google.

Prémiový audiosystém Harman Kardon zaistí kvalitnú reprodukciu všetkého obsahu v kabíne. Vďaka technológii Hi-Fi si užívatelia môžu vychutnať akýkoľvek zvukový obsah v niektorom z preddefinovaných režimov počúvania – Štúdio, Podcast, Concert, Club a Immersive – a dodať tak zvuku osobitý charakter v súlade s momentálnou náladou.

Systém s výkonom 410 W poskytuje čistý a bohatý zvuk v 10kanálovom usporiadaní. Systém sa skladá z dvoch 25mm výškových reproduktorov zabudovaných do prístrojovej dosky, dvoch 150mm basových reproduktorov s dvojitou kmitacou cievkou v predných dverách, dvoch 140mm basových reproduktorov a dvoch 25mm výškových reproduktorov a dvoch 25mm výškových reproduktorov. 150 x 224 mm s duálnou kmitacou cievkou v batožinovom priestore.

Digitálne prostredie úplne nového SUV Grandis nespočíva iba v pripájaní zariadení k vozidlu; vozidlo ako také disponuje plnou konektivitou a ponúka balíčky predplatného na podporu ešte vyššieho pôžitku z jazdy. Balíček jazdnej konektivity (Connected Driving Pack) prináša kontextové mapové údaje na vylepšenie systému MI-PILOT vrátane mapových podkladov v reálnom čase so zohľadňovaním dopravnej situácie a rýchlostných limitov.  

Záruka kvality Mitsubishi

Na úplne nový Grandis sa podobne ako na všetky vozidlá Mitsubishi Motors predávané v Európe vzťahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, ktorá zahŕňa:

  • až osemročnú záruku (päťročnú továrenskú záruku s obmedzením na 100 000 km plus ďalšie 3 roky záručného krytia pri splnení konkrétnych podmienok, celkom 8 rokov / 160 000 km),
  • dvanásťročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie,
  • osemročnú záruku na batériu systému pohonu (s obmedzením na 160 000 km),
  • asistenčné služby po dobu až 15 rokov (Mitsubishi Assistance Package)
  • bezplatnú zdravotnú prehliadku vozidla.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov