Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Enyaq 85x 210 kW 82 kWh 4×4 Selection – Známa technika, nová tvár

Škoda Enyaq prichádza s novou tvárou a niekoľkými technickými zmenami.

Ja som už starý pes, mňa už nové veci ťažko niekto naučí a ani Škode sa to nepodarilo. Enyaq sa mi brutálne páčil s pôvodnou prednou časťou. Hoci je Enyaq čisto elektrický, pôvodne mal všetky prvky klasického čela auta – priznané svetlá, masku chladiča, ostrú hranu kapoty, nárazník… a navyše všetko to dokonale zapadalo do seba. Po novom však Enyaq prebral dizajnový jazyk Modern Solid po Elroqu. Tú definuje úzka čierna maska Tech Deck, ktorá prechádza do denných svetiel, v hornej časti spomínanej masky sú dokonca podsvietené segmenty, ktoré svetelne prepájajú celú šírku auta. Pod krycím sklom masky je radar a kamera, takže Tech Deck je vlastne celkom výstižné označenie. Hlavné svetlomety sa posunuli nižšie – v podstate do nárazníka, ale našťastie nie až tak nízko, aby si na nerovnej ceste vrhali tieň. Samotný nárazník je upravený a v spodnej časti výrazne zjemnený. Upravená je aj kapota – tvar čelnej hrany sa prispôsobil maske, prelisy sa zjemnili a tam, kde bolo logo automobilky, je po novom nápis ŠKODA. Celá predná časť pôsobí hladšie a jemnejšie. Nielen opticky, ale aj fyzikálne, Enyaq má totiž po facelifte súčiniteľ aerodynamického odporu 0,245, pričom doteraz mal 0,256. Vďaka tomu sa predĺžil dojazd o 10 – 12 km, v závislosti od konfigurácie vozidla. Na prvé počutie to znie paradoxne, ale čím rýchlejšie pôjdete, tým viac kilometrov najazdíte v porovnaní s predfaceliftovanou verziou, pretože čím vyššia rýchlosť, tým väčší vplyv má totiž aerodynamika. Vzadu je tých zmien minimum – mierne upravená je grafika zadných svetiel a v záujme lepšej aerodynamiky trochu aj tvar nárazníka.

EcoSuite

Podobne ako na kapote, aj na volante má Enyaq po novom namiesto loga automobilky nápis ŠKODA. Pribudlo viac recyklovaných materiálov. Ja som testoval verziu s interiérom EcoSuite, ktorú charakterizuje čalúnenie z kože a umelej kože v koňakovej farbe s bielym kontrastným prešívaním a ozdobné lišty Diacut Cross. Spolu s ambientným osvetlením mal testovaný Enyaq veľmi elegantný interiér, v ktorom som sa cítil príjemne. O to viac, že posed aj samotné sedadlá mi maximálne vyhovujú. Manuálne predhrievanie akumulátora Škoda zaviedla už vlani pri modernizácii softvéru MIB 4.0. Samotné predhrievanie však trvá pomerne dlho – aj vyše pol hodiny jazdy. Aktuálne má Enyaq softvér MIB 5.4, ktorý prináša ďalšie vylepšenia a podľa vyjadrení zástupcov automobilky najmä výrazne lepšiu stabilitu systému.

Overená technika

Čo sa týka akumulátora a pohonu, tak sa v podstate nič nezmenilo. Enyaq bol totiž skvelý už aj doteraz, takže techniku ani nebolo treba meniť. Ja som testoval verziu s väčším akumulátorom a pohonom všetkých štyroch kolies – Enyaq 85x. Akumulátor má využiteľnú kapacitu 77 kWh, čo by malo stačiť na najazdenie 514 – 544 km. Ja som mal priemernú spotrebu 18 kWh/100 km, čo vyšlo na necelých 430 km. Vôbec som sa však nesnažil šetriť, jazdil som normálne – keď som potreboval, tak som využil výkonový potenciál 210 kW (286 k), keď som sa neponáhľal, tak som šiel vyrovnane. Bežne som však vedel jazdiť v okolí 14 – 16 kWh/100 km. Rád by som pochválil adaptívny podvozok s 15 stupňami nastavania tuhosti tlmičov, pričom v najmäkšom nastavení je Enyaq krásne plavný. Spojenie ticha, fluidnej jazdy bez najmenšieho trhania a príjemne mäkkého podvozka ma napĺňalo radosťou a pokojom.

Stručne

Čo treba uznať

  • Skvelý podvozok, nízka spotreba.

Čo nám chýbalo

  • Pôvodná tvár.

Čo nás prekvapilo

  • Citeľný posun v aerodynamike a dojazde.

Škoda Enyaq 85x 210 kW 82 kWh 4×4 Selection

Cena (základ/test)                                         40 720/62 965 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Vpredu asynchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon n. u, max. krútiaci moment n. u. Vzadu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon n. u., max. krútiaci moment n. u. Max. kombinovaný výkon 210 kW (286 k), max. kombinovaný krútiaci moment 545 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,7 s, vmax=180 km/h, dojazd vo WLTP/test 514 – 544/430 km, spotreba WLTP/test 15,7 – 16,8/18 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 13,0
  • Batožinový priestor: 585 dm3

Test: ŠKODA Scala 1,0 TSI 85 kW 6° MP Drive 130 – … a to sa vyplatí!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov