Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedese GLC EV – Brzdy bude riadiť počítač

Mercedes-Benz dokončuje vývoj modelu GLC EV. Toto stredné rodinné SUV vznikne na novej špeciálnej platforme pre elektromobily a pred verejnosťou sa plne odhalí na septembrovom veľtrhu v Mníchove.

GLC využíva novú 800-voltovú platformu, navrhnutú špeciálne pre elektromobily. Rázvor je o 48 mm dlhší ako pri spaľovacom vozidle a celkovo je o niečo dlhší, ale nie je užší ani vyšší. Línia strechy je rovnaká, ale je zrejmé, že predná časť je iná, a to aj napriek rušivému maskovaniu.

Inžinieri v GLC EV venovali osobitnú pozornosť brzdeniu a implementovali nový hardvér, ktorý spája posilňovač bŕzd, hlavný brzdový valec a elektronickú kontrolu stability do jedného modulu. Mercedes tvrdí, že tento jednotný systém dokáže lepšie poskytovať konzistentný pocit z brzdového pedálu, pretože prepína medzi rekuperačným a trecím brzdením. Systém dostal označenie One Box a v podstate ide o to, že klasický brzdový pedál už nie je fyzicky spojený s ďalšími súčasťami brzdovej sústavy. Keď vodič šliapne na brzdu, snímač odošle signál do riadiacej jednotky. Tá potom rozhodne o tom, akú mieru spomalenia zariadi rekuperačný systém a akú klasické mechanické brzdy.

Vozidlo sa bude ponúkať ako s pohonom iba zadných, tak aj všetkých štyroch kolies. V podlahe bude zabudovaná batéria s kapacitou 94,5 kWh, čo bude znamenať dojazd 700 kilometrov na jedno nabitie.

Inžinieri spoločnosti Mercedes  hovoria, že cieľom je vytvoriť elektromobil, ktorý je podobný na riadenie ako súčasný GLC, aby sa uľahčil prechod na elektrický pohon pre ľudí.

Spočiatku sa bude vyrábať v továrni v Brémach v Nemecku, ale očakáva sa, že sa bude vyrábať aj v Číne a možnosťou je aj továreň Mercedesu v Tuscaloose v USA.

Mercedes-Benz GLC – Plná elektrika prechádza extrémnymi testami v mrazivých podmienkach

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov