Peugeot 308 SW: Viac EKO ako EGO (test)
Peugeot 308 SW má vo verzii Hybrid pod kapotou trojvalec. Prekáža to?
Peugeot 308 má v aktuálnej generácii moje sympatie, pretože je to dizajnovo jedinečné a teda „nepomýliteľné“ auto, akých na cestách akosi ubúda. Ale nielen preto. Páči sa mi aj jeho istý, dospelo pôsobiaci podvozok, ktorý v tichosti filtruje väčšinu bežných nerovností a až mimoriadne nekvalitný asfalt odhalí jeho limity. Vo verzii SW, čo je označenie pre kombi, navyše ponúka batožinový priestor s objemom 608 dm 3 a je tak bez problémov schopný plniť aj rodinné povinnosti.
Peugeot 308 si už môžete kúpiť aj v čoraz vyhľadávanejšej hybridnej verzii, hoci toto označenie je možno príliš sebavedomé – sám výrobca používa v tabuľke technických parametrov skratku MHEV, teda mild hybrid. Tak či onak, dôležitá je reálna funkčnosť systému. Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový trojvalec už s novým reťazovým rozvodom.
Popri ňom svoju časť roboty odvádza elektromotor integrovaný do 6- stupňovej dvojspojkovej prevodovky a trojzáprah dopĺňa 48 V akumulátor s využiteľnou kapacitou 0,432 kWh. Výsledkom spolupráce je kombinovaný výkon 107 kW (145 k) a zrýchlenie na stovku za 9,3 sekundy, čo je podľa mňa pre toto auto úplne postačujúce. Keďže elektromotor má výkon 21 kW (29), resp. krútiaci moment 55 Nm a batéria dostatočnú kapacitu, v meste dokáže Peugeot jazdiť až 50 % času na elektrickú energiu.
Na konci dňa to znamená, že môžete reálne počítať so spotrebou 5 litrov, čo je príjemná správa. Prechod zo spaľovacieho motora na elektromotor je absolútne plynulý, opätovný návrat k benzínu potom síce sprevádza jemné šklbnutie, ale zas aspoň máte prehľad o tom, čo sa aktuálne v rámci pohonu deje.
Mnohí budú malý trojvalec haniť už z princípu, no ja verím, že sa nájdu aj takí, ktorí mu v hybridnom prevedení dajú šancu. Pre mňa nebol sklamaním a myslím si, že nebude ani pre vás. Po viacerých zmenách v rámci konštrukcie by mal byť aj spoľahlivejší a keď to čas potvrdí, potom odpoveďou na otázku z perexu bude, že nevadí!
Čo treba uznať
Jasne rozpoznateľný dizajn.
Čo nám chýbalo
Intuitívnejšia miera rekuperácie.
Čo nás prekvapilo
Príjemný podvozok a nízka spotreba.
Peugeot 308 SW 1,2 Hybrid 145k e-DCS6 GT
Cena (základ/test) 27 290/32 390 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 21 kW (29 k), max. krútiaci moment 55 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 107 kW (145 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 230 Nm. Emisie CO2 109 – 115 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 9,3. s, v max = 210 km/h, spotreba WLTP/test 4,8-5,1/ 5,5 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 3×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10´´
Batožinový priestor: 608 dm3
Test: Peugeot 3008 1,2 Hybrid 136k e-DCS6 Allure – Mythbuster
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov