SEAT Leon Sportstourer: Treba viac? (test)
SEAT Leon Sportstourer je spoľahlivé rodinné kombi s bohatou výbavou už v základe.
Aby som bol na úvod korektný, testovaná výbava Style Family nie je úplne základná. Nájdete ju však ako prvú položku v akciovom cenníku a stojí len o 260 eur viac ako štandardný základ. Poďme však po poriadku. SEAT zmodernizoval aktuálnu štvrtú generáciu modelu Leon, hoci na pohľad to nevidno.
Facelift sa prakticky vôbec nedotkol dizajnu karosérie, výrobca sa zameral na pohonné jednotky a technológie. Azda jedinou zmenou, ktorú si môžete všimnúť aj z diaľky, sú adaptívne LED Matrix svetlá. Tie sú k dispozícii iba v najvyššej výbave FR Max a za príplatok 2 026 eur, ostatné verzie majú jednoduché parabolické LED-ky. Mimochodom, sú veľmi dobré – majú široký svetelný kužeľ aj dlhý dosvit.
Plus jeden valec
Z ponuky po modernizácii vypadol benzínový trojvalec 1,0 TSI a miesto základnej pohonnej jednotky po novom prevzal 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou nesie označenie TSI, v prípade kombinácie so 7-stupňovým automatom DSG je to mild hybrid s označením eTSI. Testoval som verziu s dvojspojkovou automatickou prevodovkou, so základným výkonom 85 kW (115 k).
Motor má turbo s variabilnou geometriou lopatiek aj variabilné časovanie ventilov, avšak vyniká predovšetkým úspornosťou a kultivovanosťou. V kombinovaných podmienkach bez väčšej snahy spotrebuje len 5,5 litra benzínu na 100 kilometrov – ak ho vytiahnete na diaľnicu, zhltne len o pol litra viac. Slabšou stránkou motora je jeho dynamika s citeľným záberom v relatívne úzkom pásme otáčok.
To však neznamená, že je slabý – pokojnejšiemu vodičovi bude absolútne stačiť a pre náročnejších je v ponuke verzia s výkonom 110 kW (150 k). Prípadne plug-in hybrid s výkonom 150 kW (204 k) alebo silnejší naftový štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k).
Modernejší
SEAT Leon má vďaka faceliftu zopár zaujímavých noviniek aj v interiéri. Tešiť sa môžete na novú generáciu multimediálneho systému, ale aj na kvalitnejšie materiály. Ak si nebudete chcieť priplácať za 12,9-palcovú stredovú obrazovku, dostanete štandardnú 10,4-palcovú. Mne sa menší displej do Leonu hodí viac – mrzí ma jedine fakt, že absolútne všetko sa aj naďalej ovláda cez dotykový displej, našťastie tlačidlá na volante ostali fyzické. Leon kombi tradične poteší priestrannosťou interiéru aj batožinovým priestorom s objemom 620 dm3 .
Ak sa pýtate, čo všetko si ešte treba k výbave Style Family priplatiť, tak podľa mňa stačí už len málo. Ja by som si priplatil za bezdrôtové zrkadlenie mobilu, vyhrievané sedadlá a adaptívny tempomat. To znamená plus 907 eur a konečná cena by bola 27 587 eur. Testovaný kus mal ešte celý rad ďalších príplatkových položiek, preto sa jeho cena vyšplhala na 31 631 eur. Nehovorím, že je to zázračne málo, ale mať slušne vybavené rodinné kombi so štvorvalcom a automatickou prevodovkou za cenu, povedzme, do 28-tisíc eur, je na dnešné pomery férová ponuka. Pýtam sa úprimne, treba viac?
Čo treba uznať
Úsporný a tichý motor.
Čo nám chýbalo
Viac fyzických ovládačov v interiéri.
Čo nás prekvapilo
Veľmi dobré základné LED svetlá.
Seat Leon Sportstourer 1,5 eTSI 115 7DSG Style Family
Cena (základ/test) 25 680 /31 631 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm 3 , max. výkon 85 kW (115 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 220 Nm pri 1 500 – 3 000 ot.min -1 . Emisie CO 2 122 – 135 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 10,7 s, v max = 197 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,9/ 5,7 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,4”
Batožinový priestor: 620 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov