V uplynulom roku nám v Auto magazíne prešlo rukami 129 vozidiel rôznej kategórie, veľkosti, pohonu, s rôznou cenou atď., 32 motoriek, resp. skútrov a jeden quad. Prinášame vám zoznam tých najlepších z nich, ktoré by sme chceli mať vo svojej garáži.
AM 04 – 02/2024 Mercedes-AMG GT 63 Coupé
Mercedes-Benz GT 63 kupé je nádherné zjavenie vo svete, ktorý už pomaly stratil svoj smer. Vďaka tomuto kupé však žije nádej. Je to práve osemvalcový motor, ktorý vytvára zvukovú stopu, ktorá vám vlezie pod kožu a ostane tam. Naveky. Dynamika, jazdné vlastnosti, ako aj grip auta vám prepíšu abecedu jazdu a vy budete vedieť, že ak by sme sa nevydali smerom k elektromobilom, tak by takýchto modelov bolo oveľa viac.
AM 01 – 02/2024 Lexus LC 500 Bespoke Performance Top
Lexus LC 500 stelesňuje majstrovský dizajn karosérie, genialitu vo vypracovaní interiéru, špičkové materiály, pod kapotou má 5-litrový atmosférický vidlicový osemvalec spolupracujúci s 10-stupňovou prevodovkou. Žiadna faloš, ale skutočné prepojenie vodiča s autom postavené na vnímaní práce podvozka s vlastným telom. Takto vyzerá vstupná brána do raja!
AM 09/2024 Mazda MX-5 Soft-Top Skyactiv-G184 Homura
Mazda MX-5 je aj po 35 rokoch verná svojej pôvodnej koncepcii a filozofii. Aj po tých rokoch ostala kompaktná a ľahká, ponechala si skvelý točivý atmosférický motor a manuálnu prevodovku. K tomu pridáva geniálne vyvážený a komunikatívny podvozok, ktorý z nej robí dobre čitateľnú ľahko ovládateľnú mašinu… Je jedným z najúžasnejších áut sveta a je obrovská škoda, že v takejto podobe, akej ju poznáme dnes, už nebude mať nástupcu.
AM 10/2024 Hyundai Ioniq 5 N Performance
Chlapi pri krčmových debatách a priori odmietajú elektrické autá. Keď aj niekto pri stole uzná, že elektromobily majú obrovský výkonový potenciál, ostatní ho zadupú do zeme s tým, že sú to tiché a bezduché stroje – bez zážitku zo šoférovania. Hyundai s Ioniqom 5 N je však po každej stránke zážitkový elektromobil – nielen výkonom motora a podvozkom, ale aj zvukom, ktorý dokonale simuluje zvuk klasického spaľovacieho motora, dokonca aj s radením a bafkaním a strieľaním do výfuku. Úplnou bombou je, že keď dosiahnete virtuálne maximálne otáčky motora, tak vám auto sprostredkuje zásah obmedzovača – nielen zvukový, ale aj seknutím výkonu. Takýto elektromobil berieme všetkými desiatimi.
AM 10/2024 Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Tributo Italiano
Giulia je najviac šoférsky orientované auto – podvozok, riadenie, brzdy, všetko je orientované na vodiča. Koniec koncov jeho vývoj mal na starosti ten istý človek, ktorý mal pod palcom vývoj Ferrari 458 Speciale. S 280-koňovým benzínovým dvojlitrom je dokonalou hračkou pre „dospelákov“. Pritom spotreba ostáva v civilnej sfére.
Myslíte si, že SUV s hmotnosťou takmer 2,2 tony nemôže byť športové auto? Cayenne so vzduchovým podvozkom je! Fyzike sa smeje rovno do tváre. Jazdné vlastnosti tohto auta sú neuveriteľné. A podvozok je navyše maximálne tichý. Bonbónikom je návrat 2× preplňovaného osemvalca pod kapotu.
AM 09/2024 Honda CR-V e:HEV 2,0 i-MMD AWD Advance
Honda CR-V dáva viac ako priemer – vynikajúci podvozok, výnimočný hybridný pohon… ešte stále má priame ovládanie klimatizácie…, ale najdôležitejšie je, že sa v nej cítime výborne.
AM 10/2024 Mazda3 Hatchback e-Skyactiv-G150 Homura
Trojka je jedným z posledných áut s atmosférickým motorom; áut, ktoré nie sú prešpikované elektronikou; áut, ktoré nefingujú vzťah vodič – vozovka… Pritom vyzerá výborne.
AM 09/2024 SEAT Tarraco 2,0 TSI 245 DSG 4Drive Xperience
Tarraco poskytuje všetko to, prečo boli SUV vymyslené – štýl, vnútorný priestor a variabilitu, komfort a výbavu, výkon, jazdné vlastnosti na ceste a prejazdnosť terénom, robustnosť a odolnosť. Bonbónikom je motor 2,0 TSI 245, ktorý má dostatok síl pri pokojnej jazde v nízkych otáčkach, a zároveň je pekne točivý. Čerešničkou na torte je pohon všetkých štyroch kolies 4Drive.
AM 11/2024 Mercedes-Benz V 300 d 4Matic Avantgarde Long
Na toto auto sa dá pozerať z rôznych uhlov pohľadu, my sme si ho v redakcii vyskúšali v dvoch rovinách – v úlohe rodiny a úlohe partnera cyklistu, pričom v oboch zabodoval. Zabodoval priestorom, komfortom, výbavou, asistenčnými systémami, jazdnými vlastnosťami. Keby sme mali vyzdvihnúť jednu vec, ktorá nás prekvapila, tak by to bol podvozok. Na horských cestách s množstvom zákrut je oveľa rýchlejší, než zvládne vaša posádka.
AM 07-08/2024 Ford Bronco 2,7 EcoBoost Badlands
Bronco je vo svete dnešnej automobilovej Európy totálnym unikátom. Vyniká dizajnom, pravovernými off-roadovými vlastnosťami, 2,7-litrovým benzínovým twin-turbo motor s 335 k, a najmä možnosťou „rozobrať“ auto ako lego hračku na „holý“ skelet.
AM 06/2024 Mercedes-AMG GT 63 S
Druhá generácia „gétéčka“ si ponechala zameranie na čo najlepší čas na okruhu, dokonca má lepší grip – všetko sa posunulo k lepšej dynamike, no zároveň konštruktéri konečne brali do úvahy aj komfort cestovania. Teraz môžete s „gétéčkom“ ísť kedykoľvek kamkoľvek a nevysaje z vás chuť žiť. Práve naopak.
AM 05/2024 BMW M3 Competition M xDrive Touring
Toto auto vám sprostredkuje dokonalý šoférsky zážitok. Keď vám ide o čas, môžete ísť chirurgicky presnú stopu, a naopak, keď chcete na cestu maľovať čierne čiary a ťahať za sebou modrý dym, tak môžete brať každú jednu zákrutu bokom. Pritom si zachováva plnohodnotný rodinný rozmer – asi len na tvrdší podvozok trochu potláča rodinné vlastnosti.
Motorka:
AM 01 – 02/2024 Yamaha Tracer 9 GT+
Tento motocykel je ako hot-hatch na podvozku SUV. Motor bez odvrávania ťahá už od nízkych otáčok, pričom výkon lineárne rastie naprieč celým otáčkovým pásmom až ku „tvrdému“ obmedzovaču. Výborne mu asistujú elektronicky nastaviteľný podvozok, veľmi účinné brzdy aj obojsmerný quickshifter. Pritom s adaptívnym tempomatom je nesmierne komfortný na diaľnici a dlhých okreskách.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov