Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai RN24 – Experimentálny koncept vysokovýkonného elektromobilu

Na podujatí „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, divízia vysokovýkonných vozidiel spoločnosti Hyundai Motor Company, odvážny koncept RN24, ktorý je novou generáciou tzv. „Rolling Lab“ a demonštruje možnosti budúcich vysokovýkonných elektrických vozidiel.

Každý rok značka Hyundai N na podujatí „N Day“ predstavuje svoje inovácie, vízie do budúcnosti a potvrdzuje svoje odhodlanie excelovať vo vysokovýkonných, motoristickým športom overených technológiách. Podujatie vyzdvihuje tri piliere, ktoré sú pre Hyundai N charakteristické: Corner Rascal (zábava v zákrutách), Racetrack Capability (schopnosti na okruhu) a Everyday Sportscar (športové auto na každý deň). Tieto piliere odrážajú záväzok značky poskytovať zábavné a vzrušujúce jazdné zážitky, ktoré sú možné len vďaka technológiám elektrických vozidiel.
„Hyundai N nie je len značka, ale aj vyjadrenie nášho záväzku k inováciám a vysokému výkonu,“ povedal Manfred Harrer, výkonný viceprezident a vedúci technickej jednotky Genesis a Performance Development. „RN24 je dôkazom našich odvážnych ambícií do budúcnosti.“
RN24 zosobňuje najnovší stupeň evolúcie v sérii testovacích vozidiel, ktoré spájajú technológie motoristického športu so sériovými modelmi N. Tieto „Rolling Labs“ – pojazdné laboratóriá, majú pôvod v RM (Racing Midship) projekte v roku 2012 a patria sem modely ako RN22e a N Vision 74, slúžia ako platformy pre testovanie vysokovýkonných technológií.
RN24 pokračuje v tomto dedičstve, posúva hranice motoristických technológií a formuje budúcnosť elektrifikovaných vozidiel značky N.
Globálny debut RN24 je N víziou blízkej budúcnosti. Hyundai N chce ponúknuť najvýkonnejšiu hnaciu sústavu elektrických vozidiel v čo najkompaktnejšom prevedení. Využili preto elektroniku umožňujúcu vysoký výkon dvojmotorového systému modelu IONIQ 5 N (s funkciou boost až 650 konských síl). Tento systém bol postavený na kompaktnom podvozku elektromobilu, ktorý je inšpirovaný šampionátom WRC, a výsledkom je agilný elektromobil určený pre nadšencov N.
RN24 nie je len testovacím vozidlom; je to platforma, ktorá umožňuje diskusiu o novej generácii vysokovýkonných elektrických vozidiel. Odráža odvážny duch Hyundai N, ktorý neustále hľadá nové spôsoby, ako vylepšiť zážitok z jazdy – nielen zvýšením výkonu a rýchlosti, ale aj dôrazom na jazdné vlastnosti a presnosť.
RN24 disponuje systémom elektrického pohonu modelu IONIQ 5 N. Prepracovaná batéria si zachováva kapacitu 84 kWh ako pri sériovom modeli. Ponúka však o 340 mm kratší rázvor, čím radí vozidlo do veľkostného segmentu B, kde sa nachádza Hyundai Motor i20 N Rally1 World Rally Championship (WRC).
Podvozok RN24 sa môže pochváliť novo navrhnutým odpružením v štýle WRC so špeciálnymi rely tlmičmi a rámami s vysokou tuhosťou.
RN24 je vybavený systémom WRC Powertrain Drive Control Logic, ktorý umožňuje vodičom prispôsobiť výkon elektronického systému, citlivosť zrýchlenia, citlivosť regeneračnej brzdy a vyváženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. Tieto funkcie odrážajú ovládacie prvky, ktoré nájdeme vo vozidlách Hyundai WRC. Výkon batérie a chladenia motora RN24 zabezpečuje pokročilý systém IONIQ 5 N, pričom rýchlejšie nastavenie riadenia zvyšuje odozvu na úroveň súťažného vozidla.
Vozidlo je vybavené externým vysokovýkonným zvukovým systémom s rozšíreným nastavením N Active Sound+. Zvukový zážitok RN24 je umocnený dizajnom zadného blatníka, ktorý zároveň funguje ako ozvučovací systém, ktorý vytvára zvukovú kulisu pre fanúšikov.
Medzi mnohými inovatívnymi technológiami RN24 je kľúčovým prvkom ovládanie krútiaceho momentu motora v režime Rally. Rovnako ako systém pohonu všetkých štyroch kolies Hyundai N použitý v i20 N Rally 1, toto nastavenie optimalizuje rozloženie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá. Výkon mechanickej technológie i20 N Rally 1 je simulovaný elektronickou reguláciou krútiaceho momentu motora v režime Rally RN24, čím sa zjednodušuje systém a znižujú sa náklady pre využitie v budúcich sériových automobiloch.
Elektronická ručná brzda je ďalšou inováciou, ktorá vychádza z 10-ročnej histórie divízie Hyundai N vo WRC. Pomáha znižovať hmotnosť tým, že odstraňuje potrebu používania fyzických bŕzd pri procesoch, ako je predhrievanie bŕzd. Hyundai nedávno testoval túto inovatívnu technológiu na Stredoeurópskej rely WRC.
RN24 je vizuálne definovaný svojou vysoko tuhou exoskeletonovou klietkou, ktorá sa stará o bezpečnosť cestujúcich a zároveň prispieva k celkovému výkonu a stabilite vozidla pri rýchlej jazde.
Balík prvkov N Performance Parts prináša 19-palcové matné čierne kované kolesá modelu Elantra N, ktoré dodávajú vozidlu atraktívny vzhľad a prispievajú k jeho výkonu.
RN24 je tiež vybavený spojlerom z modelov Hyundai Motorsport Touring Car Racing (TCR), ktorý zlepšuje aerodynamiku, obratnosť a stabilitu.
Tento súbor inovatívnych prvkov definuje prístup RN24 a Hyundai N k dizajnu, technológii a výkonu, čím posúva hranice technológie elektrického motoristického športu.
„RN24 je jasným dôkazom záväzku spoločnosti Hyundai N neustále zdokonaľovať technológiu elektrického motoristického športu s dôrazom na zážitok z jazdy,“ povedal Joon Park, viceprezident N Brand Management Group. „Toto pojazdné laboratórium ukazuje, že pre vysokovýkonné elektromobily majú stále nevyužitý potenciál, a s novými technológiami, ktoré na nás čakajú, sa máme na čo tešiť.“

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov