Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi A5 – Novinka, alebo ďalšia nešťastná revolúcia s číslami

S novou rodinou A5 otvára Audi ďalšiu kapitolu svojej úspešnej histórie strednej triedy.

Nie som ten, čo môže súdiť. Nie som ten, čo má hľadať marketingovú logiku. Môžem sa len vyjadriť. Tak drzo a po slovensky poviem, ruky nohy by som polámal tomu, kto zmenil pred rokmi označenia motorov v Audi. A teraz? No, veď povedzte sami, či v tom vidíte logiku. Teraz totiž prichádza ďalšia označovacia zmena.

Čísla pre elektrické modely a spaľovacie motory budú diferencované – v budúcnosti budú párne čísla znamenať elektricky poháňané modely, nepárne čísla pre vozidlá so spaľovacími motormi. Presne naopak, ako vraví história. V časoch, keď mali tri modely v ponuke, nikto ani len neuvažoval, že sa to niekedy pretočí. Audi A4, dlhoročný bestseller, sa teraz s debutom najnovšej generácie volá Audi A5 a vyrába sa v Neckarsulme. Ponúka sa v štyroch nových variantoch: A5 Sedan a S5 Sedan  a A5 Avant a S5 Avant.

Plne prepracovaná rodina A5 pôsobí na prvý pohľad výkonne a čisto. Zmenené proporcie s dlhým rázvorom, veľkými kolesami a plochou športovou karosériou stelesňujú progresívnu dynamiku a prémiové nároky. V sedane sa športový, kompaktne vyzerajúci skleník rozbieha smerom dozadu, plynule prechádza do plochého zadného okna ako kupé a končí na vizuálne krátkych dverách batožinového priestoru s výrazným spojlerom.

Výrazne navrhnutá zadná časť kombinuje športový, emocionálny dizajn a inteligentné technológie. Kombinácia skulpturálnej geometrie zadnej časti so súvislým trojrozmerným pásom svetiel dodáva zadnej časti nového Audi A5 aj vizuálnu dynamiku. Ďalšími zaujímavosťami pri pohľade zozadu v základných modeloch je jasný, moderný dizajn nárazníka s tmavým difúzorom.

Rodina Audi A5 ponúka vpredu digitálne denné svetlá s technológiou LED a vzadu druhú generáciu digitálnych koncových svetiel OLED. S približne 60 segmentmi na digitálny panel OLED sa A5 čoraz viac stáva displejom v zadnej časti vozidla. To umožňuje komunikáciu medzi autami a zvyšuje bezpečnosť v cestnej premávke.

Dizajn interiéru nového Audi A5 je založený na štyroch charakteristických črtách: Na jednej strane je interiér navrhnutý spôsobom zameraným na človeka, t. j. dôsledne prispôsobený potrebám svojich užívateľov. Druhou zvláštnosťou je Digital Stage, digitálny stolík, ktorý je jasne zarovnaný pred vodičom a cestujúcimi v podobe displejov Audi MMI. S Material Driven Design spĺňa Audi A5 požiadavku na priestranný pocit priestoru s vysokou úrovňou komfortu. Jasná štruktúra a logické fungovanie interiéru zaisťujú prehľadnosť vo všetkých situáciách a tvoria štvrtý prvok: Vizuálna čistota. K dispozícii je tiež voliteľné dynamické interakčné svetlo, ktoré podporuje interakciu vozidla s cestujúcimi.

Nový koncept ovládania radu Audi A5 zvyšuje interakciu s vozidlom vďaka elektronickej architektúre E. Nové Audi A5 sa bez problémov integruje do digitálneho ekosystému našich zákazníkov a ponúka osobný zážitok z konektivity. Tenký, voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z Audi virtual cockpit s 11,9-palcovou viditeľnou uhlopriečkou obrazovky a 14,5-palcového dotykového displeja MMI. Audi dopĺňa digitálny stolík pre cestujúcich vpredu voliteľným 10,9-palcovým displejom MMI pre spolujazdca, ktorý je dokonale integrovaný do dizajnu palubnej dosky. Nový A5 má pokročilejší, konfigurovateľný head-up displej ako jeho predchodca. Vodič má po prvýkrát možnosť ovládať funkcie vozidla a infotainmentu prostredníctvom head-up displeja.

Základným motorom je 2,0 TFSI s výkonom 110 kW (150 k). Alternatívne je tento agregát k dispozícii s výkonom 150 kW (204 k). Tieto agregáty TFSI majú turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny (VTG) a pracujú s upraveným spaľovacím procesom, ktorý je obzvlášť ekonomický v oblasti nižšieho zaťaženia. Technológia VTG umožňuje harmonický a agilný nárast krútiaceho momentu aj pri nízkych otáčkach benzínových motorov. Turbo štvorvalec je k dispozícii s dvojspojkovou prevodovkou. Variant s výkonom 110 kW je dostupný ako čistá predokolka a variant s výkonom 150 kW s pohonom predných kolies alebo quattro ultra.

Motor 2.0 TDI s výkonom 150 kW (204 k) stanovuje nové štandardy. Technológia MHEV Plus v A5 v kombinácii s naftovým motorom z generácie EA288 Evo využíva optimalizované spaľovanie od svojho predchodcu pomocou snímača tlaku vo valcoch, TwinDosing pre dodatočnú úpravu výfukových plynov a dva vyvažovacie hriadele pre kultivovaný chod motora. Vyvinie krútiaci moment 400 Nm medzi 1 750 a 3 250 ot./min. Motor 2.0 TDI je k dispozícii s dvojspojkovou prevodovkou s predným pohonom alebo ako quatro ultra. 

Detail

Pohon športových modelov S5,  je založený na 3,0-litrovom motore V6 TFSI s výkonom 270 kW (367 k) s optimalizovaným procesom spaľovania, prvýkrát s turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny (VTG) a technológiou MHEV plus. Prepracovaná dvojspojková prevodovka S tronic v Audi S5 je navrhnutá pre väčší krútiaci moment,  tiež zabezpečuje nižšiu hmotnosť prednej nápravy a robí ju agilnejšou.

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov