Test: Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo 6ºAT Style+ – Detaily robia divy
SsangYong Tivoli Grand prešiel miernym liftingom mladíckych vrások. Zmena mu určite prospela!
Je všeobecne známe, že Tivoli, či už to krátke a menšie bez akéhokoľvek prívlastku, alebo dlhé kombi Grand, je auto s veľmi dobrým pomerom ceny k protihodnote. Od prvého momentu sa mi preto tak veľmi páči. S faceliftom dizajnéri zachovali základné línie, no detailmi úplne zmenili výzor auta.
Dravší predný nárazník, hladká zablendovaná maska chladiča, z ktorej zmizlo logo automobilky, decentné farebné akcenty a názov Tivoli na na pravej strane zablendovanej masky pôsobia moderne. Je to taká silná zmena, že totálne mení prvý dojem z malého-veľkého kombi crossoveru. Len škoda, že z farebnej ponuky zmizli niektoré výraznejšie farby, napr. skôr testovaná bordová metalíza.
V interiéri sa však dizajnéri ani inžinieri pri modernizácii nijako neuvoľnili a nechytili sa príležitosti možnej revolúcie. Zahodili len pôvodný hardvérový panel klimatizácie a namiesto neho pod displej infotainmentu zakomponovali novučičký dotykový panel dvojzónovej klimatizácie s haptickými tlačidlami. Trochu zasiahli aj do ďalších dôležitých funkcií a ovládaní tak, aby boli jednoduchšie a intuitívnejšie. Ja si však myslím, že mohli ísť ešte o riadny kus ďalej, a používateľské menu či palubný počítač oveľa viac upraviť na európsku nôtu.
Po technickej stránke nedošlo k zmenám. Pohon všetkých kolies Tivoli Grand, bohužiaľ, nemôže mať, teší sa z neho len krátke Tivoli. Známy 1,5-litrový preplňovaný zážihový motor má ten istý výkon a je naďalej bez mild-hybridného systému. O automatickú zmenu prevodových stupňov sa stále stará prevodovka 6-stupňová prevodovka Aisin s hydrodynamickým meničom. Na dnešné pomery je táto kombinácia možno trochu zastaraná, ale za to na jazdu o to príjemnejšia.
Stručne
Čo treba uznať
- Výborný pomer ceny a protihodnoty.
Čo nám chýbalo
- Viac USB portov, nižšia spotreba.
Čo nás prekvapilo
- Plasty po bokoch kufra sa rýchlo poškriabu.
Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo 6ºAT Style+
Cena (základ/test) 19 590 /24 380 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 7,77 / 8,9 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 0×
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 720 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov