Mercedes-Benz Trieda G – Modernizovaná uni-ikona pokračuje v tradíciách
Základom ikony je aj naďalej osvedčená koncepcia rebrinového rámu, tri mechanické uzávierky diferenciálu a terénna redukcia LOW RANGE, ako aj tuhá zadná náprava a nezávislé zavesenie kolies vpredu.
Konštrukčný model, ktorý bol uvedený na trh v roku 1979, pritom ponúka najrozmanitejšie portfólio pohonov všetkých čias a takmer neobmedzené možnosti individuálneho prispôsobenia. Súčasne si udržiava svoj nezameniteľný terénny charakter a typický vzhľad. Na slovenskom trhu je v ponuke od 133 764 eur s DPH, a to vrátane záruky predĺženej na 6 rokov alebo do najazdenia 200 000 km.
Nová Trieda G určuje štandardy v segmente terénnych vozidiel
Veľká svetlá výška a veľké zdvihy pružín tvoria základ terénnych vlastností Triedy G. Hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 241 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 70 cm pri prechode vodou alebo blatom
- jazdná stabilita pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol 31° vpredu a 30° vzadu (bez spojovacieho závesu)
Nový TERÉNNY KOKPIT ponúka mimo spevnených ciest na displeji vodiča aj multimediálnom displeji prehľad relevantných údajov pre jazdenie mimo cestných komunikácií, ako aj funkcie na podporu jazdenia v teréne.
Verná sama sebe
Už približne 45 rokov sa vonkajší vzhľad Triedy G zásadne nezmenil. Aj dizajn exteriéru nových modelov prešiel len decentnou úpravou. Okrem iných častí vozidla sa viditeľne zmenila maska chladiča, ktorá teraz obsahuje štyri horizontálne lamely namiesto troch, a predný ako aj zadný nárazník . Predný nárazník má v rámci tejto úpravy zmenený vzhľad mriežky. Nové obloženie stĺpika A a lišta spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k zlepšenej aerodynamike a lepšiemu zvukovému komfortu. Cúvacia kamera je umiestnená na novom mieste – nachádza sa v nárazníku v strede nad držiakom evidenčného čísla vozidla. A pre prípad, že by sa počas jazdnej prevádzky zašpinila, je na boku vedľa cúvacej kamery umiestnená dýza ostrekovača. Táto dýza sa vysunie, keď vodič aktivuje ostrekovač zadného skla.
Interiér je luxusný a funkčný. Vďaka integrácii infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) je nová Trieda G digitálnejšia než kedykoľvek predtým. Na želanie sa funkcia KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a špičkový systém zábavnej techniky MBUX v zadnej časti postarajú o vyššiu úroveň komfortu. Dopĺňajú ich ďalšie a zdokonalené bezpečnostné systémy a asistenčné systémy. Ponuka programu MANUFAKTUR na rozsiahle individuálne prispôsobenie exteriéru a interiéru novej Triedy G bola opäť rozšírená.
Modely s konvenčným pohonom okrem toho preberajú niekoľko prvkov výbavy, ktoré boli vyvinuté pre prvý plnoelektrický variant tohto legendárneho terénneho vozidla. Ide konkrétne o nové obloženie stĺpika A a lištu spojlera na strešnej ozdobnej lište, ako aj nové izolačné materiály, ktoré prispievajú k zlepšenej aerodynamike a lepšiemu zvukovému komfortu. Nový model sa na svoju cestu sériovo vydáva na aerodynamicky optimalizovaných diskoch z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 centimetra (18 palcov) s dizajnom piatich zdvojených lúčov a s vysokovýkonnými svetlometmi s LED . K dispozícii je aj nová farba laku sodalitová modrá metalíza. Okrem toho sú na výber k dispozícii nové dizajnové vyhotovenia diskov s priemerom 45,7 až 50,8 centimetra (18 až 20 palcov).
Prostredníctvom Exteriéru línie PROFESSIONAL (na slovenskom trhu sériovo pre G 450 d) môžu zákazníci cielene zvýrazniť terénny charakter svojej Triedy G. Súčasťou balíka sú okrem iného mriežka na ochranu svetlometov proti nárazom kameňov, lapače nečistoty a pneumatiky do každého terénu s rozmerom 45,7 centimetra (18 palcov). Exteriér línie EXCLUSIVE (na slovenskom trhu sériovo pre G 500) zase obložením chladiča v striebornej chrómovej farbe, so svetlometmi MULTIBEAM LED, krytom náhradného kolesa z ušľachtilej ocele a bočnými nášľapnými doskami zvýrazňuje exkluzívny charakter vozidla. Výrazne športový nádych nová Trieda G získa v kombinácii s líniou výbavy AMG Line. . V tomto prípade dynamický vzhľad vozidla okrem iných prvkov zvýrazňujú aj rozšírenia podbehov kolies, disky AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 50,8 centimetra (20 palcov) a multifunkčný športový volant v koži napa. Okrem toho je na výber k dispozícii aj balík Night vrátane športovo-expresívnych dizajnových prvkov v čiernej farbe.
Paleta motorov
Paleta motorov novej Triedy G je kompletne elektrifikovaná: v podobe mierne hybridného pohonu s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom ponúkajú zvýšený výkon a súčasne nižšiu spotrebu. Nové modely vďaka elektrifikácii ponúkajú aj zlepšené reakcie a vyššiu úroveň komfortu. Okrem modelu Mercedes-AMG G 63 je na výber k dispozícii aj model Mercedes-Benz G 500 a model Mercedes-Benz G 450 d. V modeli Mercedes-Benz G 500 prichádza s 3,0-litrovým šesťvalcovým radovým motorom s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a elektrickým prídavným kompresorom. Benzínový motor dosahuje výkon 330 kW (449 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm. Integrovaný štartovací generátor poskytuje krátkodobo prídavný výkon 15 kW (20 k) a krútiaci moment 200 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. Ponuku motorov završuje šesťvalcový dieselový motor v modeli Mercedes-Benz G 450 d. Tento agregát dosahuje výkon 270 kW (+15 kW) (367 k + 20 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 750 (+200) Nm.
Rozdeľovacia prevodovka s terénnou redukciou
Rozdeľovacia prevodovka ja nastavená tak, že hnací moment rozdeľuje v pomere 40 percent na prednú nápravu a 60 percent na zadnú nápravu. Stály náhon na všetky kolesá pritom zabezpečuje vynikajúcu trakciu. Vďaka terénnej redukcii sa výrazne zvýšia krútiace momenty na hnacích kolesách počas jázd mimo spevnených ciest. Zároveň sa zníži maximálna rýchlosť a zvýši sa hnacia sila. Nová Trieda G takto zvládne aj veľmi náročný terén. Terénnu redukciu možno v režime prevodovky N zaradiť spínačom REDUKCIE (LOW RANGE) až do rýchlosti 40 km/h. Prevodový pomer rozdeľovacej prevodovky sa v porovnaní s režimom HIGH RANGE zmení z 1,00 na 2,93. Prepnúť režim LOW RANGE na HIGH RANGE možno do rýchlosti 70 km/h.
Inteligentná lamelová spojka zaisťuje trvalú manévrovateľnosť. Správa sa ako automaticky ovládaný zverný diferenciál a reguluje správanie vozidla počas jazdy. Po aktivácii prepínača uzávierky stredového diferenciálu sa prepne na pevné uzavretie so 100 % zverným účinkom.
Uzávierky diferenciálov prednej a zadnej nápravy sú vyhotovené ako štandardné uzávierky diferenciálov so stopercentným zverným účinkom. Majú čisto elektromechanický účinok a sú plne prepojené. Všetky uzávierky možno zapínať individuálne počas jazdy v režime REDUKCIA (LOW RANGE), ako aj v režime HIGH RANGE. Po aktivácii uzávierok sa vozidlo automaticky prepne na terénny jazdný program Skaly. Podľa prepínačov troch uzávierok diferenciálu môžu vodiči kedykoľvek zistiť, ktorá uzávierka je aktivovaná. Status sa dodatočne vizualizuje aj na multimediálnom displeji.
Nový Mercedes-AMG G 63:
Nový Mercedes-AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 – 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 – 335 g/km | trieda CO2: G)[1] posilňuje svoje jedinečné postavenie medzi vysokovýkonnými terénnymi vozidlami výkonným pohonom, novým podvozkom so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL a špecifickými dizajnovými prvkami. Okrem toho ponúka ešte väčšie rozpätie medzi dynamickou výkonnosťou na ceste a vynikajúcimi schopnosťami v teréne. Nový model Mercedes-AMG G 63 navyše profituje zo zmien presahujúcich rámec modelu. K takýmto zmenám patrí okrem iného aktualizácia infotainmentu, prostredníctvom ktorej sa infotainment MBUX prvýkrát používa aj v Triede G.
Elektrifikovaný: 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo
V novom Mercedes-AMG G 63 sa používa osvedčený 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo. Dosahuje výkon 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Novinkou je kombinácia so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Táto elektrifikácia poskytuje krátkodobo prídavné zvýšenie výkonu o 15 kW (20 k), ako aj krútiaceho momentu o 200 Nm. Nový model Mercedes-AMG G 63 potrebuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 4,4 sekundy. Dynamický náhon bez poľavenia pretrváva až po elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 220 km/h. V kombinácii s balíkom AMG Performance, ktorý sa dodáva na želanie, môže vozidlo dosahovať maximálnu rýchlosť 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy.
S aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania: podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL
Nový Mercedes-AMG G 63 presviedča pocitom z agilnej jazdy a zvýšenou úrovňou komfortu. V podstatnej miere k tomu prispieva podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou nakláňania a adaptívne nastaviteľným tlmením. Dodáva sa samostatne a tiež aj ako neoddeliteľná súčasť terénneho balíka AMG PRO a balíka AMG Performance. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory s torznou tyčou. Adaptívne tlmiče pruženia sú vybavené dvomi prípojkami – jedna prípojka je určená pre tlačný stupeň, druhá pre ťažný stupeň tlmiča. Prepojenie komôr tlmičov na všetkých štyroch kolesách je zabezpečené prostredníctvom hydraulických vedení a skupiny ventilov.
Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL v kombinácii s jazdnými programami a jazdným stavom zlepšuje aj skrížiteľnosť náprav. Vďaka tomu si kolesá stále udržiavajú kontakt so zemou aj pri výraznom skrížení. Výrazne sa tým zvyšuje trakcia, stúpavosť a komfort v teréne a znižuje sa zaťaženie vozidla aj vodiča.
Sériovou súčasťou podvozku AMG RIDE CONTROL je adaptívne nastaviteľné tlmenie. Tento elektronicky riadený systém, ktorý pracuje plnoautomaticky, priebežne prispôsobuje tlmenie na každom kolese aktuálnej potrebe. Tým sa zvyšuje bezpečnosť jazdy a zlepšuje komfort odvaľovania. Nastavenie tlmenia sa pre každé koleso reguluje samostatne prostredníctvom dvoch ventilov (nezávisle pre ťažný a tlačný stupeň) a závisí od spôsobu jazdenia, stavu vozovky a zvoleného stupňa nastavenia podvozka (Komfort, Šport alebo Šport+). Na základe mnohých informácií ako zrýchlenie alebo rýchlosť jazdy tak možno vždy zvoliť optimálny bod prevádzky.
Krátke časy preradenia: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Sériová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G očarí športových vodičov dynamickými vlastnosťami radenia a emocionálnou funkciou medziplynu. V závislosti od zvoleného jazdného programu táto prevodovka presvedčí rýchlymi, športovými alebo komfortnými, sotva vnímateľnými priebehmi radenia. Vďaka jej deviatim prevodovým stupňom je motor mimoriadne často v optimálnom rozsahu otáčok. Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G navyše spája efektívnosť s dynamikou. V prípade potreby prevodovka s meničom viacnásobným podradením v čo najkratšom čase preradí na nižší prevodový stupeň na vyvolanie plného výkonu motora. Všeobecnú charakteristiku prevodovky je možné ovplyvniť systémom AMG DYNAMIC SELECT: na výber sú k dispozícii rôzne jazdné programy so špecifickými nastaveniami náhonu.
AMG DYNAMIC SELECT
S piatimi jazdnými programami DYNAMIC SELECT na jazdu na vozovke Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny siaha diferenciácia od efektívnych a komfortných a až po veľmi športové jazdné vlastnosti. Pritom sa okrem iného menia dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. V prípade potreby možno osobitne nastaviť aj tri stupne adaptívneho nastaviteľného tlmenia: Komfort, Šport a Šport+. Na jazdu mimo spevnených ciest sú k dispozícii tri terénne jazdné programy: Piesok, Cestička a Skaly.
Exkluzívne pre vrcholový model je na výber k dispozícii farba exteriéru hypermodrá MANUFAKTUR magno. Charakteristickým prvkom prednej časti vozidla je nový nárazník špecifický pre AMG s tromi vertikálnymi lamelami pred otvormi na prívod vzduchu na oboch stranách. K nemu sa pridávajú vložky v nárazníku z ušľachtilej ocele. Adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED patria do sériového rozsahu výbavy. Vďaka inteligentnej funkcii osvetlenia osvetľujú vozovku primerane situácii a pomocou 84 jednotlivo ovládaných vysokovýkonných svetelných diód reagujú na aktuálnu dopravnú situáciu. Zadné svietidlá sú vyhotovené s technikou LED. Ďalšími charakteristickými poznávacími znakmi sú teraz prvýkrát aj erb AMG umiestnený na kapote motora a v projekcii vonkajších spätných zrkadiel či veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s dizajnovými prvkami v čiernej farbe. Strmene bŕzd so strieborným lakom, dierované brzdové kotúče a nové disky AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 50,8 centimetra (20 palcov) s dizajnom piatich zdvojených lúčov završujú dizajn exteriéru. Spolu je na výber k dispozícii šesť rôznych dizajnov diskov s priemerom 50,8 až 55,9 centimetra (20 až 22 palcov), ktoré sa dodávajú až v troch rozličných farebných vyhotoveniach.
Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG (na želanie) zvýrazňuje výkonnosť nového modelu Mercedes-AMG G 63. Kryt náhradného kolesa, vložky v nárazníkoch, ako aj vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu a vzadu sú vyhotovené z uhlíkových vlákien. Tento balík okrem toho obsahuje obloženie chladiča v tmavom chróme, ako aj kryty vonkajších zrkadiel a vložky vo vonkajšej ochrannej lište so vzhľadom uhlíkových vlákien. Ponuku završuje prstenec náhradného kolesa v čiernej farbe magno alebo metalíze, ako aj stmavené telesá svetlometov, zadných svietidiel a smeroviek.
Technické údaje
Mercedes-Benz G 450 d
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 6/v rade | ||
Zdvihový objem | cm3 | 2 989 | |
Menovitý výkon | kW/k | 270 (+15) / 367 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 4 000 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 750 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 1 350 – 2 800 | |
Kompresný pomer | 15,50 : 1 | ||
Príprava zmesi | systém priameho vstrekovania s centrálnym rozvodným potrubím (common-rail) | ||
Prenos sily | |||
Náhon | stály náhon na všetky kolesá | ||
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
40/60 | ||
Prevodovka | 9G-TRONIC | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň | 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | ||
Spiatočka | 4,798 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 7,5J 18 ET43 | ||
Pneumatiky | 265/60 R18 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 638/1 638 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 825/1 931 [5] /2 042 [6] | |
Priemer otáčania | m | 13,6 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [7] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 555 | |
Zaťaženie | kg | 645 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Hmotnosť prívesu brzdeného/nebrzdeného | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Objem zásobníka na AdBlue® | litre | 31,6 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 5,8 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 210 | |
Kombinovaná spotreba [8] | l/100 km | 10,0 – 8,7 | |
Kombinované emisie CO210 | g/km | 261 – 227 | |
Emisná trieda | Euro 6e | ||
Mercedes-Benz G 500
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 6/v rade | ||
Zdvihový objem | cm3 | 2 999 | |
Menovitý výkon | kW/k | 330 (+15) / 449 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 6 100 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 560 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 1 950 – 5 500 | |
Kompresný pomer | 10,50 : 1 | ||
Príprava zmesi | priame vstrekovanie benzínu | ||
Prenos sily | |||
Náhon | stály náhon na všetky kolesá | ||
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
40/60 | ||
Prevodovka | 9G-TRONIC | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň | 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | ||
Spiatočka | 4,798 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 7,5J 18 ET43 | ||
Pneumatiky | 265/60 R18 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 638/1 638 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 825 / 1 931 [9] / 2 042 [10] | |
Priemer otáčania | m | 13,6 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [11] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 485 | |
Zaťaženie | kg | 715 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený) | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 5,4 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 210 | |
Kombinovaná spotreba [12] | l/100 km | 12,3 – 10,9 | |
Kombinované emisie CO24 | g/km | 281 – 248 | |
Emisná trieda | Euro 6e | ||
Mercedes-AMG G 63
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 8/V, 4 ventily na valec | ||
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 | |
Menovitý výkon | kW/k | 430 (+15)/585 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 6 000 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 850 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 2 500 – 3 500 | |
Kompresný pomer | 8,60 : 1 | ||
Príprava zmesi | priame vstrekovanie benzínu | ||
Prenos sily | |||
Náhon | stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC | ||
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
40/60 | ||
Prevodovka | prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň | 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | ||
Spiatočka | 4,798 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 9,5J 20 ET35 | ||
Pneumatiky | 275/50 R20 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 650/1 654 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 873 / 1 984 [13] / 1 971 [14] | |
Priemer otáčania | m | 13,43 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [15] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 640 | |
Zaťaženie | kg | 560 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený) | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 4,3 [16] | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 220 [17] | |
Kombinovaná spotreba [18] | l/100 km | 15,7 – 14,7 | |
Kombinované emisie CO26 | g/km | 358 – 335 | |
Emisná trieda | Euro 6e | ||
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov