Via Pribina – Bez kvalitných ciest regióny zakapú
Dynamická premávka na Via Pribina potvrdzuje prínos rýchlostnej cesty pre regionálny rozvoj, pričom stále udržiava najvyššie bezpečnostné štandardy na R1
Via Pribina, koncesionár rýchlostnej cesty R1, dnes zverejňuje svoje ročné výsledky, ktoré potvrdzujú pozitívny vplyv rýchlostnej cesty pre región i vodičov. V roku 2023 bola rýchlostná cesta R1 naďalej kľúčovou trasou a prešlo po nej viac ako 15 miliónov vozidiel.
Motoristi mali každodenné dochádzanie oveľa jednoduchšie a trasa bola populárna aj pre turistov. V auguste dosiahla intenzita dopravy svoj vrchol a po ceste prechádzalo v tomto období viac ako 25 000 vozidiel denne, čo je výrazný nárast oproti dennému priemeru v iných mesiacoch roka.
Navyše, v roku 2023 tvorila nákladná doprava 17% z celkového objemu ročnej premávky, čím sa potvrdzuje strategická pozícia diaľnice v sektore nákladnej dopravy. Dáta jednoznačne potvrdzujú prínos rýchlostnej cesty R1 Via Pribina k silnému ekonomickému rastu v Nitrianskom kraji. Vodiči na Via Pribina sa mohli tešiť skvelým službám v oblasti cestnej bezpečnosti a v roku 2023 Via Pribina dosiahla významný míľnik: nulovú úmrtnosť v dôsledku dopravných nehôd na diaľnici.
Statické radary – Štát nechce bezpečnejšie cesty, štát chce zarábať
Tento úspech je v súlade s dlhodobým záväzkom bezpečnosti na diaľnici. Od roku 2011 bol zaznamenaný pokles dopravných nehôd na starej ceste I/65 o 80%. Via Pribina pravidelne organizuje spolu s Ministerstvom dopravy, sekciou BECEP, osvetové kampane zamerané na účastníkov dopravy s cieľom šíriť osvetu o zodpovednej jazde. Koncesionár tiež investuje do nových technologických inovácií v oblasti bezpečnosti, napríklad nedávnym zavedením kamerového systému a výstražného svetelného signálu pre vozidlá v protismere.
Rok 2023 bol taktiež rokom, kedy manažment podnikol kroky na dlhodobé zachovanie vysokých technických a bezpečnostných štandardov diaľnice aj po viac ako desiatich rokoch od jej otvorenia.
Za týmto účelom Via Pribina v roku 2023 zrekonštruovala 14 kilometrov povrchu rýchlostnej cesty. Okrem toho koncesionár nainštaloval 94 fotovoltaických panelov a 3 moderné tepelné čerpadlá, čím v roku 2023 opäť posilnil svoju environmentálnu výkonnosť. Zároveň v tomto roku dosiahol aj 35% zníženie priamych emisií z diaľnice (tzv. rozsahy 1 a 2) od roku 2018.
Slovensko nikdy nebude mať nové cesty, kým bude rozhodovať Excel!
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov